ArwenLune schreef:Daarom weet ik niet of de text die op de vorige bladzijde staat wel zo geschikt is, die rept over de vorige eigenaar etc. De advertentie op marktplaats, waar ook heel duidelijk bijstaat "We willen erg graag weten waar ze is en hoe het met haar gaat, meer niet" vind ik beter wat dat betreft. *als* je Fly dan op stal hebt staan houd je niet je mond omdat je bang bent voor allerlei illegale praktijken of dat het paard teruggehaalt word.
Misschien beter om die text van de marktplaatsadvertentie te gebruiken?
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. In principe doet het er voor de zoektocht niet echt toe wat de vorige eigenaar met haar heeft gedaan. Voor jezelf uiteraard wel, want dat is de reden waarom je de zoektocht opstart, maar als je via deze manier openbaar de publiciteit gaat zoeken, vrees ik dat bepaalde mensen toch gaan denken dat er iets achter zit en dat zij als stal 'veroordeeld' kunnen worden, omdat zij het paard van de desbetreffende eigenaar over hebben gekocht, waar niet met positieve woorden over gesproken wordt. Ik zal dus de advertentie zelf hebben veranderd naar een simpele 'wij zoeken Fly' oid, en er enkel bij zeggen dat zij voor het laatst gesignaleerd is 'in ondervoede toestand' of iets dergelijks. Dan weten mensen in ieder geval waar ze naar moeten kijken, maar geef je in je advertentie geen oordeel over de vorige eigenaar. Want je hebt ook nog het gevaar dat de eigenaar ze niet doelbewust 'ondervoedde', maar simpel omdat hij het geld er niet voor had, hij dacht dat de paarden het met een bepaalde hoeveelheid voer wel zouden moeten doen ('na de zware dracht') -weet ik veel wat-. Ik vind zelf eerlijk gezegd dat 'via de achterdeur naar buiten sluizen' erg veel negatiefs over de (vorige?) eigenaar zegt, terwijl de hoofdzaak van de advertentie is dat je Fly weer terugvindt, waar ze ook moge zijn. Dat je voor jezelf weet waar ze is en dat je eventueel dan ook de zekerheid krijgt dat ze het beter heeft
Misschien denk je nu dat ik niet achter de actie sta, dat doe ik wel, want ik begrijp dat je zekerheid wil hebben en niet steeds in twijfel wil zitten, maar de hoofdzaak is het terugvinden van Fly en dat zal dan ook erg duidelijk uit de advertenties/flyers naar voren moeten komen