Waar is lycra met een leuke print te koop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Waar is lycra met een leuke print te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-02 15:45

Ik heb een winkel gevonden waar ze heel veel kleuren lycra verkopen (de echt mooie kwaliteit). Maar dat zijn alleen effen kleuren. Ik ben op zoek naar een stoffenzaak die ook lycra met prints verkoopt. Wie weet een adres?



Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 11:58

Staartzakken zijn voornamelijk om te voorkomen dat de staat heel vies wordt, dat scheelt je kamwerk en de staart blijft dikker en langer.
De sleezy's van lycra zijn inderdaad om te voorkomen dat er lang haar op de hals komt, ze zijn warm maar niet te heet en rekken lekker mee, zodat je paard er geen last van heeft. De BH's zijn er om schuurplekken op de borst en schoft te voorkomen.
Gelukkig kan ik die dingen zelf maken, want als je ze in de winkel moet kopen ben je een stuk duurder uit en passen ze vaak ook niet eens mooi. Eerste vereiste is een goed naaimachine met wat steken die rekbaar zijn, daarnaast moet je ook wel inzicht hebben hoe je zoiets mooi inelkaar zet. En natuurlijk een zware kwaliteit lycra en meters elastiek, zodat je paard niet al na 3 dagen met een uitgelubberde "muts" op stal staat. Clown Nu mijn paard en die van een aantal stalgenoten voorzien zijn van vrolijk gekleurde effen sleezy's, heb ik weer tijd om op zoek te gaan naar stof die nog vrolijker is. Bedankt voor de tips!

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 11:24

Scheren is een optie, maar om je paard dan met zo'n dun velletje met z'n nek "bloot" te laten staan..... Bij ons op stal is er al een paard geschoren, maar die heeft nu wel een slicker / sleezy aan. Dat paard is 18 jaar oud, heeft nog nooit van z'n leven een slicker aangehad, maar staat er nu mee alsof hij er altijd één heeft omgehad! Dus ik denk dat ze er geen hinder van ondervinden. Ik denk dat'ie weet hoe stoer hij ermee is Cool .
Als je op de Americaanse websites kijkt, zie je zelfs hoods van fleece of gewatteerd spul! Met dat fleece ga ik binnenkort ook eens experimenteren, voor als het heeeeel koud wordt.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 14:50

Dan moet ik Cassidy (onze stal-fotograaf) optrommelen. Dan zetten we het hele spul op een rijtje om een digitale kiek te maken. Cassidy wanneer gaat dat lukken??

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-02 16:32

JAAAHHHH, ik heb lycra in een soort tijgetjesprint gevonden!!! Mijn Beau gaat undercover!

Healing Touch voor dieren? Kijk op http://www.petsandpeople.nl

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-02 09:49

Bij ons op stal zijn er ook een aantal open boxen, die paarden staan echt weken dag en nacht met een lycra slicker om en ze krijgen inderdaad geen lang haar op de hals, manen blijven ook intact. Er moet natuurlijk wel een heel klein beetje ruimte in die slicker zitten, als 'tie heel strak zit schuurt het meer en is de isolatie ook veel minder.
Bij een slicker van fleece moet er inderdaad een stuk lycra of jersey-voering in zitten, dat schuurt veel minder.

Colinda, het kan ook zijn dat je paarden die slicker irrirant vinden en lekker de manenkam gaan schuren aan de voerbak ofzo. Of je moet alleen 's avond als het kouder (vriest) wordt de slicker omdoen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers