wat betalen voor paint

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

wat betalen voor paint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 17:20

Hallo allemaal,

Ik heb zaterdag proef gereden op een super leuke paint ruin van 8 jaar. wat een geweldig paardje... lekker vrolijk en voorwaarts maar super braaf!
Nu ben ik helemaal niet thuis in de westernwereld...
Ik ben heel benieuwd wat een paint op dit moment kost.
8 jaar
zoon van I cee Diamonds
sorrel overo
geen wedstrijd ervaring
niet echt western getraind (3 weken training gehad)
vooral recreatief gereden.
super braaf!

Wat zou ik kunnen bieden voor dit paardje?

tamary

Berichten: 29278
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: wat betalen voor paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 02:16

Gezond? Dus geen hypp/herda/pssm ellende?

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Re: wat betalen voor paint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 08:43

Niet getest

Osianaa
Berichten: 357
Geregistreerd: 08-02-11

Re: wat betalen voor paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 09:06

Zou hem eerst testen en dan rontgen/klinisch laten keuren. Zoals je hem nu beschrijft heeft ie een papier maar verder niet echt veel geleerd en of ervaring dus niet meer als 2500/3000.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: wat betalen voor paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 09:22

Ik gok op max 3500 het feit dat hij niet echt getraind is draagt bij aan de waarde. Het is een groen/recreatief paard wat al wat ouder is. Al is 8 jaar an sich een mooie leeftijd dat ze wel goed bomproof zijn om buiten te rijden. Is het laatste niet het geval dan 2500

Hobbyhorse

Berichten: 1321
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:35

Ik zou daar echt meer voor over hebben persoonlijk hoor.
Braaf buiten is gewoon veel waard , fijn papier en als ie een mooi kleurtje heeft dat is toch ook wel wat.
Zou ik zo 4,5 of 5 voor over hebben.

troi
Berichten: 17040
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:36

voor 3000 krijg je nog geen onbeleerde 3 jarige met hetzelfde papier..

Netjes beleerd, braaf en gezond (dus ook 5-panel getest) zou ik het tussen de 4000 en 6000 schatten.

Kirrr

Berichten: 6200
Geregistreerd: 30-07-07

Re: wat betalen voor paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:41

Ik zou idd ook €5000 zeggen.. akkoord met troi en hobbyhorse.

Hobbyhorse

Berichten: 1321
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: wat betalen voor paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:46

Ja dat is zelfs een heel gewone prijs voor een veulen met een goed papier...
En dan super braaf zoals je schrijft...

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:52

speedfiets_2 schreef:
Ik gok op max 3500 het feit dat hij niet echt getraind is draagt bij aan de waarde. Het is een groen/recreatief paard wat al wat ouder is. Al is 8 jaar an sich een mooie leeftijd dat ze wel goed bomproof zijn om buiten te rijden. Is het laatste niet het geval dan 2500


Al wat ouder? :oo

Voor onze gezonde, super brave paint merrie van 11 jaar hebben wij vorig jaar 5000,- betaald :j
Helemaal goedgekeurd en een top leerpaard voor mijn vader. Dit was wel inclusief (western)zadel.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: wat betalen voor paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:57

Er is toch een verschil tss een leerpaard (dan denk ik aan een paard wat wel goed getraind is) en een recreatiepaard? Ik vind 5000 euro voor een recreatief gereden ruin van 8 jaar behoorlijk duur, maar zoals altijd met een paard, het is wat de gek ervoor geeft natuurlijk.

Kirrr

Berichten: 6200
Geregistreerd: 30-07-07

Re: wat betalen voor paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:59

Maar er is ook nog een verschil tussen een recreatiepaard en een recreatie paard met mooie papieren (en wellicht de bijhorende kwaliteiten).

Aedema

Berichten: 482
Geregistreerd: 07-04-15

Re: wat betalen voor paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:02

Tja, ik vind het teveel geld voor wat ik met het paard zou willen doen.
Papier zegt mij helemaal niks, wil gewoon leuk in de bak kunnen rijden, misschien eens twee keer per jaar een wedstrijdje en op buitenrit kunnen zonder dat het paard dingen ziet. Kortom, recreatief paard :j

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:08

Aedema schreef:
Tja, ik vind het teveel geld voor wat ik met het paard zou willen doen.
Papier zegt mij helemaal niks, wil gewoon leuk in de bak kunnen rijden, misschien eens twee keer per jaar een wedstrijdje en op buitenrit kunnen zonder dat het paard dingen ziet. Kortom, recreatief paard :j


Dat jij het er niet voor over hebt zegt niets over de daadwerkelijke marktwaarde.

Er zijn meerdere factoren die de waarde bepalen.

Wellicht is dit diertje ondanks dat het geen wedstrijdervaring wel een talentvol dier.

TS, vanaf afstand is de waarde moeilijk te bepalen.

Wellicht iemand meenemen die verstand van dit soort paarden heeft.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:10

Aedema schreef:
Tja, ik vind het teveel geld voor wat ik met het paard zou willen doen.
Papier zegt mij helemaal niks, wil gewoon leuk in de bak kunnen rijden, misschien eens twee keer per jaar een wedstrijdje en op buitenrit kunnen zonder dat het paard dingen ziet. Kortom, recreatief paard :j


En dat is ook best lastig om te vinden hoor :j Veel paarden zijn wel braaf op buitenrit maar dat zit er toch vaak een 'maar' achter. Wel braaf in de groep maar niet alleen, of niet goed te laden, of toch een beetje bang voor groot verkeerd enz.

Aedema

Berichten: 482
Geregistreerd: 07-04-15

Re: wat betalen voor paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:17

Natasja: Klopt, ben ik me ook zeker bewust van. Ik weet dat paints/quarters veel waard zijn en meestal niet in mijn prijs categorie vallen.

Apple: Is inderdaad lastig te vinden, paints en quarters kan ik wel afschrijven, die zijn duur en vaak gefokt voor de wedstrijden en vind het zonde om dan voor mezelf zo'n paard te kopen.
Inderdaad, er is altijd een maar; paard is of al 17 plus, of kan niet alleen op buitenrit etc. De fries waar ik op heb gereden was superbraaf op buitenrit, maar bang voor groot verkeer.

Hobbyhorse

Berichten: 1321
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:48

Persoonlijk vind ik het helemaal niet zonde om een 'duur' paard te kopen voor recreatief gebruik.
Ook is de aanschaf van dat paard een eenmalige uitgave.
( Edit, hiermee wil ik zeggen dat de kosten voor onderhoud etc daarna gelijk zijn voor een duur of goedkoop paard wat naar je zin is :o )
Als je nu net die ene leuker vind en laat hem staan omdat die 2000 euro duurder is ( als voorbeeld) maar je vond hem eigenlijk veel leuker en achteraf spijt ?
Het is toch je maatje voor hopelijk héél lang :)

Aedema

Berichten: 482
Geregistreerd: 07-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:52

Hobbyhorse schreef:
Persoonlijk vind ik het helemaal niet zonde om een 'duur' paard te kopen voor recreatief gebruik.
Ook is de aanschaf van dat paard een eenmalige uitgave.
Als je nu net die ene leuker vind en laat staan omdat die 2000 euro duurder is ( als voorbeeld) maar je vond hem eigenlijk veel leuker en achteraf spijt ? Het is toch je maatje voor hopelijk héél lang :)


Dat is absoluut waar, als ik nou een paard voorbij kom waar ik meteen die klik al mee heb en die ik niet uit mijn hoofd kan zetten, dan zou dat extra geld het zeker wel waard zijn denk ik. Maar tot die tijd wil ik me zoveel mogelijk aan het budget proberen te houden. Ik vind het eng om voor een paard te sparen en dan door mijn hele spaargeld heen te zijn zonder nog een extra potje achter de hand te hebben.

loempia93
Berichten: 489
Geregistreerd: 27-09-10
Woonplaats: Limburg

Re: wat betalen voor paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:58

TS, met wat jij zoekt (braaf buiten, af en toe een wedstrijdje en een 'lagere' prijsklasse) waarom geen tinker, haflinger oid?

ElskaIsland
Berichten: 389
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:23

Hobbyhorse schreef:
Persoonlijk vind ik het helemaal niet zonde om een 'duur' paard te kopen voor recreatief gebruik.
Ook is de aanschaf van dat paard een eenmalige uitgave.
( Edit, hiermee wil ik zeggen dat de kosten voor onderhoud etc daarna gelijk zijn voor een duur of goedkoop paard wat naar je zin is :o )
Als je nu net die ene leuker vind en laat hem staan omdat die 2000 euro duurder is ( als voorbeeld) maar je vond hem eigenlijk veel leuker en achteraf spijt ?
Het is toch je maatje voor hopelijk héél lang :)


Ja, maar als je maatje na een jaar overlijdt, heb je dan snel weer 6000,- voor een nieuwe vriend? (als je er aan toe bent natuurlijk) Het is mij overkomen. Ben blij dat mijn paard toen niet al te duur was. Of een paard 2000,- of 10.000,- kost, het kan zo gebeurd zijn. Klinkt misschien heel negatief, maar als je ervoor staat is het wel zuur.

Hobbyhorse

Berichten: 1321
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:43

:( Dat is zeker ontzettend triest Debby en je hebt natuurlijk absoluut een heel goed punt,
maar het doet niet af aan de waarde van een paard dat je wil kopen en dat wil dekoezegtboe graag weten in welke richting ze gaat bieden.

ElskaIsland
Berichten: 389
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:55

Hobbyhorse schreef:
:( Dat is zeker ontzettend triest Debby en je hebt natuurlijk absoluut een heel goed punt,
maar het doet niet af aan de waarde van een paard dat je wil kopen en dat wil dekoezegtboe graag weten in welke richting ze gaat bieden.



Dat is absoluut waar. Maar je hebt best leuke paarden in de lagere prijsklasse, waar je veel plezier mee kunt hebben (recreatief dan). Mijne was echt top, L dressuur en B springen, plus braaf buiten alleen en de trailer etc etc. Hij was 3500,- en echt een schat van een beest.

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:28

Ik zou hem ongetest nog niet kado willen krijgen.

Dus eerst door de eigenaar laten testen en dan verder kijken.

Is hij in orde en netjes met buitenrijden, dan heeft hij natuurlijk wel een leuke waarde als er een leuk papier bij zit.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Re: wat betalen voor paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:49

Niet kopen zonder n/n getest te zijn.

quibje

Berichten: 2930
Geregistreerd: 24-05-10

Re: wat betalen voor paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 00:27

Eerlijk jongens
Een 'recreatie ' paard die zijn juist het meeste waard
Die moeten bomproof iemand op hun rug verdragen en braaf blijven vaak met mensen die minder ervaren zijn
Ik zou daar ook zeker meer voor uitgeven
Meestal ( dus niet altijd) zijn de goedkopere degene waar iets mee is
Enne ongetest zou ik hem ook gratis willen
Die test is vooral als je wilt fokken of wedstrijd rijden belangrijk en voornamelijk een hype