Is de Fly mask echt nog zo onbekend?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 20:33

Kais schreef:
Het is toch ook zo dat vliegen zwart-wit zien en dat ze donkere paarden beter zien dan lichte, waardoor donkere paarden er meer last van hebben? En ze komen natuurlijk af op 't oogvocht: lekker eitjes leggen Boos!


Ik heb juist het idee dat het tegendeel waar is... Dot is een Paint, en heeft veel meer last van vliegen dan m'n donkerbruine/zwarte Shet. En om het nog frapanter te maken... Dot heeft een hals die aan de rechter kant helemaal bruin is en aan de linker kant helemaal wit... De dazen komen voornamelijk op de witte kant af, daar zit ze onder de steekbulten, aan de bruine kant nauwelijks... Verward
Dot's vader is de enige Paint op de stal waar hij staat, en hij is degene die gekgestoken wordt door de vliegen...
Dus wat nou wel of niet waar is..??? Veel heeft volgens mij ook met lichaamsgeur e.d. te maken...

DubbelFun

Berichten: 88931
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 22:14

Het zal met paarden net zo zijn als met mensen; het ene bloed is lekkerder Lachen
Ik heb ooit een appie gehad, wit met kleine bruine vlekjes. De vliegen deden altijd hun best om op de bruine vlekjes te landen:)

pmarena

Berichten: 48422
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 22:37

Hihi , grappig Lachen

Marena (palominootje) staat in de wei met een kruising Fries.
Het valt erg op dat er bij Marena idioot veel vliegen zitten en die grote dingen (lange vliegen zeg maar , zijn dat nou Dazen of wat ??) gaan vooral naar die zwarte .

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 22:58

Ik heb er zelf eentje gemaakt Haha!

een beetje horgaas van de rol en achter de naaimachine en precies op maat *LOL* Party!!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 00:16

Nou Gerry... daar had ik dus zelf ook al aan zitten denken!! Haha!
Als je stevig horregaas neemt (en als je't helemaal goed wil doen neem je die UV-werende) dan zou het moeten kunnen. Ik heb er toch een gekocht omdat ik geen goed model beschikbaar had, maar deze is over één of twee jaar te klein (ik heb een jaarling) en dan kan het maar zo wezen dat ik het ook eens probeer, met deze als voorbeeld... *LOL*
Zou ook een oplossing zijn voor degenen die em dus bovenaan losser willen en onderaan 'meer aangesloten' zoals bijv. voor Rydar van Debora/ry. En misschien is een fleecerandje prettiger als een bont randje? Of zelfs badstof, dat absorbeert zweet nog beter... Hmmm...gat in de markt: op maat gemaakte Flymasks... ??? Knipoog

jingo
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-07-02

masker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 00:28

Ik heb er ook 1 van de paardendrogist met dat netje over de neus heen!
Ik heb deze gekozen omdat die witte neuzen van mijn paints zo verbranden en...het werkt!
Hint is er blij mee, hij ziet er niet uit maar ach..
o ja de eerste keer ging hij er ook mee schuren en ging zijn neus kapot inmiddels is hij eraan gewend en blijft zijn neus heel!!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 21:25

Tja Francis ik heb ook eerst een officiele mask in mijn handen gehad ,maar daarna snel naar huis om em zelf te maken Haha! Haha!

En dames waar blijft onze creativiteit?Een naald en garen ,daar kun je al een eind mee komen om ongemakken van schuurplekken ed op te lossen.

Ik heb zelfs voor mijn shet een nep Boett deken gemaakt tegen haar zomereczeem.....

DubbelFun

Berichten: 88931
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 21:26

Ik heb voor Sugar ook zelf een 'pyjama' gemaakt tegen de rotmugjes.

Natascha

Berichten: 6849
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 07:47

ik heb vorig jaar zelf een hals-vliegendeken gemaakt van het Tesa hordeurenspul. Mooie fijne mazen en je hebt het ook in uv werende uitvoering.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:15

Ik heb een vriendinnetje in Florida......en daar kun je die maskers in de supermarkt kopen!!!!!! Ze heeft er een paar voor me meegenomen, hiihiii, toen ze vorig jaar sinds 20 jaar naar Nederland kwam om haar familie weer eens te bezoeken. Ik ben nu een gelukkige eigenaar van 3 echte maskertjes, het ziet er niet uit, maar werkt perfect!!! Blauwe......