TQ 24 mei: paard met pilonnenfobie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:53

Lovely schreef:
Het zal wel zo zijn dat als Hickey op een wedstrijd komt en daar weer met een wedstrijdring + wedstrijdsfeer te maken krijgt, dat hij weer terug gaat in zijn prestatiedrang.


Hoeft niet per se, zeker niet als je eerst ECHT goed terugbevestigt thuis, en dan later start met een ruiter erop die zich totaal niet druk maakt. Zal wel kwestie worden van ook op vreemd terrein trainen, evt. eens een fool 'm school 'm en gewoon alleen maar stappen/rust/belonen in je minuutjes in de ring. Kwestie van maling hebben aan iedereen die dan het paard herkent en dom tegen je begint te OHen (want daar kun je natuurlijk op wachten).

Eerst maar eens in de training kijken hoe e.e.a. gaat. Wedstrijden komt later (misschien) wel weer, da's van later zorg.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 17:07

Sonja schreef:
en dan later start met een ruiter erop die zich totaal niet druk maakt. Ik maak me nooit druk Tong uitsteken Cool
Zal wel kwestie worden van ook op vreemd terrein trainen, evt. eens een fool 'm school 'm en gewoon alleen maar stappen/rust/belonen in je minuutjes in de ring. Dat gaan we zeker doen,we zijn al lid geworden van de brederode ruiters(Hagestein)Kwestie van maling hebben aan iedereen die dan het paard herkent en dom tegen je begint te OHen (want daar kun je natuurlijk op wachten). Dat laatste ben ik wel goed in Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 17:10

'k Heb alle vertrouwen in jullie Knipoog

smooch
Berichten: 7
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: As, Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:40

Yeah, sorry maar ik moet eventjes in het engels,

This is a problem that A LOT of all around horses have, anticipating at the cones. he is anticipating "work" at the cones he is not afraid. It seems like you are going about it in a good way but here are few new points,

1. Dont stay long at a cone, do something then continue, ignore his "opjagen"

2. EVERYTHING that he decides to do at a cone and you have not asked for it, DO THE OPPOSITE. He walks forward you back up, he goes left you go right etc etc. This is normally where the problem is with most people. They want to set them back where they were but just exagerate the opposite, if he goes forward 2 steps, go back 10. Dont stress him out about it just do it then go about your buisness.


Hope it helps, sorry its in english. If you cant follow let me know.

Eron Dampier

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 08:48

Bedankt voor alle reacties en tips
Ik ga ze zeker gebruiken Cool