welk ras is geschikt voor western?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 15:09

FJORD fjord FJORD fjord FJORD

groetjes debora en rydar (the best westernfjord!!)

Koe Koe

Chief
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Wigwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 17:52

Naar mening Chief ieder klein compact paard kan goede prestatie leveren op ieder niveau van westernrijden.

Chief vinden zijn QH’s mooiste EN beste van de wereld Vingers aflikken , maar anderen zullen dat niet met Chief eens zijn. Chief’s vriendin vinden QH EN Arabier geweldig Knipoog

Jaren geleden Chief zijn kijken op Equitane (D). Daar grote reining wedstrijd, waarbij vooraf bepaald was, dat de finale qua rassen een gelijke verdeling moest hebben als het totale deelnemersveld. In finale derhalve 4 beroemde QH’s, 1 beroemde Paint, 1 Appie, 1 Arabier en 1 Haflinger. Hoewel Kay Wienrich uiteindelijk won met QH The Hollywood Man, iedereen was veel meer onder indruk van zowel Arabier als Haflinger. Laatste eigendom van en bereden door Italiaan uit Sud-Tirol (halve indiaan).

Groetjes

lucky luke

Berichten: 13
Geregistreerd: 05-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 22:05

Desiree schreef:
Hoi lucky Luke, er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. Zo was er hier een paar jaar terug op de Eindhovense derby een kleine schillenhit (letterlijk!) uit Brazilie van 1.57m, Mumu die de rest er gelijk uitsprong en het hart stal van het publiek. citaat van Adrienne;
"ga maar eens kijken welke rassen aan de top rijden in de dressuur. Daar vind je net zoveel Quarters als WPNers in de western top."; wil je dit soms ontkennen! En waarom zou dit zo zijn denk je? Omdat andere paarden net zo geschikt zijn voor western als quarterhorses>? Even reeel blijven en niet zoiets afdoen als onzin. Ik proef ook een beetje een ondertoon van afgunst uit jouw zin: "wat een bullshit zet jij hier neer zeg volgens mij zeg je dat alleen om voor jezelf te rechtvaardigen dat je op een voor de "sport"gefokt paard rijd". Wat voor paard heb jij dan Lucky Luke?


Nou dat zal ik je vertellen ik heb een paint horse thuis staan (breeding stock) ik heb een new forrest pony staan en een haflinger staan
dus je ziet die afgunst heb je verkeerd geproefd !!

DubbelFun

Berichten: 88931
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-01 22:27

Jongennnnssss, die zijn echt oude koeien uit de slot halen... Gaaaap

gamin
Berichten: 36
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 23:59

Nou ik heb een draver en ik vind het hem niet onaardig doen.Volgens mijn instructrice is hij met sprongen vooruit gegaan.Ik heb hem sinds eind augustus en sinds eind september rijdt ik western met hem.Misschien dat ik ooit wedstrijden met hem ga rijden,maar daar moet hij eerst aan toe wezen :!: