[HK]Startende westernruiters?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101689
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 05:02


nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:16

Bedoel je dan smaller voor je voet of meer bij de kuiten?
Ik heb namelijk brede voeten en smalle kuiten.
Heb ariats en ben er blij mee, maar een beetje smaller om mijn kuiten zou niet vervelend zijn. Helaas heb ik wel weer een hoge wreef, dus lastig geheel...
Mooi zijn die Sendra's trouwens

Hobbyhorse

Berichten: 1318
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:23

Wow die zijn supermooi Bellatrix, ben stinkend jaloers :~

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 07:30

Mooi Bellatrix! Ik wil uiteindelijk nog n paar nieuwe show laarzen aan gaan schaffen maar dan wel echt turquoise alleen zijn die ZO duur :$
Mijn huidige (show)laarzen worden als trainingslaarzen gebruikt momenteel :')

Hier het rijden even op n flink laag pitje staan... gewoon nauwelijks echt tijd en al n paar weken behoorlijke last van mn lijf.

Ben wel mezelf iets meer aan het verdiepen in Western dressage... meer omdat ik nog steeds niet zeker weet welke kant ik met Jill op wil, voor de pleasure loopt ze te hoog (hoofd/hals) en te snel (althans wss voor Nederlandse begrippen), voor de reining loopt ze ook te hoog ingesteld (al kan ze ook met die hoge instelling alle reining maneuvres uitvoeren) enzo kan ik nog wel even doorgaan. Dus ga ik maar eens verder zoeken en Western dressage word in NL nog niet gereden maar is in Amerika al best wel n tijdje populair :)

Verder druk bezig geweest in onze tuin en nu alles puppyproof aan het maken aangezien we volgende maand n nieuw gezinslid krijgen :D

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:28

Volgens mij is western dressage hier al wel veel meer in opkomst!

En trail, of iets van working equitation, of vind je dat niets?

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:43

Jill heeft waterangst dus trail of zelfs xtreme mountain trial is voorlopig nog helemaal niet aan de orde...

Working eq wil ik niet doen ;)

Tot nu toe les Western dressage alleen nog maar n enkele show gevonden die in Duitsland is... er zijn iig al meerdere mensen geïnteresseerd dus ga gewoon verder brainstormen :)

Zoals gezegd weet ik gewoon nog niet welke kant we uit zullen gaan maar goed, ik rij voor mn plezier dus in dat opzicht is t allemaal wel prima :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:54

Er zit bijna nooit water in de gebruikelijke trail hoor! Dus dat hoeft je niet te stoppen.

Een andere mogelijkheid zijn nog de Ranch-onderdelen (Ranch Riding, Ranch Trail). Veel voorwaartser, contactteugel en met neus voor de loodlijn. Past goed bij jouw paard lijkt me.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:49

Als ik trail zou willen gaan doen ga ik voor de xtreme mountain trail maar dan moet ze wel van haar waterangst af zijn... ze moet wel echt uitdaging hebben want anders vind ze het te snel "saai"

Ranch onderdelen heb ik ook al aan zitten denken maar goed... voorlopig komt t er toch niet van, gewoon lekker trainen en genieten en over n week of 5 krijg ik het mbt de paarden weer wat rustiger omdat ik er dan nog maar 1 van mezelf op stal heb staan en de ander dan overgaat naar zijn nieuwe eigenaar :)

Vandaag deze foto's nog gekregen van iemand die haar jaarling in dezelfde groep als Gentle heeft staan en ik moet zeggen dat hij er veelbelovend uitziet en helemaal niet op n naarling lijkt :D
Afbeelding
Afbeelding

En dan zie ik hem zo lekker rond banjeren en genieten van zn jeugd terwijl n hele hoop van zijn half broertjes en zusjes al aan het werk zijn (in hand en longeline klasses).... dan boft hij maar weer imo ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101689
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:52

Hij ziet er tevreden uit. :D

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 23:03

Hij heeft niets te klagen ;).... 24/7 buiten rondwandelen, spelen, eten en slapen...

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:43

Mag ik mij ook melden? Sinds korte tijd westernlessen volgen en sinds 4 weken in het bezit van een half paint (vader Red Pebbels).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101689
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:45

Welkom! Heb je een foto? Papa is al heel gaaf!

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:49

DubbelDun schreef:
Mooi zadel. Ligt ie niet té dicht op de schoft ?? Doe anders de halstertouw-test eens :)


Kan je die uitleggen? Die is mij niet bekend :-)

DubbelFun

Berichten: 88637
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:56

@marg: heel simpel opzadelen zoals je normaal doet , maar voor je het zadel erop legt leg je eerst een halstertouw over de rug (van schoft tot kont). Dan zadel, aansingelen, opstijgen en dan proberen of je het touw zonder problemen (als in hard trekken) er onder uit kunt krijgen of -igv een dik handvat- iig makkelijk van achter naar voren kunt trekken.
Lukt dit dan heb je voldoende ruimte in de lengte onder het zadel. Lukt het niet dan ligt het zadel klem en zal het gaan drukken.

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:03

Thanks voor de uitleg. Moet je dan zadelen met of zonder dek?
Ik ga het eens doen, hoewel ik voor nu een leenzadel heb van Euro-horse omdat meneer een hoge schoft en lange rug heeft. Dus was er niks wat echt lekker lag op zijn rug. Mijn dek is nu ook aan de lange kant. Voor nu lijkt hij er geen last van te hebben . Op de lange termijn op zoek naar iets wat beter past. Nadeel is zijn gevoelige huid. Dus durf niet van alles er zomaar op te gooien.

Hij is voor ik hem kocht 3 jaar engels gereden. Daarvoor western ingereden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101689
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:08

Oh die is knap zeg!!! <3

DubbelFun

Berichten: 88637
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:23

Leuk dier :)

Ik denk niet dat je dek te lang is, 5 cm uitsteken aan beide kanten is normaal. Maar ik hoop wel dat het meer is dan alleen een blanket :)

Zadelen wel gewoon met dek; dus rug paard, dek, touw, zadel en ruiter :D

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:47

Ja, het is zo een professional choice pad met speciale vulling (bubbeltjes? Lucht? Geen idee welke het precies is. Zal eens kijken, maar het is niet een dun dingetje. Heb die gekozen ivm minste kans op drukplekken. Had een paar keer met schapenbontje gereden en dat vond zijn rug niet leuk en de huid bij de singel ook niet. Nu met vilten singel gaat het goed (klop even af).

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:25

Welkom marg! Wat leuk om nog een nakomeling van Pebbles te zien en nog eens een hele mooie ook!

Sinds een paar weken ben ik Frizzle weer aan het oppakken en ook flash mag wat dingen leren. Die kleine meid is alweer bijna een jaarling. Bij het nk in Wanroij waar ik gekeken heb kreeg ik al veel vraag naar haar zelfs een paar mensen die vroegen of wij de mensen waren die Pebbles gered hebben. Dat was wel een hele aparte ervaring.

Nog even 2 foto's van mijn dames

Afbeelding
Afbeelding

bbeens

Berichten: 66
Geregistreerd: 26-03-16
Woonplaats: Hasselt(Overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:19

nanda1980 schreef:
Bedoel je dan smaller voor je voet of meer bij de kuiten?
Ik heb namelijk brede voeten en smalle kuiten.
Heb ariats en ben er blij mee, maar een beetje smaller om mijn kuiten zou niet vervelend zijn. Helaas heb ik wel weer een hoge wreef, dus lastig geheel...
Mooi zijn die Sendra's trouwens



Ik weet niet of deze vraag voor mij bedoeld is maar de Sendra's zijn bij de kuiten smaller. Ik heb zelf ook een smalle kuit en brede voeten en vind Sendra's mooier om de kuit dan mijn Ariat boots. Ik moet eerlijk zeggen dat een nieuw paar wel krap zat om mijn voeten maar ik heb ze via marktplaats en deze zitten perfect!

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:34

DubbelDun schreef:
Ik denk niet dat je dek te lang is, 5 cm uitsteken aan beide kanten is normaal. Maar ik hoop wel dat het meer is dan alleen een blanket :)


Moest het toch even weten, maar ik heb er een PC SMx Air Ride onder liggen :-)

DubbelFun

Berichten: 88637
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:36

Ah die met bubbeltjesfolie ;)

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 10:07

bbeens schreef:
nanda1980 schreef:
Bedoel je dan smaller voor je voet of meer bij de kuiten?
Ik heb namelijk brede voeten en smalle kuiten.
Heb ariats en ben er blij mee, maar een beetje smaller om mijn kuiten zou niet vervelend zijn. Helaas heb ik wel weer een hoge wreef, dus lastig geheel...
Mooi zijn die Sendra's trouwens



Ik weet niet of deze vraag voor mij bedoeld is maar de Sendra's zijn bij de kuiten smaller. Ik heb zelf ook een smalle kuit en brede voeten en vind Sendra's mooier om de kuit dan mijn Ariat boots. Ik moet eerlijk zeggen dat een nieuw paar wel krap zat om mijn voeten maar ik heb ze via marktplaats en deze zitten perfect!

Dan ga ik ook eens een keer Sendra's passen, die lijken dan meer bij mij te passen. Al ben ik ook fan van mijn Ariats, krijg vaak complimenten van anderen.

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:09

Welkom Marg! Wat een leuk paard!

Flash is nog steeds een knapperd Filly <3

Hier vrij druk geweest de laatste tijd, werk veel op het moment en de momenten dat ik vrij ben zit ik in het bos, met paard :D
Vond het weer eens tijd worden voor een topic dus bij deze *\o/*

We rijden echt nooit meer in de bak, heel erg eigenlijk, want ik vind het eigenlijk wel nodig, maar het komt er gewoon niet van ofzo := Het bos is veel te leuk :+ Ik ben iemand die altijd toch wel een doel nodig heeft met rijden, dus ergens voor trainen. We rijden nu dus elke keer een rondje bos en ik probeer mezelf te verslaan met gemiddelde km/per uur in Endomundo :') Laat ik het er maar op houden dat we flink conditie aan het trainen zijn :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101689
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:27