waarom aleen quarter horses?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 22:37

Slyding Roos, bij cutting gaat het niet alleen maar om de bouw, maar zeker ook om de cow sence. Je kan ook niet met elke quarter cutting doen, dit geld overigens ook voor de pleasure, working cowhorse en reining. Je hebt paarden die zijn daar speciaal voor gefokt. Hele bloedlijnen zijn daar voor. Voor western pleasure heb je bijvoorbeeld een vlakke gang nodig, geen knie aktie. Daar wordt speciaal op gefokt. Als je wedstrijd gericht kijkt ben je in heel veel gevallen beter af met een quarter. Dit is mijn ervaring. Uiteraard zijn er andere paarden rassen zoals haflingers en kwpners geschikt voor western, maar het is maar wat je ermee wilt bereiken. Ik kan mijn springpaard ook western pleasure laten lopen, maar niet zo als mijn quarter. Ik stuur mijn spring paard ook met en hand en losse teugel een grote snelle cirkel en dan weer een langzame kleine cirkel in, maar ik zou hem de stop niet leren. Ik zelf kies dus liever een quarterhorse voor western en een kwpner voor springen! Maar goed dat is mijn mening en het is ook maar waar je voor kan kiezen! Ik heb gewoon erge mazzel dat ik die keus kan maken.


Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 09:14

Ik heb heel wat kwpners hard zien stoppen! Dat kunnen ze echt wel, maar mijn paard zou ik het niet leren, ik heb daar voor hem niet zo'n goed gevoel over. Dus begrijp me niet verkeerd, ik heb echt heel wat stoere kwpners gezien!

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 14:55

hahaha Vikki, heb je John Slack wel eens een stop met een quarter zien maken? Oke oke, alle rassen zijn goed voor het western! Alleen mijn voorkeur gaat uit naar een quarter!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers