Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
alpenquarter schreef:Nou, ik wordt er inderdaad ook wel eens moe van om me maar te verdedigen waarom ik zulke "scherpe" sporen draag. (Helemaal niet scherp, maar als je ze met engelse knopjes vergelijkt zijn ze wel groter).
wat mij vorige week overkwam; Was onderweg naar mijn training, paard in de trailer en moest nog ff tanken. Aangezien ik m'n sporen altijd aan m'n laarzen laat zitten, liep ik rinkelend de shop binnen. Komt er een man binnen, kijkt naar m'n sporen, kijkt heel boos naar mij en weer naar m'n sporen. Zegt hij: " ik kijk even hoe scherp ze zijn".
Aangezien ik hier vaker over aangesproken ben door western-onwetende-mensen, had ik m'n verhaal al klaar; niet scherp, rolt over huid, stroopt geen vel op, gebruik alleen als nodig is, geen geprik bla, bla, jullie weten het wel !
Hij pakt met beide handen mijn hoofd beet en geeft me drie zoenen op m'n wang !! " ik waardeer jou, echt, ik waardeer jou!" zegt hij. Hij schudt me nog even doorelkaar door mijn schouders te pakken
Begint hij over een verhaal over hoe erg hij dat geprik en getorpedeer vind van "verkeerde" ruiters.
Nou,stond ik daar lekker gekleurd in de shop , iedereen grijnzen, maar ik heb weer iemand uit de droom geholpen dat je een ruiter niet kunt beoordelen op zijn sporen!
En als ik de volgende keer hier weer over wordt aanesproken vertel ik ze WEER hetzelfde verhaal!
Ja, ik wordt er best wel moe van, maar na zo'n reactie als laatst geeft dat me wel weer nieuwe moed!
PeppySan schreef:Die eindeloze discussies over slechte trainers, mishandelde paarden en ruwe westernruiters.
Kunnen we het nou niet gewoon over de mooie kanten van onze sport hebben?
Westernruiters, geniet van je sport en laat een buitenstaander die het alleen maar zwart wil maken maar barsten.