[WN] Slidinghoefschoenen ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Slidinghoefschoenen ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:55

Maar ze bestaan al tijden Ronne ;) In 2006 was er al een topic over, dus het is niet iets nieuws. Als het echt geweldig was, dan was het nu al door iedereen in gebruik.

Overigens ben ik nog steeds erg benieuwd of je dan ook elke 6/8 weken nieuwe plates op je hoefschoenen zet of?

Happyappy, dat is imo iets heel anders dan de reining. Gewoon niet te vergelijken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:57

Lijkt me niet dat ze zo snel slijten toch? Of bedoel je ivm het passen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:57

Allebei.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:58

Funnygirl schreef:
Over slidingplates onder hoefschoenen stond pas nog een stuk in een duits blad. Hier zijn ze schijnbaar al langer mee bezig. Het probleem van het afvallen van de plates hebben ze ( volgens het blad) onder controle. Wel zijn er veranderingen aan de schoenen doorgevoerd, om te zorgen dat deze goed blijven zitten. Ze moeten niet te los aan de hoef zitten. Het probleem wat je hierdoor krijgt is dat je niet te lang met de schoenen kan rijden, daar het strak om de voet zit. Hier stonden trouwens ook foto's bij van verschillende merken met plates eronder. Heb hier zelf echter geen ervaring mee, maar in duitsland is men hier dus wat meer mee bezig.

Ja klopt Funnygirl, Western Horse in het augustus nummer. Als ik m terug heb zal ik m inscannen en mailen naar mensen met intresse. Ben er lid van ;)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:13

Niels schreef:
Maar ze bestaan al tijden Ronne ;) In 2006 was er al een topic over, dus het is niet iets nieuws. Als het echt geweldig was, dan was het nu al door iedereen in gebruik.

Rome was ook niet in 1 dag gebouwd... sommige dingen hebben tijd nodig!

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:26

@ HappyAppy: die bedoel ik inderdaad. Krijg hem ook iedere keer via de WRR.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:06

Ronne schreef:
Niels schreef:

Rome was ook niet in 1 dag gebouwd... sommige dingen hebben tijd nodig!

Echt goede en innovatieve uitvindingen gaan razendsnel. Op elke gebied. Als dat niet zo is, is het geen goede en innovatieve uitvinding, of wordt hij op grote schaal tegengewerkt (zoals de auto die op water kan rijden :D)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:26

Ja, die tegenwerking ontstaat dan meestal, doordat er mensen met veel macht veel financieel verlies bij hebben. Zo bijvoorbeeld hoefsmeden in deze... op de langere termijn is beslaan natuurlijk een stuk voordeliger voor een hoefsmid!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:00

Hoefsmeden voldoen dan misschien wel aan het criterium van veel financieel verlies hebben aan een op grote schaal toegepaste slidinghoefschoen die fatsoenlijk werkt. Dan heb je het nog over macht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:37

Goh, lijkt wel op het praatje van Natuurlijk geneuzel (ohnee, was bekappen), dat smeden het tegenhouden ivm het financiële verlies. Zoals ik zei, mochten die schoenen echt zo goed zijn, dan was het al lang ingevoerd. Zeker de topreiners willen zo goed mogelijk rijden omdat ze dan geld verdienen, die gaan echt wel hoefschoenen gebruiken als dat zo perfect was, maar dat is het dus blijkbaar niet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:42

Tuurlijk hebben smeden belangen, maar ik denk dat een goede smid wel verder kijkt. Die van mij kon me toentertijd iig zo speciaal beslag aanpraten bij mijn hoefbevangen pony, maar hij wil juist zoveel mogelijk oplossen zonder ijzers.

Ik denk ook dat hoefschoenen nu pas een beetje bekend worden. Ik ken ze iig nog niet zo heel lang, dat zal er ook wel mee te maken hebben denk ik.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:44

Goh Niels, als iedereen dacht zoals jij, dan zouden we echt nog steeds in de middeleeuwen leven!

En wat is er godsnaam zo verkeerd aan om dingen te proberen te verbeteren?? Ik vind het nogal apart om dingen op voorhand al te verwerpen, want 'als het goed was geweest, hadden anderen het allang uitgevonden'.

En dat stukje over 'natuurlijk geneuzel', laat mensen een beetje in hun waarde, zo denegrerend hoeft niet hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:52

Het is goed om naar dingen te kijken die eventueel beter zouden kunnen zijn. Maar een hoefschoen is gewoon niet een beter alternatief imo voor slidingplates. En ik ben natuurlijk maar een leek, maar ik baseer mijn mening wel op die van 'experts'.
Mijzelf lijkt het ook nooit dat ze nooit genoeg kracht aankunnen om ze bijv in een stop goed te houden.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 20:53

Niels schreef:
Maar ze bestaan al tijden Ronne ;)
Overigens ben ik nog steeds erg benieuwd of je dan ook elke 6/8 weken nieuwe plates op je hoefschoenen zet of?

Deze opmerking houd in dat je nog wel een beetje mag bij lezen over hoefschoenen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:54

Tja, ik kan het nergens lezen, dus als jullie een link hebben naar dat stuk met wetenschappelijk onderbouwde argumenten waarom het kan, graag!

Maar ach, ik trek mij terug uit deze welles-nietes-spelletjes, heb wel wat leukers te doen.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 21:45

Dan word het hier in ieder geval weer iets gemoedelijker 8-)

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 23:13

Authentic schreef:
Hoefsmeden voldoen dan misschien wel aan het criterium van veel financieel verlies hebben aan een op grote schaal toegepaste slidinghoefschoen die fatsoenlijk werkt. Dan heb je het nog over macht...

Hoezo? Een beetje hoefschoen kost anderhalf honderd euri's, dan nog een paar sliders eronder.Die gaan laten we zeggen 3 maal zo lang mee. De hoefschoen zal wat korter meegaan vanwege het ruigere gebruik, zeg anderhalf jaar bij frequent gebruik.
Sliders van enige kwaliteit kosten inkoop 15 eurimaal 4maal per jaar vervangen, plusminus
170 euro perjaar met wat klein materiaal en dan reken ik niks voor het in de juiste vorm brengen van de sliders,het monteren van die dingen,het controleren van pasvorm etc.
Als je dat niet zelf kunt,komt er zo nog 100 bij.=270?

6 keer per jaar sliders onderbrengen door een vakman kost je ongeveer 6 maal 50euri=300.

Echt de moeite waard zou ik zeggen :P

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 23:19

Wafel schreef:
Niels schreef:
Maar ze bestaan al tijden Ronne ;)

Deze opmerking houd in dat je nog wel een beetje mag bij lezen over hoefschoenen :Y)

De hoefschoenen zijn hier niet voor ontwikkeld ,dus of ze net zolang meegaan?
De sliders slijten net zo snel als gewone,ze moeten nl van zacht staal zijn om te kunnen glijden. Ze gaan waarschijnlijk iets langer mee omdat het paard er niet 24/7 opstaat.
Daar staat wel tegenover dat je veel meer gewicht aande achterbenen van het paard gaat hangen,schoen + slider dus of dat lekker loopt?

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 08:01

Vaandaag een mail naar Easy boot.

Mischien zijn ze die dingen wel door aan het door ontwikkelen ergens.

Denk dat een paard het lekkerste loopt zonder gewicht aan zn voeten.
De levens duur, T zou heel veel moeten schelen voor de ijzers omdat je ze 23/7 niet gebruikt.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:58

CherokeeChum schreef:
Authentic schreef:

Hoezo?

Ik zei misschien :D , dat hoefsmeden er op achteruit gaan als iedereen aan de slidinghoefschoen gaat wil ik ergens nog wel gaan geloven. Maar dat hoefsmeden genoeg macht hebben om iets innovatiefs tegen te houden gaat er bij mij weer helemaal niet in. :D

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 22:02

Denk dat een sliding hoefschoen er op zeker nivo zowiezo nooit zal door komen... Dus de smit altijd wel werk houd.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 06:17

Ik weet het wel zeker! ;) 8-)

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 14:41

Ach wat is nu zeker ?

Als hoefschoenen zo door ontwikkelt worden dat er betere resultaten mee gehaald worden als ijzers :Y) In uhm het jaar 2050 :Y)

RheaNisan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 15:34

Is dat stevig genoeg?? ;)

L0r3nZz0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:20

ik wil er ook wel meer over weten ... ik rij met mijn haffie reining en ook loopt ze voor de kar dus voor mij zou het ook ideaal zijn ! maarjha of het haalbaar is?

grttzz Lorenzo