WRODL*-deel 2, nummer 311 (7-puntenregeling)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 00:01

ik heb hier geen zin meer in blaze,zolang jij van dit soort opmerkingen gebruik blijft maken,zeker tegen beter weten in.
je zal er wel weer de grootste lol in hebben,en zeker de opmerking dat ik zelf wat op moet gaan zetten?????????aangezien ik een aantal topics,ook de voorganger van deze opgezet hebt,en jij daar alles van afweet,vindt IK dat je op dit moment weer zeer laag bezig bent.
tegen de tijd dat jij eens een serieus antwoord geeft,en als je doet ze niet weghaalt,zal ik echt geen antwoord hier neerzetten.

rinus

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 00:10

lijkt wel een afval race. Cool
kom op mannen.......laat je niet kennen Vork
en ga de strijd aan

stuur je vrouw naar de stad,
de kinderen naar de film

en leef je lekker uit op bokt Haha!

Clown

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 00:32

westernworld schreef:
ik heb hier geen zin meer in blaze,zolang jij van dit soort opmerkingen gebruik blijft maken,zeker tegen beter weten in.

Waar heb je geen zin in???? Ik maak al jaren zulke opmerkingen en meestal is het de waarheid Cool

je zal er wel weer de grootste lol in hebben,en zeker de opmerking dat ik zelf wat op moet gaan zetten?????????aangezien ik een aantal topics,ook de voorganger van deze opgezet hebt,en jij daar alles van afweet,vindt IK dat je op dit moment weer zeer laag bezig bent.

Ik heb er geen lol in,snap niet hoe je er bij komt .Ja je hebt in een topic een soort oproep gedaan,en ja ik heb toen ook bedankt voor de eer.Heb jullie veel succes gewenst
tegen de tijd dat jij eens een serieus antwoord geeft,en als je doet ze niet weghaalt,zal ik echt geen antwoord hier neerzetten.

Ja ik ben inderdaad soms heel vervelend en haal antwoorden weg omdat ik bedenk dat ze weinig toevoegen,wees dan snel en antwoord want dan kan ik ze niet meer verwijderen Cool
rinus

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:06

nog even terug komen op het lesgeven van amateurs aan beginner:

bij een aantal amateur ruiters die bij mij op stal staan en lessen kwam de vraag

"en wij dan?"
"dan moeten wij dus in dezelfde groep rijden als mensen die lesgeven?"
"mogen wij dan weer terug naar de beginners?"

dit zij ruiters die amateur ruiter zijn geworden doordat ze 7 punten hebben gehaald bij de beginners
gewone mensen met een fulltime baan en die geen ambitie hebben om les te gaan geven.

ik denk ik schrijf dit toch maar even op
want er zullen ongetwijfeld wel meer ruiters zo gaan denken.

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:16

inderdaad kwamen die vragen vij ons vandaan

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:27

Eh... dat is nu ook al zo... 75 euro regel Lachen

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:11

vb. amateur ruiter 1 geeft les aan beginner 1
beginner 1 start op instap wedstrijden
beginner 1 is van plan om te starten op een c wedstrijd
amateur lesgever( is niet dom) en stopt bijtijds met het lesgeven van beginner 1. en gaan op zoek naar een prof.
want dan kan amateur lesgever 1, amateur blijven starten.

amateur ruiter 1 geeft op deze manier ook les aan beginner 123456789.................enz.
75 euro regel is niet meer van toepassing.
dus daar kan je met het grote aantal beginners in nederland wel een dag mee vullen.
gezien het feit dat lang niet allle western ruiters wedstrijden rijden

vb.
prof 1 geeft les aan beginner 1 (een talentvol meisje van 12 jaar)
beginner 1 (talentvol meisje) start bij de beginners
na pak weg 3 wedstrijden moet beginner 1(talentvol meisje van 12 jaar) over naar de amateur.

beginner 1 (talentvol meisje van 12 jaar) start op een wran wedstrijd waar geen jeugd onderdelen zijn (komt vaak voor)
de betreffende ruiter( talentvol meisje van 12 van nog steeds 12 jaar) start dan in een klasse waarin ook de amateurs starten uit het hierboven genoemde 1e voorbeeld.

beginner 1 (talentvol meisje van 12 jaar) vindt die stap wel erg groot.

(talentvol meisje van 12 jaar kan door iedereen ook vrij veranderd worden in wat anders Clown)

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:52

hij kan ook anders
vb.
beginner 1 (talentvol meisje van 12 jaar) krijgt les van amateur ruiter 1
na een jaartje les gaat beginner (talentvol meisje van inmiddels 13 Clown )
starten op een instap wedstrijd
beginner 1 (niet voor niks talentvol meisje genoemd) wordt 1e OK dan!

amateur lesgever gaat met talentvol meisje op zoek naar een prof trainer, want als beginner 1 (talentvol meisje van inmiddels 13) zo door gaat mag amateur ruiter 1 straks geen amateur meer starten. Bloos!

beginner 1 (talentvol meisje van inmiddels 13 jaar) krijgt les van prof 1
na pakweg 3 wedstrijden moet talentvol meisje van inmiddels 13 jaar starten tegen haar 1e lesgever Verward

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:45

Eerlijk gezegd zie ik dat probleem niet zo. Het is nl best mogelijk dat talentvol meisje haar lesgever eruit rijdt.. Immers meisje is talentvol. Lesgever kan wel vooral heel goed zijn in begeleiden van beginners (bijvoorbeeld didactisch heel goed zijn).

Situatie 1 (post daarvoor) kan nogmaals ook nu al voorkomen bij 75 euro regel, met dit verschil dat lesnemer zowel bij beginners als amateurs (dus tegen de lesgever in 75 euro regel) kan starten. Er is immers geen niveau-beperking aangegeven.

Bijvoorbeeld: Sonja is goed in trail. Ik wil daar meer van leren. Sonja mag 75 euro bijverdienen. Ik kan dus theoretisch bij haar gaan lessen. Om dan vervolgens tegen haar te moeten starten. Immers beiden start bij amateurs.

Nieuwe situatie: Sonja zou mij geen les meer mogen geven, ook een beginner niet. Alleen iemand tot die persoon instroomt bij beginners. Starten ze niet, is er ook geen probleem. Starten ze wel, moeten ze eerst nog door de beginners voor ze tegen de lesgever starten. Meer getrapte benadering van tegen je lesgever uitkomen Lachen

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:53

En aanvulling... stel je combineert dat met een of meer van de voorstellen die ik heb zien voorbij komen in het kader van de zeven-punten-regeling... Dan gaat het er voor de beginner/lesgever nog weer anders uitzien: duurt nog langer voor ze elkaar tegen komen.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:55

welke klasse zullen we dan schrappen
de amateur of de open Clown

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:37

Ik begrijp nog steeds niet waarom je een klasse zou willen schrappen. De open is de klasse voor de profs (en de mensen die om een of andere Wran regel bij de profs moeten starten maar het niet zijn). De profs zijn in het genoemde voorstel de enige groep die mensen die beginner of amateur op een c-wedstrijd zouden mogen lesgeven. Amateurs zouden in de voorgestelde situatie mogen lesgeven totdat iemand start op een c-wedstrijd. Kijk je kunt het niet eens zijn het het voorstel, maar het voorstel lijdt nergens tot het noodzakelijk opheffen van een of meer klassen.

Frayba
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Papenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:37

Niet zo somber, Jos, want hierna wordt het pas leuk:

Jos schreef:
beginner 1 (talentvol meisje van inmiddels 13 jaar) krijgt les van prof 1
na pakweg 3 wedstrijden moet talentvol meisje van inmiddels 13 jaar starten tegen haar 1e lesgever Verward


Talentvol meisje van 13 jaar volgt de cursus E-trainer, en slaagt voor het examen. Talentvol meisje van 13 jaar gaat lesgeven, en omdat Pappa en Mamma zo trots zijn op haar, bréngen ze haar naar de klanten zodat ze een veel lagere prijs kan rekenen dan de andere E-trainers die wel zelf hun benzine moeten betalen...

Als zij 14 is, krijgt zij een talentvol meisje van 12 als klant...

Als zij 16 is, krijgt zij van haar ouders een brommer! Maar dan moet ze zelf naar haar klanten, want Pappa en Mamma hebben inmiddels wel wat beters te doen! Dus ze moet de benzine gaan doorbelasten in haar tarieven. Maar gelukkig voor de klanten is inmiddels het talentvolle meisje van 12 (inmiddels 13) geslaagd voor haar E-trainer-examen, en beschikt zij over trotse ouders die...

Clown

mehlika

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zuidwolde drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:42

Jesus, wat een scherpzinnigheid op de late avond,hahaha...ik wilde gaan slapen maar blijf nog nog maar ff wakker om het vervolg te lezen.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:50

Anya schreef:
Ik begrijp nog steeds niet waarom je een klasse zou willen schrappen..


als het als amateur ruiter toch niet uitmaakt om tegen je eigen lesgever te rijden heeft die klasse geen nut

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:51

Anya schreef:
. De open is de klasse voor de profs (en de mensen die om een of andere Wran regel bij de profs moeten starten maar het niet zijn). .


dus zou er in deze klasse geen amateur ruiters meer moeten starten.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:51

haha mooi voorbeeld Chris. Mag je op je 13e een cursus e-trainer starten dan? Kwestie van een fraai subregeltje...

Oh nee, hoeft niet, staat al in de wet: artikel kinderarbeid Clown
(of voor de heel erg senioren onder ons: kinderwetje van Van Houten)
Laatst bijgewerkt door Anya op 22-11-04 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:53

Jos schreef:
dus zou er in deze klasse geen amateur ruiters meer moeten starten.


Daar kan ik wel mee leven... Dan wordt die klasse wellicht wat hij meestal toch al is: een duidelijk niveau-verschil klasse.

: Misschien nog prof p1 en prof p2 als onderverdeling Cool
In Duitsland hebben ze ook hele trainerrangordes Knipoog

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:56

@ chris
of:
prof moedertje heeft het te druk met lessen thuis.
zoontje van 17 gaat lesgeven.
moeder heeft geen tijd om zoontje in het rond te rijden naar de les klanten
moeder koopt een unimogje Clown , kan zoontje zelf in de rondte rijden

als moeder nou slim is laat ze zoontje alleen beginners lesgeven en op het moment dat ze een c wedstrijd gaan starten stuurt zoontje ze door naar zijn moeder

zoontje kan op deze manier amateur blijven rijden en samen ver dienen ze heel veel geld *LOL* Clown
Laatst bijgewerkt door Jos op 23-11-04 00:19, in het totaal 2 keer bewerkt

mehlika

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zuidwolde drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 00:01

Hahaha, dan ga ik ook gauw mijn zoontje leren praten...kan hij ons mooi helpen!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 00:02

leer hem zo snel mogelijk tot 4 tellen
kan hij reining lessen geven Clown

o ja. en over een paar jaar heb ik een unimogje in de aanbieding Cool

Frayba
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Papenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 00:04

Anya schreef:
haha mooi voorbeeld Chris. Mag je op je 13e een cursus e-trainer starten dan? Kwestie van een fraai subregeltje...

Oh nee, hoeft niet, staat al in de wet: artikel kinderarbeid Clown
(of voor de heel erg senioren onder ons: kinderwetje van Van Houten)

Dan doen we het gewoon anders:
Ze is niet alleen talentvol in de sport, maar ook nog eens een hoogbegaafte leerlinge en kan al met 13 een BBL opleiding volgen! En zie, opeens heeft ze helemaal geen E-trainer-papiertje nodig, ze mag in het kader van haar opleiding gewoon lesgeven en wat bijverdienen, en niet alleen aan startnummerlozeruiters (Scrabble-puntjes!!), mét behoud van amateurstatus! Dan hebben we opeens de wet omzijld, want het is geen werken, maar studeren, en die vergoeding, ach da's een zakcentje...

Clown

Disclaimer: all resemblance with currently alive people is pure coincidental Schijnheilig

Frayba
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Papenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 00:17

Jos schreef:
zoontje kan op deze manier amateur blijven rijden en samen verdienen ze heel veel geld *LOL* Clown


Nee Jos, zo makkelijk gaat het nu ook weer niet. Je hebt een trainings- en instructiestal, dat héb je ooit eens eerlijk verteld, en daar moet je nu voor boeten:

"...of tijdelijk of permanent personeel zijn van een organisatie die zich met dergelijke activiteiten bezighoudt..."

Misschien als je de voorzitter eens vriendelijk vraagt?

Clown

mehlika

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zuidwolde drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 00:20

Maar je kind is toch geen personeel of is zijn eten betaling in natura?
Dan houd ik het toch maar bij 1

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 00:21

nou ............hij eet op het moment erg veel Vork Haha!