Paints en Quarters...verschillen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 10:28

Moeilijk! In principe zeg ik: waarom niet. Zijn we meteen van dat eeuwige gezeur over kleur af. Immers: a good horse is never a bad color (wijze woorden van Mark Rashid). Nu worden er steeds regels verzonnen door het ene stamboek, waar het andere zich dan weer aan aan gaat passen. Redelijk vermoeiend. Gekleurde Quarters, solid Paints, gekleurde Paints, solid Quarters ... onnodig gecompliceerd.

Aan de andere kant wordt het een giga-stamboek met alle problemen van dien. Daarbij krijg je een fusie van twee verschillende organisaties (IEK!!). Qua organisatie ben ik overigens erg tevreden met het APHA. Goede service, goede site, goede promotie van het ras.

Iets anders is nog dat Paints, afgezien van de vlekken, HOOFDZAKELIJK dezelfde raskenmerken vertonen als de Quarters. Komt waarschijnlijk voornamelijk door de crop-outs. Wat je alleen niet over het hoofd moet zien, is dat er bij de Paints in het verleden ook anderssoortige bonte paarden zijn geregistreerd. Dat uit zich ook nu nog wel eens in anderssoortige raskenmerken. Goed voor de gene pool, maar misschien minder aantrekkelijk voor het (nu) AQHA.

Rare vraag misschien: WAAROM heeft het AQHA in het verleden besloten dat paarden met te veel wit uit het stamboek moesten en WAT is er veranderd zodat ze hun mening nu herzien?? Verloren ze teveel goede paarden aan het APHA Verward Lips are sealed ? Ik noem een Delta, een Miss White Trash, een Gunner ... Schijnheilig Lips are sealed


Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 11:26

Misschien doen ze over een registratie van een vlekkenloze Paint minder moeilijk LOL Haha! ? Ik had na ruim een maand al mijn papieren binnen. Vond ik zeer acceptabel. Op mijn (e-mail) vragen heb ik daarna altijd binnen twee dagen antwoord gehad. Vind die onbeperkte toegang tot hun database ook erg prettig. Nou ja, ZWAAR off-topic ...

Maarre ... iemand enig idee WAAROM het AQHA haar mening herziet?

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 11:51

Sugarmiss schreef:
Omdat ze doorkregen wel erg veel geld mis te lopen Schijnheilig

Om over faam nog maar te zwijgen Schijnheilig
Maar ja, ook faam is meestal in geld uit te drukken Lips are sealed ...

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:10

Eerst pleurt het AQHA alles wat niet voldoet qua kleur uit haar stamboek, en als later blijkt dat deze paarden op andere fronten beter voldoen dan haar eigen "producten" Lips are sealed (ook dankzij de inzet van het APHA, laten we eerlijk wezen), krijgt het AQHA spijt. Is dat het werkelijk?


Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 18:11

Sugarmiss schreef:
Ik denk dat het niet zozeer gaat om de produkten die het beter dan. Als je het stukje gelezen hebt over het toestaan van cremello's etc. dan zie je wat er dus aan extra inkomsten kan binnekomen.
http://www.aqha.com/association/registr ... tion02.pdf
(weet niet of hij werkt), maar de hoogste fee voor een paard ouder dan 48 maanden is $1000. Kassa dus..

Maar da's korte termijn denken. Ik neem aan dat er ook een langere termijn visie aan ten grondslag ligt?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers