Gefixeerd op hoofdhouding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Gefixeerd op hoofdhouding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 02:19

Ik zie overal waar ik kom mensen die zich zo druk maken om de hoofdhouding, dat ze vaak vergeten dat het paard op de voorhand slentert, naar binnen of naar buiten valt en dat soort dingen.
Herkennen jullie ditzelf ook? Ik ben zelf ook schuldig Bloos Knipoog Maar probeer mijn aandacht zo veel mogelijk te verdelen. Ik weet dat je een paard naar beneden rijdt en niet trekt, maar vaak ben ik meer bezig met het naar beneden rijden, dan de rest van het paard. Maar ik ben er druk mee bezig Haha! Maar eeh, ben ik de enige die dat gezien heeft en er schuldig aan is, of zijn er meerdere? Lachen

rhynstoner
Berichten: 146
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 09:07

tja ik maak me er ook schuldig aan en zo velen denk ik maar ja het is een ziekte bij mij! ik wil gewoon dat ze naar beneden loopt dus ga ik me constant op de hoofdhouding concentreren! helemaal niet slim

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 10:15

Mijn paarden worden eerst lekker voorwaarts en rond gereden. Veel voltes, veel stelling/buiging vragen, veel overgangen rijden.

Pas aan het ''eind'' vraag ik om de ''pleasure'' hoofdhouding en tempo.

Naar mijn mening is het paard dan lekker los en bouw ik de spieren op zodat het paard zichzelf beter kan ''dragen'' met het hoofd mooi laag.

Conclusie, ik rijd ze dus dressuur matig los, maak ze flexibel, ook een pleasure paard moet goed kunnen buigen, en goed voorwaarts kunnen!
Des de lekkerder vinden ze het om laag een lang te lopen....

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 11:53

*steekt halve vinger op*
Ik probeer er steeds op te letten, maar als je aandacht ff verslapt verval je al weer snel in dat soort gewoontes ja.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 12:49

Ben dus niet de enige. Jeddah, zo doe ik het ook. Ik rijd ze eerst lekker voorwaarts, op die manier komt die kont eronder, gaan ze zichzelf dragen, en ontspannen ze vanzelf het hoofd, waardoor ze lager gaan lopen. Als ik dat niet laag genoeg vind, pak ik ze weer op, en rijd ik ze weer naar voren. Net zo lang tot ze normaal naar mijn zin lopen *LOL*

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 23:10

Ook ik ben hier heel erg op gefixeerd Bloos. Volgens mijn paard tot vervelens toe. Als mijn paard 'lekker' loopt ben ik ook nog wel eens teveel met haar hoofd bezig en iets te weinig met de motor vind ik zelf Verward . Zo gauw ik mezelf daarop betrap, krijg ik een draai om m'n oren. Maar zoals Romkabouter al zegt.....je aandacht verslapt snel bij dat soort dingen . Maar daarom krijg ik ook les en wanneer het dan gebeurd krijg ik een draai om m'n oren van Ingrid (Jackie).

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 23:18

Mijn lessen zijn gebaseerd op de motor. Ik les nml af en toe met dochterlief mee in haar engelse mutsenles ( Knipoog ). We willen Mandy eerst verzameld krijgen en daarna mogen de teugels in boogjes. Dat zal nog wel even duren. Rijd ik zonder toezicht, ben ik ook erg met haar hoofd bezig. Fout, maar waar. De drive moet van achteren komen.