WRODL*-deel 2, nummer 311 (7-puntenregeling)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:06

ik begrijp niet waarom jij een naar smaakje in je mond krijgt Verward
van mijn commentaar.
zolang jij onder de 75 euro regel blijft en amateur start bij de WRAN en open bij de AQHA en NRHA is er niks aan de hand.
en ik zou niet weten waarom je je daaraan niet zou houden.

waarom denk je toch altijd zo slecht over mij Huilen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Jos op 18-11-04 19:15, in het totaal 2 keer bewerkt

mehlika

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zuidwolde drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:06

Is ook niet moeilijk, blijft wel een feit dat mensen en amateur op rassenshows starten en verdienen met lesgeven. Voor de rest had ik geen uitlatingen gedaan.

mehlika

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zuidwolde drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:07

Tenminste niet over het wat ik denk betreffende de vraag waarmee dit topic begon...

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:07

hee, net stond er wat Verward

mehlika

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zuidwolde drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:08

That's Blaze....weg is het weer

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:11

staan wij weer van jan l*l te "koken" Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:13

Frayba schreef:
......met mijn voorstel op het eind van dat bericht om mét elkaar te werken aan de toekomst van western rijden in nederland in plaats van tégen elkaar.
Mag ik zo op het mogelijke einde van deze toch soms wat verhitte discussie nog even toevoegen en benadrukken (ondanks gebruik quote niet gericht op Chris maar op iedereen en WRAN-bestuur in het bijzonder) dat ALLES wat voorgesteld is/wordt, hierop gericht is? Op het verbeteren en toegankelijker maken van de sport?

We schoppen niet om te schoppen, slechts om mensen 'wakker te schudden' dat het misschien beter/anders kan (Het heeft altijd zo gewerkt is geen reden en soms een regelrechte doodssteek voor bedrijven of organisaties).
We gebruiken geen quotes om met modder te gooien richting iemand, slechts om antwoorden te geven op vragen, of om standpunten te verduidelijken.

Tuurlijk verheft er wel eens iemand een stem (ook op I-net) als hij denkt dat hij niet gehoord wordt, of men hem niet wil/kan begrijpen. Maar de intenties zijn goed.

Pittige discussie trouwens, naar aanleiding van deze WRODL Haha!
Komend weekeinde komt de volgende, goed? Knipoog

Allemaal alvast een fijn weekeinde gewenst!

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:51

Nu ik ook even tot tien heb kunnen tellen, wil ik even mijn excuses maken naar al die lezers op bokt, die moeite hebben om mijn epistels te lezen. Misschien is de tijd die ik er voor neem, om mee te doen hier op bokt, wel de rede, dat het één en ander beter verwoordt had kunnen worden, maar gezien mijn daarvoor de tijd ontbreekt, beloof ik ieder, dit niet meer via een forum te zullen doen. Sorry nogmaals en tot ziens.

Vriendelijke Groeten Peter Vet.

Desiree01

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Op de wereldbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:45

Sta niet te koken, maar om save te blijven op rassenshows, dus gewoon niet lesgeven of iemand begeleiden zonder er geld voor te krijgen. Desnoods betaling in natura (eten of zo) of staat daar ook een maximum aan kilo's voor???? Bloos!

DubbelFun

Berichten: 88930
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:57

Desiree01 schreef:
Desnoods betaling in natura (eten of zo)


Citaat:
403. AMATEUR ELIGIBILITY
(3) has not shown, judged, trained or assisted in training a
horse (whether or not a registered American Quarter Horse) for
remuneration, monetary or otherwise, either directly or indirectly,nor received remuneration for instructing another person in riding,
driving, training or showing a horse for five calendar years previous
to application for amateur membership; An exception exists with
respect to an amateur member certified as an instructor in equitherapy
by North American Riding for the Handicapped Association
(NARHA) or similar organizations.

Bij de AQHA is het waterdicht; het mag gewoon niet .

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:08

GoedVetMan schreef:
Nu ik ook even tot tien heb kunnen tellen, wil ik even mijn excuses maken naar al die lezers op bokt, die moeite hebben om mijn epistels te lezen. Misschien is de tijd die ik er voor neem, om mee te doen hier op bokt, wel de rede, dat het één en ander beter verwoordt had kunnen worden, maar gezien mijn daarvoor de tijd ontbreekt, beloof ik ieder, dit niet meer via een forum te zullen doen. Sorry nogmaals en tot ziens.

Vriendelijke Groeten Peter Vet.


Peter. Wat een onzin. Lange stukken zijn per definitie minder leesbaar als antwoorden van 1 zinnetje. En zelfs al moeten mensen sommige teksten twee keer lezen. Ze lezen ze toch

En niemand schrijft hier dat je mening niet op prijs gesteld wordt. Of dat men niet niet begrijpt, of je stukken niet zou willen lezen.

Ik schrijf dit openlijk in het topic en niet via PB omdat ik het erg jammer zou vinden als je je uit de discussie of van bokt terugtrekt.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:23

@gvm: Vaak moet je jou stukjes meerdere keren lezen om echt goed helder te krijgen wat je bedoeld. Dat is niet erg, dat houd je scherp. Maar dan moet je niet gek opkijken als er soms mensen zijn die het net even anders intrepeteren dan jij bedoeld had.


Ik denk dat we allemaal hier hetzelfde willen, alleen anders vertellen.

(ik heb heerlijk gekookt, zonder sausje en zonder bokt)

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:43

bij de nrha staat:
Citaat:
A Non Pro shall be further defined as a person who has not given lessons for remuneration and/or has not directly or indirectly shown, trained, or assisted in the training of a horse ridden astride for remuneration

tsja, en wat is nou een beloning?
Laatst bijgewerkt door Jos op 18-11-04 22:47, in het totaal 2 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88930
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:45

Remuneration is beloning in welke vorm dan ook . Het vertaald als verdienste.

Desiree01

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Op de wereldbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:55

Mag begeleiden zonder beloning dan wel?

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:57

ja dat wel

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 09:36

@peter , jammer dat je je uit de discussie terug trekt, omdat sommige mensen moeite hebben met jouw 'schrijfsels'

ik moet soms ook wel eens even iets 2 keer lezen , niet alleen bij jou, maar ook bij bv. anya , (nu niet weglopen hoor anya Ach gut ) die gebruikt altijd van die mooie nederlandse volzinnen en soms woorden waar ik even het woordenboek mij moet pakken Bloos .
en zo zullen er ook wel mensen zijn die mijn zinnen niet helemaal begrijpen.

'ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is'

als we daarvoor weglopen is Theo van Gogh helemaal voor niks vermoord.

Frayba
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Papenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 09:58

Inmiddels hebben Peter en ik het met een paar PBtjes weer bijgelegd. We hebben beide hetzelfde doel, maar verschillen een beetje in de visie wat betreft de weg daar naar toe. We hebben afgesproken om eerst bij elkaar te vragen of we elkaar goed begrepen hebben, voordat we met kritieken of aanvullingen komen.

Misschien is dat trouwens voor meer mensen hier een tip, met name over "rare" regels: vraag eerst waarom die regel er is voordat je beweert dat het onzin is en zo, want misschien is er wel een heel goede reden voor waar je zelf nog niet aan gedacht had.

Groeten,

Chris.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 10:06

Frayba schreef:
Misschien is dat trouwens voor meer mensen hier een tip, met name over "rare" regels: vraag eerst waarom die regel er is voordat je beweert dat het onzin is en zo, want misschien is er wel een heel goede reden voor waar je zelf nog niet aan gedacht had.

Groeten,

Chris.
Als we dat gaan doen dan is Bokt niet leuk meer Cool

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 10:10

He gelukkig Lachen

Jos ik loop niet weg hoor... Ik maak nu eenmaal lange zinnen. Dat krijg je ervan als je jaren bij de overheid werkt Lachen

@Chris: naar aanleiding van jouw uitleg begrijp ik de intentie van sommige regels wel. Die intentie is indertijd wel goed geweest.

Dat neemt niet weg dat ik sommige van die regels anno nu, eind 2004 wel enorm raar vind Lachen Of op zijn minst rijp voor verandering. En dat is ook niet gek: times they are a-changing Lachen

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 10:25

@chris nog even een vraagje over dit stukjevan jou.

Citaat:
*Dat snap ik niet: iedere stal die westernlessen geeft moet minimaal beschikken over een rijbak (ik ken geen stallen die lesgeven in een plantsoen of op de openbare weg). In die rijbak mag die stal zoveel onderlinge wedstrijden houden als ze willen, en hun manegepaarden naar eigen inzicht inzetten. Men kan voor dat soort wedstrijden ook gewoon WRAN jury's boeken.*
begrijp ik hieruit dat je als stal wel een wedstrijd mag organiseren met een WRAN jury?
want van uit het regelboek heb ik begrepen dat een WRAN jury alleen mag jureren op een WRAN wedstrijd en bij een WRAN wedstrijd moet je lokatie aan eisen voldoen, maar aan die eisen voldoe ik niet.

als dit wel mag biedt dit misschien weer nieuwe mogelijkheden voor stallen die iets willen organiseren voor de instappers.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 10:35

Hier zit volgens mij een probleem.....
Chris gaat uit van het verschijnsel westernstallen. En dan kun je een onderlinge wedstrijd organiseren.

In deze regio hebben we geen westernstallen Chris. We hebben een heleboel stallen (hoge paardendichtheid in deze regio) maar weinig westernruiters per stal. Het is hier makkelijker om een springstal te vinden of om een olympisch springkampioen op een buitenritje tegen te komen dan een westernruiter uit de verte te spotten.

Daarmee is het fenomeen onderlinge wedstrijd al niet meer echt een optie.

Frayba
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Papenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 11:09

Mijn reactie was op Peter's bericht. En Peter had het over western-stallen die goed bezig zijn. Dus wél western-stallen. En die hebben een bak. En die kunnen onderlinge wedstrijden organiseren. En die mogen gejureerd worden door WRAN jury's.

In het regelboek staat dat WRAN-erkende wedstrijden gejureerd moeten worden door WRAN-erkende jury's.

Er staat niet dat WRAN-erkende jury's alleen maar WRAN-erkende wedstrijden zouden mogen jureren!

Het WRAN bestuur heeft bij bestuursbesluit twee jaar geleden het WRAN-jury's verboden om nog mee te werken aan "wilde" wedstrijden, maar vrijwel onmiddellijk wel de medewerking toegestaan aan wedstrijden met een "onderling karakter". Nou heb ik begrepen dat het bestuur desgevraagd toch wel coulant is met het begrip "onderling" en de situatie van Sonja een goede kans maakt om te voldoen. Of heeft het bestuur je verzoek al eens afgewezen?

Het WRAN bestuur kán dit besluit ook á-la minute terugdraaien. Het is misschien inmiddels niet meer zo nodig om dit "verbod" te laten voorbestaan omdat de "wilde wedstrijden" die er waren uit een soort van afzetten tegen de WRAN (maar wel profiteren van regelementen en voordelige jury's) er nu niet meer zijn. Dus misschien kan iemand die daar belang bij heeft op de ledenvergadering vragen het in te trekken?

Groeten,

Chris.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 11:28

oke chris, bedankt voor je antwoord.
dat stukje dat WRAN juryleden wel mee mogen werken aan een onderling wedstrijd had ik niet begrepen.

naar mijn idee een goede zaak.
je kan dan ,ook al voldoe je niet aan de eisen, wel een wedstrijd organiseren met een officiele jury OK dan!
beginners kunnen dant toch gejureerd worden op landelijk nivo, zonder dat ze meteen naar een 'grote wedstrijd' moeten.

maar een groepje mensen die dat wil organiseren kunnen dat toch ook aanvragen?
het hoeft toch niet op een westernstal te zijn?
en als je alleen voor beginners houdt, is het probleem met de caps ook opgelost.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 11:42

Wat voor regels zitten er dan aan onderlinge wedstrijden vast? Zijn er dan ook bakeisen, verplicht aantal onderdelen etc?