Quarter hengsten gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Quarter hengsten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-02 18:31

Wie kan mij helpen aan een website met AQHA hengsten? Ik wil nl mijn merrie laten dekken volgend jaar, maar ik kan op internet weinig vinden.
Mijn merrie is een Nederlandse Appaloosa. Wordt een veulen van haar en een AQHA hengst dan een breedingstock?

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-02 18:45

Ook goed. Kan ik er wel papieren bij krijgen? Of kan dat alleen als ik een Amerikaanse Appaloosa hengst gebruik? Ik wil dat liever niet, omdat mijn appie een few spot is en als ik er een appie opzet heb ik kans op weer een few spot en dat wil ik niet.
Ik wil nl een meer Quarter type veulen fokken, vandaar dat ik dacht aan een AQHA.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-02 19:28

Cassidy schreef:
Few Spots geven 100% vlekken door. En dan kun je best voor een Quarter gaan. Of voor een Amerikaanse Appaloosa.


En dat is dus de reden waarom ik er geen Am. Appaloosa op wil zetten. Ik wil dus niet weer een few spot fokken. Met een éénkleurige hengst heb ik ook een appie veulen, maar dan een shabrack, panterbont enz. Geen few spot, want de effen vader heeft geen appie gen.
Ik zoek dus gewoon een effen AQHA hengst (liefst zwart of donkerbruin) voor deze merrie. Het veulen kan worden ingeschreven bij het NAS (Ned. Appaloosa Stamboek), zolang de vader een erkende dekhengst bij een stamboek is.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-02 19:48

Cassidy schreef:
De Quarters hoeven niet erkend te zijn, daar zitten geen keuringen aan vast. Hij moet wel een papier hebben. En wat betreft je kleurkeuze: Ik zou ook eerder naar de bouw van de merrie kijken welke hengst je erop zet dan naar de kleur van de vacht.


Weet ik, maar er zijn denk ik genoeg hengsten in de kleuren die ik mooi vind, om een goede keuze te maken. Het exterieur staat natuurlijk voorop, maar kleur vind ik ook belangrijk. Ik kan nl. geen schimmel gebruijen, omdat het schimmel gen de appie kleuren uiteindelijk helemaal wit maakt en ik dus een schimmel overhoud.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-02 20:44

[quote=Er zijn hier niet zoveel Quarters met Schimmelkleur in Nederland. En een Buckskin of Palomino is toch ook heel gaaf?[/quote]

Klopt, die kleuren zijn ook goed.
En ik wil het veulen idd zelf houden. Mijn merrie is nl niet echt geschikt als wedstrijd paard, vanwege een blessure. Nu wil ik graag een westrenpaard eruit fokken. Ze is nu drachtig van mijn Welsh K hengst, maar ik wil toch wat meer Quarter bouw voor het volgende veulen.
Maar goed, als iemand een mooie hengst weet(AQHA) dan hoor ik dat graag.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-02 21:27

Concreet gezegd zoek ik dus het volgende:
AQHA hengst, liefst een donkere kleur, maar buckskin of palomino is ook goed. Geen vos of schimmel.
Moet vrij groot zijn en dit ook doorfokken (mijn merrie is maar 1.42m)
Vrij stevig gebouwd met echt Quarter uiterlijk. Liefst wel wat lengte in de hals en rug, omdat mijn merrie al kort genoeg is.
Hier een foto van mijn merrie Alana:
Afbeelding

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-02 21:52

Ik kan alleen zondag de 20 ste. Xono, kun je mij een routebeschrijving geven? Is de hengst er zondag ook? Ik ben erg beniewud hoe hij in het echt is. Ik vind hem erg mooi. Wil hem graag zien lopen.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 17:56

Zoals ik al eerder vermeld had, wil ik juist geen appie. Met die combi heb ik kans op weer een few spot.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 19:23

Buckskin of palomino appie lijkt me wel mooi. Ach, de kleur is niet van super belang. Ik wil alleen geen chestnut of grey. Daar houd ik niet van. Ik wil het veulen houden, dus exterieur en karakter zijn het belangrijkst. Mijn merrie is nogal een heethoofd, dus ik moet een coole hengst hebben.
Wat is trouwens een gemiddelde dekprijs? Ik heb prijzen gehooord varieerend tussen 400 en 1000 euro. Wat is redelijk?

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers