[WN] Wie weet waar Fly nu is!?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:08

Pervinco schreef:
Dat snap ik, maar als ik een mail zou krijgen met de mededeling dat dit paard gezocht word dan is mijn eerste gedachte 'gestolen'.

Maar als in de mail dezelfde tekst staat als hier bij de flyer, vast niet. Daar staat alleen maar in dat de eigenaar het te heet onder de voeten geworden is, na diverse controles over verwaarlozing.

Hoewel je niet de enige bent die dit denkt, want ik heb via via ook al gehoord dat het om de gestolen Paint Fly gaat.....

Pocahontas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:34

Als iemand mij de fly-er wilt mailen ,zal ik hem ook doorsturen.
(ik ben helaas nog altyd een leek op de computer Verward )
Ik woon net over de grens van zuidlimburg Maastricht,en ik weet ook genoeg adresjes,waaronder Hagenbeckstables,Paul Derrez..enz..
Als ik daar mee kan helpen...
Ik hoop dat dit allemaal niet voor niets is,en dat we spoedig weten waar ze terecht is gekomen..
Mijn mailadres:geronimo_pocahontas@hotmail.com

_ortiz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:35

ik heb even de fly-er gebruikt en de kenmerken die in dit topic staan.
ik hang die op mijn stal (en op nog een paar stallen waar ik vaak kom).
ik zal het ook even aan een kennis van me geefen die komt heel vaak op manege kalverhoek en ook op veel andere stallen.
ik probeer jullie echt te helpen waar het mogelijk is.
ik hoop echt dat ze terug komt.
ow en wie weet hoe je een link in je ondeerschrift moet zetten???
dan zal ik dat ook even doen.
dus als er iemand is die het weet wil die mij dan een pb-tje sturen????
*sorry voor off-topic*

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:46

ArwenLune schreef:
Daarom weet ik niet of de text die op de vorige bladzijde staat wel zo geschikt is, die rept over de vorige eigenaar etc. De advertentie op marktplaats, waar ook heel duidelijk bijstaat "We willen erg graag weten waar ze is en hoe het met haar gaat, meer niet" vind ik beter wat dat betreft. *als* je Fly dan op stal hebt staan houd je niet je mond omdat je bang bent voor allerlei illegale praktijken of dat het paard teruggehaalt word.

Misschien beter om die text van de marktplaatsadvertentie te gebruiken?

Dat denk ik eerlijk gezegd ook. In principe doet het er voor de zoektocht niet echt toe wat de vorige eigenaar met haar heeft gedaan. Voor jezelf uiteraard wel, want dat is de reden waarom je de zoektocht opstart, maar als je via deze manier openbaar de publiciteit gaat zoeken, vrees ik dat bepaalde mensen toch gaan denken dat er iets achter zit en dat zij als stal 'veroordeeld' kunnen worden, omdat zij het paard van de desbetreffende eigenaar over hebben gekocht, waar niet met positieve woorden over gesproken wordt. Ik zal dus de advertentie zelf hebben veranderd naar een simpele 'wij zoeken Fly' oid, en er enkel bij zeggen dat zij voor het laatst gesignaleerd is 'in ondervoede toestand' of iets dergelijks. Dan weten mensen in ieder geval waar ze naar moeten kijken, maar geef je in je advertentie geen oordeel over de vorige eigenaar. Want je hebt ook nog het gevaar dat de eigenaar ze niet doelbewust 'ondervoedde', maar simpel omdat hij het geld er niet voor had, hij dacht dat de paarden het met een bepaalde hoeveelheid voer wel zouden moeten doen ('na de zware dracht') -weet ik veel wat-. Ik vind zelf eerlijk gezegd dat 'via de achterdeur naar buiten sluizen' erg veel negatiefs over de (vorige?) eigenaar zegt, terwijl de hoofdzaak van de advertentie is dat je Fly weer terugvindt, waar ze ook moge zijn. Dat je voor jezelf weet waar ze is en dat je eventueel dan ook de zekerheid krijgt dat ze het beter heeft
Misschien denk je nu dat ik niet achter de actie sta, dat doe ik wel, want ik begrijp dat je zekerheid wil hebben en niet steeds in twijfel wil zitten, maar de hoofdzaak is het terugvinden van Fly en dat zal dan ook erg duidelijk uit de advertenties/flyers naar voren moeten komen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:53

Dank jullie wel, ArwenLune en Gera. Jullie verwoorden je beter dan ik dat doe Bloos

Zou iemand de mail kunnen forwarden naar mij, dan zorg ik dat Limburg lastig gevallen word Lachen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 09:56

Ok, de nieuwe computer doet het dus ik ben weer on-line...
Heb even de laatste paar pagina's goed doorgelezen (gister maar half om half gedaan omdat ik dus druk was de computer on-line te krijgen) en ik wil inderdaad even heel duidelijk maken dat Fly dus NIET GESTOLEN is!!
Ook vind ik het mailtje terug in dit topic een beetje te negatief. Ik wil eigenlijk zo min mogelijk naar de vorige eigenaar verwijzen, ook al om geen 'gezeur' met die man te krijgen, maar inderdaad ook omdat je op die manier waarschijnlijk minder reactie krijgt omdat mensen vraagtekens hebben bij de zoekactie of de omstandigheden waaronder ze verdwenen is en dat is niet de bedoeling.
De text die Vera op Marktplaats heeft gezet vind ik beter. Natuurlijk kun je zelf ook een tekst verzinnen, maar dan wel graag niet te veel uitweiden over de omstandigheden en duidelijk laten worden dat het geen klopjacht is naar degene die haar nu heeft o.i.d.
Als ze nu goed terecht is gekomen is mij dat helemaal prima en wil ik zelfs zorgen dat de nieuwe eigenaar er alsnog papier bij krijgt.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:59

Deze tekst heb ik aan heel veel mensen/maneges etc gestuurd. De beginregel kan wellicht nog wat 'positiever' maar tja, je moet wat he.
Citaat:
G E Z O C H T:

De paint merrie Spring Bid Flygirl

Wegens omstandigheden zijn wij met spoed naar haar op zoek. Mocht
iemand haar herkennen of meer weten over haar huidige verblijfplaats
neem dan a.u.b. contact op met ons.

Signalement:
Naam: Spring Bid Flygirl
Geslacht: Merrie
Kleur: Sorrel Tovero (vosbont), 2 blauwe ogen
Hoogte: 1.57
Geboren: 1991, nu 13 jaar
Chipnummer: 5282 1000 1147 536
APHA nummer: 196,014

Foto's van haar kunt u zien op onze beginpagina
http://www.justwestern.nl

Met vriendelijke groeten,
cornelie van der zouw

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:03

Cornelie, ik zou er dan denk ik bij zetten dat je wilt weten waar ze is en hoe het met haar gaat, ik vind dit overkomen alsof je dat paard a la minute op komt halen als ze boven water is en ik denk niet dat de eigenaar daar blij mee zal zijn...

Maar verder vind ik 't een goede tekst, ik ga vanavond wat mensen mailen OK dan!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:03

Jeetje , wat schrik ik van de foto's van 6-8 weken geleden ! Ik ga mn oren en ogen openhouden , en mensen informeren die ook in het paintwereldje zitten !

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 10:05

Nee hoor Cornelie, dit is prima... het mag best duidelijk zijn dat we min of meer dringend naar haar op zoek zijn... De kans is tenslotte nog steeds het grootst dat ze bij een handelaar ofzo staat, en hoe eerder we dat weten en aktie kunnen ondernemen hoe beter dat is.
Met dat negative bedoel ik voornl. het hele voorgeschiedenisverhaal... men moet gewoon niet het idee krijgen dat ze onder illegale omstandigheden ofzo verdwenen is, of dat ik uit alle macht probeer haar terug te krijgen (iemand die haar gekocht heeft en denkt dat ik haar terug wil zal ook niet reageren).

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:11

Ik wil jullie goede moed niet in het water doen vallen, maar miss kunnen jullie ook paardenslachters mailen. De kans is er namelijk ook dat ze naar de slacht is gegaan als ze niet verkocht is op de paardenmarkt.
Ik hoop voor jullie dat dit niet het geval is, en hoop ook dat er snel duidelijkheid komt...

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:16

Ik vind dit een goed berichtje. Maakt duidelijk dat er haast bij is en waarom, maar ook dat Francis niet a la minute met de trailer voor de deur staat als iemand weet waar Fly staat.

Citaat:
Wij zijn opzoek naar Spring Bid Flygirl.

Zij is enkele jaren geleden verkocht en weken geleden in erbarmelijke staat gesignaleerd.
Het is een Paint merrie die is verkocht zoals ze er op bovenstaande foto's uitzag.
Onlangs zijn onderstaande foto's van haar gemaakt en dat het laatste wat we van haar gezien hebben. Ze is verdwenen, waarschijnlijk op de paardenmarkt in Utrecht.

We willen heel graag weten waar ze is en hoe het met haar gaat, meer niet.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:35

Kan iemand mij ook de flyer opsturen? Dan kan ik hem printen en ophangen.

Misschien niet zo een leuke gedachte, maar ga ook langs bij de slachters. Als hij ze heeft willen laten "verdwijnen" is dat misschien een niet zo een leuke keuze van hem, maar wel een mogelijke. Ik hoop natuurlijk dat hij dat niet heeft gedaan en dat we haar gezond weer vinden.

Sterkte met je zoektocht Francis. We helpen waar we kunnen.

mixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:46

Als iemand mij die fly-er kan mailen (dstar_westernwear@hotmail.com) wil ik hem wel in mijn winkel in wormerveer op hangen. Komen veel paardenmensen niet alleen westernruiters.
groetjes Marjolein

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:51

Ik zal een nieuwe flyer maken met nieuwe tekst
Even geduld, ik ga er nu mee aan de slag en geef zo een link Lachen

mixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:01

oke! OK dan!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:10

Top Gera OK dan!

Wb die slagerijen, daar zou ik wel in de omgeving Utrecht en ehm... de plaats waar Fly voorheen stond zoeken. In dat geval zal Fly niet ver weg zijn gegaan. Ik mail iig ook de ataleigenaresse waar Pervinco gestaan heeft, zij rijdt western en krijgt les van een Duitse westernruiter. Een handelaar oid is ze niet, maar wel weer een open deur Duitsland in...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 11:18

Ik heb net een telefoontje gehad van iemand die met haar vriendin Fly de laatste tijd een beetje verzorgde...
Voor hun was het ook een verassing dat de paarden ineens weg waren, maar de eigenaar heeft hun verteld dat de hengst ergens in Nijkerk ter dekking staat en terug zou komen en de merries zouden ergens op een andere wei in Soest staan. Waar wist ze niet.
Toch vraag ik me af of dit waar is, want al pratend kwamen we er wel achter dat de eigenaar een aantal onwaarheden verteld heeft aan hun. O.a. dat hij Fly rechtstreeks uit Amerika gekocht had. Toen ze me belde wist ze dus niet dat Fly mijn paard geweest was.
Verder heeft hij nog meer smoesjes en excuses opgehangen om haar slechte conditie te verklaren.
Al met al heb ik dus het idee dat hij niet helemaal de waarheid spreekt wat betreft de verblijfplaats van de paarden, maar het is wel weer het onderzoeken waard...

Nanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:21

Francis ik heb het gevoel dat ze toch daar ergens bij het landje in de buurt staan. Is er een bokker die daar woont en die daar rond kan kijken of er ergens een stalletje is?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:33

Ik woon zo'n 20 minuten rijden van Soest af en ben best bereid om eens een kijkje te gaan nemen in diverse weilanden en stallen en daar wat foto's achter te laten. Ik ben niet bekend in Soest en zou het prettig vinden als iemand die daar wel bekend is eventueel mee wilt gaan, ook omdat meer ogen meer zien. Ik wil diegene best ophalen ergens en met de routeplanner komen we vast en heel eind, haha.
Dus degene die mee wilt, meld je maar aan, ik heb vanmiddag tijd en eventueel ook morgen of vrijdag overdag. Ik zal dit topic in de gaten houden wie mee wilt.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:35

De flyer is klaar, maar ik moet even ergens webspace zoeken ter grootte van 2,2MB. Bij mij zit alles vol Verdrietig en ik weet niet waar ik zo snel een andere ftp-server kan vinden die voor mij ter beschikking staat. Heeft TOEVALLIG een bokker 2,2MB over voor een pdf-bestand die de voor Francis de zekerheid over Fly en eventueel haar terugkomst kan betekenen?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:36

Mail maar door, ik pb even mijn mailadres van het werk!

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:40

Francis,

De hengst zou terug komen had ze gezegd. En de merrie's dan? blijven die in de winter op het weiland staan?.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:41

Super, Pervinco! De mail is onderweg!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:55

Francis,
a.s. zaterdag is in Soest het Volkspaardenfeest op het Gilde.
Dit wordt georganiseerd door: http://members.lycos.nl/wpe2003
Hier komt echt heel veel paardenvolk uit de omgeving op af, van klein pennygrut tot bejaarden.
Wellicht een idee om hun te vragen of je daar fly-ers kan ophangen?
Als ze nog in deze omgeving staat zullen er zeker mensen zijn die haar dan zouden moeten herkennen.