tips, ideetjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 14:01

dapperdier schreef:



na het peosten met een ahndkje scahpewol erover..


Inderdaad, ik doe dat ook na het peosten met een ahndkje scahpewol! helpt! Haha!

cl@udia

Berichten: 229
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Bredoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 15:55

ik peost niet zoveel...maar WAAR kan je ahndkjes scahpewol vinden? dat wil ik ook !!
als er ergens ahndkejes in de aanbieding zijn...let me know !
wahahaha geweldig

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 15:57

Ik heb een schapenwollen handschoen, zelfde effect en bij de ruitersportzaak te koop. Je moet eens zien wat er dan nog van een pas gepoetst paard afkomt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 15:58

Bonnigje schreef:
Als je paard niet zulke sterke hoeven heeft kan je een spulletje maken van wat opgekookte uien. Dit bruine watertje moet je bewaren in een potje (er komt schimmel op, dat is normaal, en gaat stiiiiiiiiiiiinken)
Elke dag de hoeven ermee insmeren (met een kwastje) en ze worden een stuk harder. Werkt echt !


Is inderdaad een oud en goed zigeunerrecept tegen brokkelhoeven. Maar volgens mij moest er ook een flinke schep suiker bij om het gisten te stimuleren.

Volgens mij hebben Bonnigje en ik de klok horen luiden, maar wie weet waar de klepel hang?

point

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 16:49

weten jullie toevallig ook iets tegen droge hoeven? wat goed werkt is lijnmeel mengen met water,daar een bal van draaien en in de hoef drukken. het probleem is dat mijn haf het wel lekker vind en uit zijn hoef eet.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 17:09

Droge hoeven: de hoef een tijdje in een emmer met water zetten, daarna insmeren met hoefvet. Sluit het vocht op in de hoef. Herhaal dit per hoef (als je paard met vier benen tegelijk in een emmer blijft staan is dit tijdbesparend.

Je kunt je paard ook in een paddock met nat zand zetten. Belangrijk is dat je de hoeven eerst natmaakt voordat je ze invet.

Ik heb ook ergens gezien dat iemand een oude binnenband van een fietsband as tie-down gebruikte. Zou het zelf niet zo gauw doen, maar heb het wel opgeslagen.

Oude binnenband van een fiets tussen halstertouw en muurbevestiging als je een paard wilt leren vast te staan...dat geeft mee als je paard gaat trekken...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 17:20

En de buitenband van een tractor of vrachtwagen is dan weer ideaal als je een paard hebt die uit zo'n metselkuip drinkt, en met deze aan de wandel gaat, of er de hele tijd tegen gaat trappen ... doet me eraan denken dat ik dit dringend zelf moet toepassen Tong uitsteken

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 17:37

cl@udia schreef:
ik peost niet zoveel...maar WAAR kan je ahndkjes scahpewol vinden? dat wil ik ook !!
als er ergens ahndkejes in de aanbieding zijn...let me know !
wahahaha geweldig


ruwe (dus vette) schapewol werkt het beste. Door het vet van de wol neem je alle stof van je paard weg en gaat'ie mooi glanzen.
En je hebt mazzel... momenteel komen er overal weer schaapscheerdersfeesten aan... als je't lief vraagt mag je vast de restjes wel hebben. En anders kun je een complete vacht kopen en die in een vuilniszak bewaren. Zo heb je de komende jaren een mooi vooraadje, want op den duur moet je wel een nieuw plukkie hebben. Ik heb zelf een hele vacht in een zak, van een kennis die wat hobbyschaapjes had. Die vachten kunnen ze vaak aan de straatstenen niet kwijt (is zowat niks waard) en kun je dus soms gratis krijgen...

Signe

Berichten: 5819
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 20:17

WHAHAHAHAHAH ik lig helemaal in een duek om mijn eigen tikfouten... blijkbaar had ik een beetje haast! HAHAH dat jullie er nog iets van hebben kunnen maken!.

Om het goed te maken... wie een handje vet/ongewassen wol wil..pb me maar. ik heb nog een vuilniszak staan.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 21:56

Nou ... die "DUEK" is ook ferm anders hoor Knipoog
hihihihihi ... Alweer jammer dat ik in het "buitenland" woon voor jullie, ik had je anders graag op dit aanbod aangesproken

DubbelFun

Berichten: 88939
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 21:59

Als ze te laat zijn met het scheren van de schapen kun je van de oude wol zo een handvol uit het schaap trekken (voelen ze echt niks van).

Die metselkuip verzwaarde ik altijd met een hele dikke stoeptegel.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38827
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:38

Wat er over de trekkerband werd verteld, doe dat AUB NOOIT!!!!
Afbeelding
Dit is geen uitzondering!! Dit dier heeft het niet overleefd.

Gebruik liever zoals SugerMiss schreef een steen, of zorg dat hij altijd vol zit met water

DubbelFun

Berichten: 88939
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:42

Ik had er over gehoord maar nooit gezien. Bah. Je zal je paard zo maar vinden Verdrietig

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:53

Bah wat een naar gezicht. Had er zelf niet bij stilgestaan dat dit zo kon gebeuren...
Je vraagt je echt af hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen..!

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38827
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 23:04

Ik vind het ook een naar gezicht en vind niet leuk om te plaatsen maar heb het geplaatst om het onder de aandacht te brengen dit niet te doen.

Helaas werken dan fotos beter dan een verhaaltje.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 00:14

AUW ... Dat ziet er pijnlijk uit. Ocharme dat beestje . Hoe heeft die dat klaargespeeld???? Soms halen die kleine mormeltjes de gekste toeren uit!!!! Zo vond ik mijn veulen op een middag liggend in de grond met één been de lucht in vast in de hooizak. Blijkbaar al steigerend haar beentje door een maas van het net gekregen Verward. Ze is er gelukkig met een prikje van de DA en enkele dagen mank zijn ervanaf gekomen ....... dus ... moge bij deze ook een waarschuwing lanceren voor hooinetten. LEVENSGEVAARLIJKE DINGEN zijn het!!! Nu hang ik ze op aan een touw die doorknapt in geval van nood. Op de grond voeren is geen optie, want mijn vieze merrie gaat er direct in gaan plassen

chrisco

Berichten: 228
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 21:49

hoi iedereen mischien weten julie het al (ik ben nieuw) maar wat ook voor de meeste paarden lekker is, is om een heerlijke rit in het bos te maken mijn paard is daar goed van naar gaan luisteren Haha!

DubbelFun

Berichten: 88939
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:02

Voor het gezonde 'tussen de oren' is een bosrit nooit weg. Helaas heeft niet iedereen die mogelijkheid.

BTW: Welkom op Bokt-WN Haha!

Signe

Berichten: 5819
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 10:06

Jasses die foto...daar moet ik echt even van slikken... Hoe krijgen ze het voorelkaar.

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 06:50

zielig Huilen maar wel goed dat je het kan zien wat er kan gebeuren want inderdaat met zo'n foto word je wel wakker geschud en als je wat verteld maakt het toch minder indruk dan dit.
zo verkom je dat het nog een keer kan gebeuren

oh ja en buitenritten help zeker bij mijn paard dan teminste.
heb dan wel geen bos maar loop langs de weg en ik ga naar het twiske (recriatie gebied)
en als ik nu in de bak rij en wil hem van snel naar langzamer en andersom luisterd hij een stuk beter omdat ik hem dat buiten heb geleerd om op tijd terug te zijn in een langzamer tempo als ik een weg nader
en snel te gaan lopen op lange stukkn ruiterpad (rengalop Tong uitsteken )

sorry voor de spelfouten maar mijn ned. schrijven is niet al te best kom ik nu achter *LOL*

Party!!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:52

Ik heb naar aanleiding van die foto een toppic gestart om alle gevaren van eerder op het eerste oog "banale" dingen aan te kaarten ... Ik hoop dat de plaatser van de foto dit niet erg vond, maar ik wou het gewoon iets wijder onder de aandacht brengen in een specifiek onderwerp juist omdat het levens kan redden!

DubbelFun

Berichten: 88939
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:21


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:02

Fijn dat je het niet erg vond, ik had het eigenlijk eerst moeten vragen, dat was al zo netjes geweest .... Ik heb geen idee waarom zo impulsief gegaan ben, wel, eigenlijk wel, het beeld heeft me ernstig doen schrikken, vooral het feit dat ik zelf van plan was om zo de waterbak te gaan beveiligen

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:59

Voor de hoeven van mijn paard gebruik ik altijd gewone zonnebloemolie, en daar kan je hem ook nog een flinke scheut van door het voer geven (als ie het lust) goed voor hoeven, spijsvertering en vacht.