Eindelijk een nieuw zadel!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:27

doe je goed!
het blijft zo dat als ze er een tang opzetten is hij zo doormidden te knippen.
maar wat moet je dan?
wat is de goede beveiliging?

eigenlijk is het een regelrechte ramp dat er mensen zijn die spullen pikken.
maar daar zijn we t allemaal overeens.
ik denk zelfs dat als je dit zegt tegen een jatter dan is ie het ook met je eens!

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:30

hmmz ik had hem vorig jaar niet mee maar mijn paps heb een hele zadelbok gemaakt die afsluitbaar is. heel handig, tevens is mijn zadel verzekerd bij amev waar mijn paardenverzekering ook loopt.

DubbelFun

Berichten: 88940
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:47

Lees je inboedelverzekering er eens op na. Meestal is alles wat achter slot ligt ook als het niet bij je thuis is gewoon meeverzekerd.
Een gewoon hangslot is niet zo stevig als een zgn. trailerslot, daar kun je nl geen tang tussenzetten. Als de ketting van het slot te dik is voor een stuk tuinslang dan kun je ook een stuk leiding-isolatie nemen en dit overlangs dichtplakken met duc(k)-tape.

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:32

kweet niet meer precies waarom maar bij onze imboedel verzekering was ie niet meeverzekerd. anyway heb nu dus een aparte verzekering ervoor.
maar idd ff nachecken is geen slecht plan voor je er eentje onnodig afsluit Haha!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 20:31

Jilleroo, heb je daar een bouwtekening oid van? Mijn oom is erg handig met het lasapparaat...

Sugarmiss, twee jaar geleden is mijn Wintec dressuur gestolen, en toen hebben we naar de verzekering gebeld, maar we kregen niets terug omdat het zadel niet bij ons "op het erf" lag. Op mijn pensionstal dus. Ik denk dat ik dus vast zit aan een aparte verzekering...
Bedoel je met een trailerslot zo'n ronde van Discus?

Dan nog een kwestie. Voor hoeveel verzekeren? De prijs die ik betaald heb? Daar koop ik niet 1 2 3 een zadel voor weer in deze breedtemaat. Dit was echt een gelukstreffer. En als ik hem voor de nieuwprijs (ik schat rond de 2000 euro?) verzeker, betaal ik me dan niet scheel aan die verzekering?

DubbelFun

Berichten: 88940
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:34

Het is heel afhankelijk van welke verzekering je hebt. Misschien dat ze nu met al die diefstallen strenger geworden zijn.
Ik bedoel idd een discusslot.
Vraag je verzekering gewoon of er een indexering op de verzekering zit, dan krijg je altijd de nieuwwaarde van een gelijkwaardig zadel terug.
En of de premie in vergelijking staat tot de waarde..is een kwestie van afwegen.

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:02

ehm tekening niet echt maar kan hem zo maken. tis niet zo moeilijk.
tis in princiepe een gewone bok met een pin erop
die pin gaat door het open gedeelte tussen je seat en fork (je schuift het zadel eroverheen zeg maar) en dan gaat er een plaatje overheen waar ruimte in zi voor de knop en ruimte voor de pin
en dan in de pin zit een gat waar een discusslot door gaat
het zadel is er dus niet af te krijgen en de bok zit met bouten in de grond.
als je wilt maak ik wel een tekening en stuur hem je op maar dan moet je ff je adres geven per pb.