Shoppen in de USA via internet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:35

@cornelie: (.....) over welke centjes heb jij het als jij klanten verliest aan parallel-import? dan worden het steeds minder centjes waar je op moet letten?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:38

Nee hoor, mijn instelling zal dan wel weer 'verkeerd' zijn ofzo maar als ik het van die mensen moet hebben die eens iets in het buitenland kopen........ En met alleen goedkope prijzen ben je er niet. Er is ook nog zoiets als service, betrouwbaarheid, klantvriendelijkheid, eerlijkheid etc etc. Ik rijd o.a. ook endurance en die spullen zoek ik ook wereldwijd. Dat vind ik ook gewoon leuk om te doen.

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:42

@ sander; ik ben toch wel benieuwd wat je gedachten zijn over mijn verhaal......misschien kun jij een verklaring geven?

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:42

Blijft het feit dat ik zelf wel uitmaak waar ik iets koop.
Omdat nou iemand huur, vergunning e.d. moet betalen om een winkel staande te houden, vind ik voor mezelf geen verplichting daar te kopen.
Ik koop waar ik iets naar mijn zin vind, tegen een prijs die naar mijn zin is. Dat kan Ebay zijn, een internet shop of een winkel, net wat me aanstaat qua prijs/kwaliteit.
Er zullen altijd mensen zijn die naar een bekende shop hier in Nederland gaan en daar achteraf het liefst een poster op willen hangen "gekocht bij ....". Ik ben veel gelukkiger met een zelf gevonden mooi hoofdstel, zeker als ik dan later bij een wedstrijd dezelfde zie hangen voor het 3 of 4 voudige (en die hebben het dan nog tegen inkoopsprijs kunnen kopen).

Trouwens een rare opmerking dat de USA heilig schijnt te zijn. Die nieuwe, goedkopere shop, waar kopen die dan in????

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:43

cornelie schreef:
Waarom niet? Ik meen dat dus wel. En ik denk dat de mensen die mij persoonlijk kennen weten dat ik dit meen. Ik ben zelf ook een consument en reken maar dat ik zelf ook op de centjes let.


OK dan!

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:50

Anya schreef:
Het signaal dat dit gebeurt en waarom dit gebeurt, is misschien voor de slimme ondernemer wel een reden om de marketingplannen eens tegen het licht te houden.
Ik had graag je hele text willen quoten maar het topic is al lang genoeg Knipoog

Jouw reactie is ook de reden waarom deze discussie is ontstaan, misschien moet de kleinere ondernemer hier wel wat aan doen.

Echter, in meerdere topics, wordt het aanschaffen via internet in de USA heel erg de hemel ingeprezen door doorgewinterde USA-shoppers als bv Blaze. Het gevaar hier van is dat de "simpele" particulier dit ook gaat doen en misschien toch te duur uit is, of een miskoop doet terwijl het ook in NL gekocht had kunnen worden tegen een juiste prijs.

Het is via internet ook lastig te zien OF je ferrari of opel kwaliteit koopt, dus ook moeilijk te zien of de prijs wel redelijk is. Ok, bij jeans is het redelijk 1 op 1 maar wat betreft tuigage of zadels?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:54

Dit is een vriendelijk bedoelde vraag.
Sander, wat maakt het jou persoonlijk uit als die 'simpele' particulier een miskoop doet?
En vanuit mijzelf redenerend: een miskoop uit het buitenland heb ik ook weleens gedaan ja. Tja, daar leer je van Knipoog
En als fervent ebay-er weet ik inmiddels toch steeds beter hoe je na kunt gaan of iemand goed spul verkoopt of niet. Of je vraagt het eens op bokt of iemand al bij die bepaalde winkel/ebay-verkoper heeft gekocht en wat daar de ervaringen mee waren.
Iedereen aan het handje houden en behoeden voor fouten is een nobel streven maar helaas niet haalbaar.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:58

Sander16v schreef:
Het is via internet ook lastig te zien OF je ferrari of opel kwaliteit koopt, dus ook moeilijk te zien of de prijs wel redelijk is. Ok, bij jeans is het redelijk 1 op 1 maar wat betreft tuigage of zadels?


Nou.... dat valt reuze mee. Dat is gewoon een kwestie van gezond verstand. Als ik een hoofdstel koop voor 20,- dollar, kan ik zelf heel goed bedenken dat het van een iets andere kwaliteit is dan bv een Circle Y.
Maar datzelfde hoofdstel valt dan ook nog eens reuze mee, dus ben ik heel blij!!!!
Een zadel zou ik niet zo wagen te kopen, tenzij het model hetzelfde is als datgene wat in Nederland zelf op je paard is gepast.

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:59

Deze bedoel je?
vera schreef:
Dan zal het zeker liggen aan de branche waar jullie in opereren Verward
Dat is een mooi voorbeeld van goede afspraken, samenwerking en respect!

Als jij al deze moeite gedaan hebt voor zo'n mooie samenwerking EN je service aan je klanten, dan moeten toch de tranen in je ogen schieten wanneer een consument bij jou advies haalt en vervolgens het artikel parallel probeert in te kopen?

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:59

ik krijg steeds meer de neiging om duidelijker te worden ten opzichte van een aantal personen Bijv: een western webshop zonder inschrijving bij de kvk dus geen btw afdracht enzo, ik noem nu nog geen namen maar dat gaat er wel van komen op deze manier.
Dus als we het gaan hebben over eerlijke handel ??????????????????

DubbelFun

Berichten: 88896
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:00

Citaat:
Het is via internet ook lastig te zien OF je ... kwaliteit koopt, dus ook moeilijk te zien of de prijs wel redelijk is
Klopt, maar als je dit niet weet moet je er ook niet aan beginnen. En wie zegt dat de 'kwaliteit' die nu in de winkels hangt zijn prijs waard is ?? En kan de klant dit dan wel herkennen ??

De kip en het ei verhaal dus.

Overigens is het voor veel mensen die bijv. via Ebay kopen niet eens te doen om iets nieuws. Iets wat netjes 2e hands is is vaak ook goed en dus zeker voordeliger geprijst.

DubbelFun

Berichten: 88896
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:02

Muijs schreef:
, ik noem nu nog geen namen maar dat gaat er wel van komen op deze manier.
Mag ik je dit ten sterkste afraden Schijnheilig

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:07

@cornelie: Op zich maakt het me ook niet zo heel veel uit (wie zijn bips brandt.....) maar als het voorkomen kan worden wel. Zodra hier iemand helemaal USA-geil (ja sorry hoor) gemaakt wordt door sommigen, zonder daar echt kennis over te hebben, vind ik dat niet kunnen.

Als je in NL een product hebt gevonden waarvan je zeker weet dat DAT het is en je vindt het op internet voor bv 100 euro minder, prima. maar ik heb het idee dat de meeste mensen als een kip zonder kop artikelen uit de USA halen onder het motto "het is amerikaans dus goed".

Hoeveel "amerikaanse" zadels heb jij al voorbij zien komen die erg veel kostten en gewoonweg slecht waren?

Sandra_H

Berichten: 2720
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:10

Sander16v schreef:
Echter, in meerdere topics, wordt het aanschaffen via internet in de USA heel erg de hemel ingeprezen door doorgewinterde USA-shoppers als bv Blaze. Het gevaar hier van is dat de "simpele" particulier dit ook gaat doen en misschien toch te duur uit is, of een miskoop doet terwijl het ook in NL gekocht had kunnen worden tegen een juiste prijs.
Het is via internet ook lastig te zien OF je ferrari of opel kwaliteit koopt, dus ook moeilijk te zien of de prijs wel redelijk is. Ok, bij jeans is het redelijk 1 op 1 maar wat betreft tuigage of zadels?
Doorgewinterd Verward Dat hebben we pas sinds een half jaartje ontdekt Haha! Wij zijn overigens ook gewone simpele particulieren hoor dus dat snap ik niet helemaal??
Wie zegt dat wij zadels etc kopen via internet? Een zadel koop je niet jaarlijks (tenminste da's te hopen) Al met al hebben we door de tijd heen hoofdstelletjes etc zat verzameld, dus die hebben we voorlopig ook niet nodig.
Het gaat JUIST om die dingen die je dagelijks gebruikt waarbij de spijkerbroek het beste voorbeeld is. Hebben vorig jaar elk 2 wranglers gekocht bij een westernwinkel voor 55 euro. Nu zijn die al aardig op aan het raken. Dus dat soort dingen kopen we nu via internet. Net als showhemden, goedkoper dus dan koop je er sneller wat meer zodat je kunt afwisselen. Zelfde met showkleding voor mij: ik hoef niet 3 jaar lang in het zelfde te rijden dus dat hoeft ook geen levenslange kwaliteit te hebben. in plaats daarvan koop ik liever via bijv. ebay iets leuks, daar heb ik dan nog veel meer lol van ook. En wat kleding betreft, als je je maat weet, en het model wat het fijnst zit is dat vrij risicoloos.
En ook als je in nederland (online) koopt kan je je flink vergissen. Toevallig heb ik afgelopen week 2 dekens geshopt bij de Divoza. Ff niet verder gekeken dan m'n neus lang is want ik wilde komende week 's-nachts aan een zomerdekentje beginnen. De ene deken heeft een rare (smalle) pasvorm, de ander is ook niet helemaal wat ik voor ogen had. Dus die kunnen weer terug Scheve mond

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:23

Ik doe dat niet hier hoor miss ,maar hou niet van mensen die uit de ruif van een ander eten , we hebben hier al mee eters genoeg.

DubbelFun

Berichten: 88896
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:31

Sandra_H schreef:
De ene deken heeft een rare (smalle) pasvorm, de ander is ook niet helemaal wat ik voor ogen had. Dus die kunnen weer terug :\

En dàt is dan weer de kracht van de Postbank.. grgrgr Clown

DubbelFun

Berichten: 88896
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:32

Muijs schreef:
...maar hou niet van mensen die uit de ruif van een ander eten .
Zo te lezen hou je dan weinig 'vrienden' over Knipoog

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:35

Muijs en andere ondernemers.. als je vindt dat mensen uit je ruif eten en er al mee-eters genoeg zijn, dan vraag ik me werkelijk af waarom je ondernemer bent geworden...

Ik zal eens proberen heel eerlijk te zijn:
Wellicht ben je een heel goede vakman. Wellicht maak je geweldige zadels. Wellicht zelfs mooier dan de zadels die je elders kunt laten maken. Kortom: wellicht is de kwaliteit van jouw geboden product subliem.

Er is voor een klant echter nog een reden om ergens wel of niet te winkelen (en eventueel kopen). En dat heeft alles te maken met dat stukje acceptatie waar ik het eerder over had. Kortom: ik moet mijn leverancier aardig vinden en vertrouwen. In sommige gevallen ben ik dan zelfs bereid meer te betalen dan bij de concurrent.

Dat is een bekend marketingconcept. Het heet klantenbinding.

Nu kun je het gek vinden: maar ik heb zelf heel weinig op met de klagende winkelier op de hoek die roept dat de gemene anderen al dan niet legaal zoveel klanten weghalen. Dat interesseert mij ALS KLANT echt helemaal niks. Ik wil niets met de backoffice van een onderneming te maken hebben, anders dan dat ik een bij de betaalde prijs passende customerservice verwacht.

Mijn advies: profileer je naar je klanten eens als gezellige blije altijd bereid tot advies zijnde bokker (en dat advies zou wat anders moeten inhouden dan koop geen prut bij anderen, maar koop kwaliteit bij mij). Wellicht dat dan meer bokkers (klanten) de neiging hebben om eens te bellen, langs te komen of zelfs zadels te kopen.

Dat is ultiem namelijk waarom ik bij sommige bokkers wel dingen bestel: ze zijn aardig, ik vertrouw ze en er is sprake van een goede service.
Zoals eerder gezegd: goed ondernemerschap begint wellicht bij een goed product. Maar het product verkopen begint bij mensenkennis. Daarbij hoort niet het dreigen met namen noemen o.i.d. Niet omdat het mij iets kan schelen of je die mensen aangeeft of niet. De fiscus regelt dat soort dingen vanzelf uiteindelijk en ze nemen zelf al dan niet het risico. Maar omdat je er door dit soort opmerkingen bij mij niet sympatieker op lijkt te worden.

Misschien zit ik er naast hoor... maar op internet komt alles altijd zwaarder over.
Laatst bijgewerkt door Anya op 11-09-04 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:35

Sander16v schreef:
Als jij al deze moeite gedaan hebt voor zo'n mooie samenwerking EN je service aan je klanten, dan moeten toch de tranen in je ogen schieten wanneer een consument bij jou advies haalt en vervolgens het artikel parallel probeert in te kopen?

Met tranen bereik ik weinig.
Dan steek je of hand in eigen boezem, of je producent is niet eerlijk. Scheve mond
dat betekent dat je dan pas echt aan de slag moet

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:48

Blaze schreef:
Dus wrangler maak een broek speciaal voor ons achterlijke europianen Cool


ja ............en voor de Belgen speciaal 1 met een puntzakje 8-)

Sandra_H

Berichten: 2720
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:52

Jos schreef:
ja ............en voor de Belgen speciaal 1 met een puntzakje 8-)


Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:55

eh waar zit dat puntzakje? Gewoon voor het beeld? Schijnheilig Haha!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:00

Anya schreef:
eh waar zit dat puntzakje? Gewoon voor het beeld? Schijnheilig Haha!


Preciessss in het midden, Schijnheilig .

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:08

Sander16v schreef:
@cornelie: Op zich maakt het me ook niet zo heel veel uit (wie zijn bips brandt.....) maar als het voorkomen kan worden wel. Zodra hier iemand helemaal USA-geil (ja sorry hoor) gemaakt wordt door sommigen, zonder daar echt kennis over te hebben, vind ik dat niet kunnen.

Als je in NL een product hebt gevonden waarvan je zeker weet dat DAT het is en je vindt het op internet voor bv 100 euro minder, prima. maar ik heb het idee dat de meeste mensen als een kip zonder kop artikelen uit de USA halen onder het motto "het is amerikaans dus goed".

Hoeveel "amerikaanse" zadels heb jij al voorbij zien komen die erg veel kostten en gewoonweg slecht waren?

Hier kan ik het zeker voor een groot deel mee eens zijn. Toch denk ik dat het een paar jaar geleden erger was met de usa-'gekte'. Juist ook door bokt komt er wel steeds meer kennis, ook vanwege de ervaringen van mensen met bepaalde usa shops.
Slechte zadels komen zeker ook daar voor maar in nl hebben we toch ook een zeer bekende Haha! ( begint met een z en eindigt met adelmarkt Bloos! )

DubbelFun

Berichten: 88896
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:17

Ik zie nog liever een kwalitatief slecht zadel van Z wat goed op een paard past en waar maar 1x per week mee gereden wordt, dan een fanatieke westernruiter die elke dag traint met een slechtpassend zadel van een duur merk Cool
En -geloof me- die lopen er ook zat rond.

Natuurlijk is het niet slim om zonder meer te geloven dat de USA zaligmakend is. Soms zie ik op Ebay mensen bieden met prijzen waar ze het ook voor in de winkel (daar) kunnen kopen. The heat of the moment denk ik dan maar Haha!

Cornelie heeft gelijk als ze zegt dat forums zoals Bokt er toch wel toe bijdragen dat mensen meer awarness krijgen en als dat dan ook nog resulteert in lagere prijzen in de winkels ómdat niet alle prijzen meer voor zoete koek geslikt worden, vind ik dat ik goed bezig ben.