Vreselijk ongeluk met Classy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:15

jeetje wat erg, dan zit de schrik er goed in :/ beterschap voor je paardje

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:44

Dat is even schrikken zeg..
Heel veel sterkte en hopen dat ze er snel weer bovenop is.

Ginger15

Berichten: 484
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:45

Jeetje wat erg zeg! Dat wil je toch niet overkomen! Inderdaad jammer dat je niet kan meedoen met je paardje, maar het is het belangrijkste dat ze goed geneest. Zelf had ik het ook , lekker buitenrijden zit ze in het prikkeldraad. Nu heeft ze alleen nog maar een dik been als het morgen niet minder is gaan we foto's laten maken. Ik kan nu 5 september niet meedoen. NOu in ieder geval heel erg veel succes met je paardje ik hoop voor jullie dat allles goed gaat komen!!
Groetjes Danielle

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:59

dat is echt super balen wordt erg rustig volgende week

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:30

Sterkte. Wat zul jij geschrokken zijn. Ik hoop voor je dat ze snel weer beter is.

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:35

He bah,
dat overal iets fout kan gaan met de paardje she,
veel succes. en hoop dat ze dr snel weer bovenop is.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:49

Pfieuw! Na het lezen van alle reacties en jouw update is mijn hartslag weer wat gezakt maar damn! Héél véél sterkte en ik hoop echt dat ze er geen blijvende schade aan overhoudt.

=^.,.^=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:59

Jeetje Bonnigje, dat heb ik helemaal niet meegekregen voor het weekeinde. Wat zal jij je rotgeschrokken zijn zeg...
Heel veel beterschap voor je mooie beestje, en ik zal voor je duimen dat ze snel weer helemaal goed is!

fritsie
Berichten: 71
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:21

heel veel sterkte meid en natuurlijk ook je paardje. ik hoop dat het allemaal heel gauw weer goedkomt. ik zal voor jullie duimen.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 17:03

Nou, weer een dag verder...
Ze heeft er inmiddels schoon genoeg van om binnen te staan.
das een goed teken op zich want ze is flink actief.

Nadeel is dat ze door dat gedraai gehinnik en geroep naar de anderen ze een grote puinhoop maakt van de stal. En daardoor is het verband vies en nat aan het worden Verward daar maak ik me een beetje zorgen over... als die viezigheid in de wond komt lijkt me dat niet goed.
Ze staat niet alleen trouwens, ik wissel er af en toe een ander bij, overdag Pebbles en snachts Zoë.

Ik loop nu de hele dag heen en weer naar de stal om te kijken hoe nat het verband is.... maar daar wordt het niet droger van...

Ik zal nog even geduld moeten hebben tot morgen als de dierenarts komt....

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:10

Misschien helpt het om haar zo lang op een dikke laag zaagsel te zetten... (je hebt ze op stro dacht ik toch?)
Als je een echt dikke laag hebt, zakt de pies naar beneden en houd je een goed droge bovenlaag over.
Je hebt ook speciale beenbeschermers die je over een verband heen kunt doen om het verband (of een wond, als er al geen verband meer om zit) schoon te houden op stal of in de wei. Paardendrogist heeft ze dacht ik ook.
In ieder geval succes en beterschap!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:16

Ik zou dan een dikke laag zaagmeel nemen ipv zaagsel. Dat neemt pas echt goed vocht op! OK dan! Of Aubiose, dat is ook erg fijn spul alleen wel redelijk prijzig.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:27

Allemachtig, wat balen zeg, Bonnigje! Daar gaat je debuut in Wijdewormer Verdrietig Maar ja, aan de andere kant is dat het einde van de wereld nog niet. Als het maar weer snel goed komt met Classy, het arme ding. Sterkte!

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:21

Ooohhh, ik lees je berichtje nu pas!!
Zat vorige week nog te genieten van de mooie voor en na foto's die je had gemaakt!!
Wat kunnen paarden toch stomme ongelukken krijgen, wat een pech!

Ik hoop dat ze snel weer helemaal beter is en laten we met z'n alel een schiet gebedje doen voor haar pees.....

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:31

Bonnigje kun je haar niet een piepklein stukje wei afzetten? Toen Lanna stalrust moest vanwege de drain in haar hoofd en haar gebroken neusbot was ze op het laatst niet meer te houden in de stal. Toen hebben we in overleg met de DA een weitje in de maat van de stal afgezet zodat ze toch bij de andere paarden was. Dat hielp wel. Dan voert het vocht ook makkelijker af in de grond.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:37

Getver, wat een naar ongeluk zeg Scheve mond !
Het voorstel van Anya wilde ik hier ook al neer zetten; het maakt opzich niets uit of ze buiten of binnen staat, als ze maar niet teveel kan bewegen!
Ze zal ook wel weer rustiger worden, als ze bij d´r vriendejes kan staan! Veel beterschap Ach gut ! (voor jullie allebei natuurlijk !)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:43

Jakkie, ik zou geloof ik gek geworden zijn...

Even een vraagje, is er geen mogelijkheid om haar rustiger te krijgen? Muisjes of zo? Een DA moet toch nog een middeltje hebben om haar rustiger te krijgen?
Ik hoop dat het herstel verder goed verloopt en dat er geen complicaties bij komen kijken...

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 14:44

We hebben haar inderdaad al 2 dagen achter elkaar in de avond buiten op een klein stukje gezet.
Maar echt rustig wordt ze er niet van. mevrouw wil graag letterlijk tussen de rest staan. Tis wel een stuk fijner natuurlijk dan steeds binnen.
Wij werken alleen wel overdag en er is steeds regen voorspeld. Dus overdag blijft ze binnen omdat anders ger verband alsnog nat wordt.

Om half 5 komt de dierenarts vandaag!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 14:47

Cassidy schreef:
Jakkie, ik zou geloof ik gek geworden zijn...

Even een vraagje, is er geen mogelijkheid om haar rustiger te krijgen? Muisjes of zo? Een DA moet toch nog een middeltje hebben om haar rustiger te krijgen?
Ik hoop dat het herstel verder goed verloopt en dat er geen complicaties bij komen kijken...


Het gaat steeds een beetje beter nu. Iedereen begint eraan te wennen dat er steeds 2 binnen staan.
In het begin was er de hele dag gehinnik vanuit de kudde en bijbehorend onrustig gedrentel in de stal... maar er wordt niet meer zo veel gehinnikt nu.
Ik heb het idee dat de rust sinds gisterenavond een beetje weder keert....

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:20

Wat erg!! Jammer dat ik je nu niet met paard zie in de Kalverhoek maar je paard gaat voor en dus dan ook de gezondheid van je paard!!!

Sterkte

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:24

jemig lees dit berichtje net wat een toestand zo sta je met je paard te bekappen en zo ligt ie plat, kan me voorstellen dat je helemaal in de stress zat.

Moeilijk om haar nu rustig te houden ja

Ik wens jullie veel sterkte toe in ieder geval Ach gut

gabyfedde

Berichten: 11900
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:31

Jeetje, dat is echt schrikken.
Geef je je paard goede verzorging door haar te laten bekappen, krijg je zoiets....
Heel veel sterkte!

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:31

Hoi Bonnigje, echt verschrikkelijk zeg, helemaal voor haar natuurlijk. Misschien nog een nuttig iets... Ik weet natuurlijk niet wat voor brok je geeft maar ik geloof dat er in basis brok niet zoveel peppende stofjes zitten zeg maar en als je meusli geeft, dan meusli zonder haver en geen kuil maar gewoon hooi. Nogmaals ik weet niet wat je geeft het kan ook zijn dat ik dus totaal onnuttig gezwets uit zit te slaan. Sterkte!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 08:47

Gisteren is het verband verschoond en het zag er super netjes uit! OK dan!
Voor het oog geloof ik niet dat je het blijft zien. de wond was mooi schoon en droog.
Afwachten is natuurlijk hoe het van binnen geneest, maar ben al blij dat het er netjes uit zag.....

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 08:49

Super! Heb je je toch een beetje voor niks zorgen gemaakt om het natte verband. Maar beter zo als andersom Lachen