vinden eigenaar veulen van mijn paint hoe????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

vinden eigenaar veulen van mijn paint hoe????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 01:15

mijn paintmerrie heeft 2 veulens gehad. en ik zo nieuwschierig als ik ben Haha! ben dus op zoek naar de eigenaar van het eerste veulen. ook omdat ik zelf met die merrie wil gaan fokken.
de 2e weet ik te staan die is van hans en monique van de oregon trail tack store in eesergroen.
maar die eerste daar kan ik niets van vinden . ik heb al gekeken op de site van de AHPA maar daar geven ze geen naam enz. als je niet de eigenaar van dat paardje bent.

mijn vraagje is dus kent iemand dit paard? of weet toevallig waar hij staat of wie de eigenaar is.

naam: Asaint Sporty.
hij staat in het APHA archief als zijnde hengst maar of hij dat nog is??????
geboren in 1997.
moeder is dus A Saint She Aint.
en hij is in nederland geboren.

iemand ideen???

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 10:29

Misschien kun je een mailtje sturen naar het APHA. Met een beetje geluk krijg je de gegevens van hen. Heb op het web gezocht, maar verder ook niks kunnen vinden.

In Zweden zijn ze trouwens wel helemaal weg van de pa van het veulen dat je zoekt:

Afbeelding

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 21:14

ik heb al een mailtje gestuurd naar de APHA maar nog steeds geen reactie gehad. zal het vanavond nog eens proberen.

ja lekker ding he die vader.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 23:55

Als je een mailtje stuurt naar de APHA krijg je de laatst geregistreerde eigenaar. Geef ze echter wel even de tijd, ze krijgen véél mailtjes, het is nu ook druk i.v.m de Stallion Breeding Report Deadline, antwoord kan een paar dagen (tot een week) op zich laten wachten, maar ik heb altijd nog antwoord gekregen als ik mailde met de APHA.
Ik begrijp dat je de twee veulens niet zelf hebt gefokt? Je zou de vorige eigenaar van je merrie (de fokker van het eerste veulen dus) kunnen vragen of die weet wie de eigenaar was/is van het veulen en zo via via achter de huidige eigenaar komen.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 12:32

nee francis ik heb de eerste 2 veulens niet zelf gefokt.
het eerste veulen is gefokt door dhr./mevr. de vries uit stroe maar ik had begrepen dat die verhuisd zijn. ik weet alleen niet waarheen.
de tweede door de vorige eigenaar waar ik haar ook van geleasd had. de fam. simons uit eesergroen.

ik heb op het laatste nk heel toevallig gesproken met iemand die mijn feline nog gereden had toen ze bij die fam de vries stond. maar ook die wist niet waar het veulen (nou ja volwassen paard) naar toe was verkocht. van haar hoorde ik ook dat die fam. de vries verhuisd was.

ik zat eigenlijk een beetje te hopen dat iemand hier op bokt hem kende. maar ja wie weet waar ie nu is, voor hetzelfde is hij naar het buitenland verkocht.
ik wacht nog wel even op de reactie van de AHPA.
in ieder geval hardstikke bedankt.

iemand trouwens nog ideeen waar ik foto's van paintjes/quarters kan vinden. ik zoek nog een foto van de vader van mijn paardje chief two straws. en van de rest die in haar bloedlijn zitten.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 16:55

Hmmmm... als dat de mensen zijn die ik dénk dat het zijn, dan zijn ze naar Texel verhuisd. Als ik het goed heb was dat de 'Indian Summer Ranch', en ik ken wel iemand die die mensen weer kent. Ik zal wel es voor je rond vragen...

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 17:09

Nou, ik heb het al gevonden... Ik had dus gelijk: Indian Summer Ranch, mevr. E de Vries-Blom, Den Burg (Texel) tel: 0222-321722.
Zo uit hun advertentie in de Quarter... Gewoon ff bellen, misschien dat ze weet waar dat veulen nu is.
Succes met zoeken!