Bij je trainer op stal? ** UPDATE !! ** zie onder.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Bij je trainer op stal? ** UPDATE !! ** zie onder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:48

OK, ik zie er best wat voordelen van in. Niet met je paard op pad om te lessen danwel reiskosten aan de trainer betalen. Tussentijds hulp wordt mogelijk indien nodig tijdens het rijden. Je kunt je paardje eens laten rijden als je geen tijd hebt, of zelf ergens niet 'doorheen' komt. De paarden mogen 's nachts op stal (zie verderop) en worden voor je buitengezet en weer binnengehaald. Ook je stal wordt gemest, dus meer qualitytime voor m'n paard.

Maar aan de andere kant..... Ik ben nu dolgelukkig met die man (al zou ik 'm soms het liefst wurgen ofzo, zo erg zit íe me af en toe achter de vodden Haha! ) maar dat was ik met m'n eerste instructrice ook. Pas na een jaar bleek ik totaal op de verkeerde weg te zijn. Toen stond ik inmiddels bij haar op stal etc. en dan begint de ellende.
Een andere instructeur daar laten komen kan dan natuurlijk niet, en als je zelf met je veewagen op pad gaat naar een ander, krijg je daar gegarandeerd gezeik mee.

Ernstig in dubio dus. Op zich staan de paarden prima waar we nu staan. Ruime buitenboxen, eigen landje. Maar irritatiepunten zijn de altijd slechte bakken (wordt slechts 1x per week getrokken als je mazzel hebt), en de schimmel staat hier op de biks door totaal ongeschikte opslag, dus koop ik eigen biks die ik in tonnen bewaar, en zet ik emmertjes met voer klaar voor de paarden. In de zomer mogen ze niet op stal, ook niet 's nachts, dus rond deze tijd van het jaar is het kl*ten met dekens voor 's nachts en omdat ik aardig wat reistijd heb kan ik ze niet 's morgens even af gaan doen.
We hebben een gezellige groep op stal, die elkaar met rust en in de waarde laat, en da's me ook erg veel waard. Bij mijn trainer op stal is het hetzelfde; aardige mensen zonder gezeur. Voordeel daar is wel dat er natuurlijk veel meer mensen met western bezig zijn, met bijbehorend stimulerend effect daarvan. Als ik daar een avondje geweest ben, dan borrel ik helemaal van de zin om te gaan rijden, oefenen, uitproberen, leren, verbeteren......

Oftewel: Heeeeeeelp!!! Wat zouden jullie doen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-09-02 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:56

ik zou zelf voor kiezen voor de stal waar m'n paard het beste staat. Ik rij hooguit 3 uur per dag met hem. De overige 21 uur staat hij of buiten of op stal en ik wil dan wel dat hij goed verzorgd wordt en goed voer krijgt. Die paar mutsmiepen die ikzelf dan tegenkom neem ik maar voor lief Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 14:13

Wat dat betreft zouden ze bij m'n trainer MISSCHIEN beter af zijn, in die zin dat ze bij slecht weer naar binnen gehaald worden in de zomer. Nadeel is dat hij alleen binnenboxen heeft, en ze nu een grote stal met buitenluik hebben voor de winter.
Mutsmiepen daar heb ik geen last van, die bestaan niet (ik ontken hun bestaan, dan heb je d'r ook geen last van) *LOL* Nee, wij hebben ze echt niet op stal. Hij ook niet trouwens.

Ik ben gewoon een verwend mormel Haha! Denk altijd dat het gras bij de buren groener is, maar ben bang dat het daar ook kan verdorren (stel nou dat ik er over een half jaar achterkom dat zijn manier van trainen toch niet het gewenste resultaat heeft, dan hoef ik bij m'n huidige stalhouder echt niet meer terug te komen)

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 14:19

Ik ben ook eens van stal veranderd door de instructie. Zij stond er al, en ik ging daar staan. Het is ook een all-in stal en PAblo wordt dagelijk, met bescherming, in land gezet voor een paar uur. Alleen het laatste in de zomermaanden, in de winter gaan ze even de buitenbak in. Nu heb ik geen les meer van die instructrice, maar ik sta er nog steeds omdat de stalling verder goed is.
De voor en nadelen goed afwegen voor jezelf en voor je paard. Dan een besluit nemen.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:35

Sonja schreef:
Ik ben gewoon een verwend mormel Haha! Denk altijd dat het gras bij de buren groener is, maar ben bang dat het daar ook kan verdorren (stel nou dat ik er over een half jaar achterkom dat zijn manier van trainen toch niet het gewenste resultaat heeft, dan hoef ik bij m'n huidige stalhouder echt niet meer terug te komen)


Hoi,

Het antwoord geef je, denk ik, zelf al....
Ik zou even wachten...tot je zeker weet of je het over een 1/2 jaar of een jaar nog steeds kan vinden met de methodes.

Ik zou in eerste instantie kijken hoe/waar je paarden het beste af zijn...
dat zou voor mij dus betekenen; in ieder geval élke dag de wei in (zomer & winter, al is het maar een paar uurtjes), kwalitatief goed voer, goede mogelijkheden om te rijden, bij mensen met verstand & liefde voor paarden.
Binnen of buitenbox zou ik absoluut niet belangrijk vinden, dat wordt pas belangrijk als ze 24 uur p. dag op stal zouden staan....
Ook veiligheid speelt een rol....

Maar als je paarden beter af zouden zijn bij je instructeur... en je zou bijv. over een jaar toch niet geheel met zijn methodes meer 'door de bocht' kunnen, hoef je daar toch nog niet weg... Verward

En wat pensionstalling betreft; ook al 'lijkt' buurmans gras groener, elke stal heeft minpuntjes en pluspuntjes... het is maar net wat jij belangrijk vindt...

Veel succes met het maken van je keuze. Knipoog

groetjes Jolanda

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 22:09

Ik kan het toch niet nalaten even te reageren Haha! .

Ik ken natuurlijk de situatie bij je trainer niet, maar wel hier op stal (even voor de info voor de rest, ik sta er ook) en loop me ook dood te ergeren aan die bix, dat hooi en die bakken. Ik weet dat er meer zijn die daar moeite mee hebben. Misschien moeten we hem gewoon eens met een paar aanspreken ofzo, en erbij zeggen dat er meerderen zijn die het ermee eens zijn. Alleen wie neemt het woord Schijnheilig . Of netjes een brief opstellen met meerdere handtekeningen eronder, dan hoeft niemand de 'boosdoener' te zijn. Het probleem met hem is dat hij zelf niet inziet dat het niet goed gaat zo, en alles echt als persoonlijke kritiek opvat.

Verder moet je het natuurlijk zelf weten, maar beslis niet zonder er goed over na te denken (maar anders had je dit topic hier niet neer gezet). Misschien een lijstje maken met plus en minpunten van beide stallen, maar idd ook bekijken of je in de toekomst ook met die trainer verder wil, en of wat je daar betaald het geld wel waard is (ik weet niet hoe duur hij is). Ik zou het overigens wel heel jammer vinden (maar dat wist je vast al).

Overigens, Jolanda, weidegang is hier in de winter eigenlijk nergens mogelijk. Nadeel van wonen in het westen.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 22:39

Miran schreef:
Ik ken natuurlijk de situatie bij je trainer niet, maar wel hier op stal (even voor de info voor de rest, ik sta er ook) en loop me ook dood te ergeren aan die bix, dat hooi en die bakken. Ik weet dat er meer zijn die daar moeite mee hebben. Misschien moeten we hem gewoon eens met een paar aanspreken ofzo, en erbij zeggen dat er meerderen zijn die het ermee eens zijn. Alleen wie neemt het woord Schijnheilig . Of netjes een brief opstellen met meerdere handtekeningen eronder, dan hoeft niemand de 'boosdoener' te zijn. Het probleem met hem is dat hij zelf niet inziet dat het niet goed gaat zo, en alles echt als persoonlijke kritiek opvat.

Verder moet je het natuurlijk zelf weten, maar beslis niet zonder er goed over na te denken (maar anders had je dit topic hier niet neer gezet). Misschien een lijstje maken met plus en minpunten van beide stallen, maar idd ook bekijken of je in de toekomst ook met die trainer verder wil, en of wat je daar betaald het geld wel waard is (ik weet niet hoe duur hij is). Ik zou het overigens wel heel jammer vinden (maar dat wist je vast al).

Overigens, Jolanda, weidegang is hier in de winter eigenlijk nergens mogelijk. Nadeel van wonen in het westen.


he bah... dat is minder ja... de paarden worden er zoveel gelukkiger door...
Maar ja, niets aan te doen... ja... jezelf & hele inboedel & paard verhuizen Haha!

Maar als ik het zo lees; is jullie staleigenaar zo'n boeman?
Kan me dat toch niet voorstellen... tenzij het geen 'paardeman' is...
Iemand met liefde voor paarden zou juist moeten schrikken als iemand hem erop zou wijzen dat er 'schimmel' in de brok zit Lips are sealed
Tenzij jullie zouden 'overdrijven'....
Maar ik zou hem er dus wél op aanspreken.... niet gisteren, niet per brief, maar á la minute... en als ie dan boos o.i.d. wordt... is dat zijn probleem, maar je betaald ervoor en mag je toch verwachten dat je paard er ook goed bijstaat...
Tenzij je maar 100 euro ofzo betaald... daar kun je niet veel kwaliteit
voor verwachten...

Even een tip; kunnen jullie bij de zakken voer niet kijken op de datum?
Of weet je wanneer het voer gebracht is?
dit is tevens bewijs, dat als het over de datum zou zijn, het toch écht niet meer goed is !!!
Bij ons gaat zulk voer naar de koeien Haha! die hebben 4 'magen' en kunnen herkauwen, zijn dus veel sterker... maar bij de paarden kan dit echt niet, lijkt me... Scheve mond

succes !

Jolanda

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 06:59

Het is geen boeman, hij is gewoon een beetje erg eigenwijs. Als alles goed loopt is het een hardstikke aardige man, maar hij vat het op als kritiek (is het dan ook Pling ). Afgelopen zomer moest mijn Haf en de Fjord van iemand anders op dieet, op advies van de dierenarts, maar hij vind ze dan niet te dik en deed daar best een beetje moeilijk over.

Het probleem nu met de bix is denk dat er van de zomer bijna niet gevoerd is (dag en nacht op het land) dus het ligt er al een poosje, in een niet al te best opslagsysteem. Met doorstroming krijgt de schimmel geen kans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 10:37

Colinda, onze stalhouder is zeker geen boeman. Het is een oude boer, waar ik doorgaans dikke pret mee heb. Kan vreselijk lachen om zijn levensinstelling, vakanties, verhalen etc.
Nadeel is dat hij altijd met koeien gewerkt heeft, en geen paardenman is.
Een Fjord hoort dus dik te zijn ("dat is het ras"), eiwitten zijn prima (juist goed, produktie) en de bodem van een rijbak is niet belangrijk.
Als ik klaag dat de binnenbak glad is door de droogte (laag stof op klei) dan komt dat doordat ik western rij. Frusty Als ik dan vraag wat het uitmaakt wat voor zadel er op die knol ligt, snapt hij me niet, en ik hem niet meer.
Schimmelhooi kun je gerust voeren; gisteren was hij boos op me omdat ik geweigerd heb het aan onze paarden te geven; als je zegt dat een paard daar koliek van kan krijgen is dat onzin, en heb je die onzin waarschijnlijk op de universiteit geleerd want daar leren ze je wel meer gekke dingen Haha!

Qua voer ligt het idd aan de omloopsnelheid, maar ook aan de opslag. Hij is een beetje te zunig om een silo aan te schaffen, dus heeft hij zelf iets dergelijks gefabriekt. Alleen jammer dat er ratten in kunnen. Daar zet je dan gewoon gif voor neer, maar die ratten vreten dat, plassen en poepen vervolgens nog in je biks etc etc.
De biks die nu in de voerkist zit is uit zakken die er in maart in gegaan zijn. In de zomer wordt nl. geen biks gevoerd, dan staan ze 24/7 op gras.
Inmiddels heeft bijna iedereen eigen biks en voeremmertjes, waar hij natuurlijk ook niet vrolijk van wordt want dat ziet hij als een motie van wantrouwen (wat het ook is)

Maar op zich hebben de paarden het goed. Van april tot oktober 24/7 op het land, ruime boxen met buitenluik, flink ruwvoer in de winter tegen verveling op stal (3x per dag).

Dat maakt de afweging niet makkelijker.

Ik denk dat ik inderdaad maar rustig een half jaartje afwacht hoe het verder met deze trainer gaat. Als ik zo blij met 'm blijf als ik de afgelopen maanden ben geweest, kan ik altijd nog kiezen om daar te gaan staan. Bovendien heb ik de mogelijkheid achter de hand mocht op deze huidige stal "de pleuris" uitbreken (gebeurt hier zo af en toe, worden er wat paarden aan het hek gebonden Haha! ) Stalhouder houdt nl. niet van gezeur over bakken of voer.
Miran, da's ook de reden dat je geen bijstand zult krijgen om gezamelijk met hem te praten over deze onderwerpen, iedereen is te bang om z'n box kwijt te raken en zoals je weet is het nog niet zo heel eenvoudig in deze regio om een goede plek te vinden, temeer omdat de meesten met meerdere paarden zitten....

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

stalhouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 13:49

hoi,

oh... op zich heeft ie wel humor dus.... Haha!
Dat is leuk, maar is het paard niet mee geholpen....

Als ik het zo lees, dat een stal ook niet zo makkelijk is e.d. is het geen makkelijke situatie in ieder geval....

toch maar verhuizen dus Clown


Veel succes de komende tijd !!!

groetjes Jolanda

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 13:52

Nou als ik het zo lees hoe het bij jullie op stal gaat met slechte brok, schimmel op hooi en niet meewerken met wat jullie met je paarden willen. VERHUIZEN zou ik denken. Maar ja, als jij het verder normaal vindt moet je blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 15:46

Normaal niet, maar voordeel is dat er wel veel te regelen is. Dus als je bv zelf je biks koopt, wordt het ook wel gevoerd. En qua hooi ben ik niet te beroerd om zelf de zolder op te klimmen Haha!
Stalprijs is redelijk, paarden hebben het goed omdat we er zelf goed op letten en veel aan doen (qua mesten, voeren, verweiden etc)

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 18:19

En dan is verweiden niet eens nodig, kan ook voor je gedaan worden, maar dan heb je kans op een erg dik paard (toch Sheril Vork Schijnheilig ).
Ik heb makkelijk praten, kan in geval van paard aan hek uitwijken naar Peter, of vind heus wel een ander tijdelijk stalletje in Woubrugge, ken daar aardig wat mensen.
Ik ga ook gewoon mijn eigen bix voeren (ze hebben me hier op mijn werk heel hard staan uitlachen om Subli), de rest van het hooi is wel goede kwaliteit en een buitenstal in deze regio grenst ook aan het onmogelijke, ik zou niet weten waar in ieder geval. En het is overal wel wat.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 22:00

Jaaaaaaaa, een unicum, Sonja krijgt mij op Western voor het eerst in mijn 'Bokt'carriere Knipoog

Eigenlijk vind ik dit ook niet een typisch Western onderwerp btw.
Maar om even on-topic te blijven.
Ik heb zelf bijna 3 jaar bij mijn instructeur gestaan. Dat ging allemaal best totdat ik niet echt veel meer vooruit ging met rijden. Ik kreeg toen van een bekende trainer te horen dat het toch echt wel anders moest, tja, en dan beginnen de problemen.
Een andere instructeur op stal is uitgesloten dus je zult er zelf iedere keer naar toemoeten. Dat is het ergste nog niet, maar je instructeur zal ook van je verwachten dat je daar blijft lessen en als de methodes met elkaar botsen is dat natuurlijk niet zo eenvoudig, nog afgezien van de kosten.

Ik zou het al met al dus nog eens goed overdenken, je weet wat je hebt en niet wat je krijgt om maar eens een dooddoener te gebruiken. Haha!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 22:46

Fitzroy welkom op Western Lachen.
Overigens is de titel 'bij je trainer op stal'. Ik neem aan dat deze trainer Western is, dus staat hij hier goed Haha!

Citaat:
Een andere instructeur op stal is uitgesloten

Waarom Verward Staat je paard bij die trainer in training op zijn stal?? Zo niet dan maak jij toch uit van wie je les wilt hebben. Als jij als lesklant van hem denkt met hem niet verder te komen zou hij blij moeten zijn met je vorderingen bij een andere trainer (misschien steekt hij er zelf ook nog wat van op).
Als je als trainer zo kortzichtig denkt, heb je niet het beste met je mensen voor. Lips are sealed

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 23:05

Sugarmiss schreef:
Als je als trainer zo kortzichtig denkt, heb je niet het beste met je mensen voor. Lips are sealed


Als er je een een stuk of 15 tot 20 pension paarden op stal hebt staan en ieder heeft zijn eigen trainer, kan dat wel lastig zijn.
de meeste mensen komen vaak s'avonds rijden en als er dan regelmatig verschillende of meerdere lesgevers in de bak staan , is er gewoon niet te rijden voor de anderen.

ik kan me dus wel voorstellen dat er een regel is dat er geen andere trainers komen. maar iedereen is natuurlijk wel vrij om naar een ander toe te gaan.

O ja, roel en ik houden ons natuurlijk ook aan dit regeltje, en moeten dus ook op stap met de trailer

als er bij ons belangstelling is in een andere trainer , dan organiseren we een clinic. vantevoren weet je dan wanneer de bak bezet is en iedereen kan er natuurlijk aan meedoen.

ik zie het dus niet als concurrentie , maar meer als bescherming van je pensionklanten

Voor Sonja: bespreek dit gewoon van te voren met je trainer.
Laatst bijgewerkt door Jos op 11-09-02 07:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 00:30

Thx voor het welkom, Sugarmiss. Kijk maar uit, zometeen blijft dit dressuurmiepje hier nog hangen Knipoog

On-topic: Mijn trainer nam eigenlijk geen pensionklanten aan. Bij hoge uitzondering omdat mijn paard niet kon aarden op de stal waar hij eerst stond mocht ik bij hem komen staan.
Ik kan me dus voorstellen, dat als hij een uitzondering maakt voor iemand, het niet leuk is als die betreffende persoon bij iemand anders wil gaan lessen.

In de dressuurwereld is het trouwens vrij gebruikelijk dat als jij bij een redelijk bekend iemand staat die ook lesgeeft, je op de betreffende accommodatie alleen les mag hebben van die persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 09:02

Ik vind het niet onlogisch dat hij geen vreemde trainers in z'n bak wil hebben. Het is immers zijn pension-/trainingsstal. Had dat dus al wel met hem besproken. Hij zegt ook dat íe het niet erg zou vinden als ik op den duur toch bij een ander zou gaan lessen, als ik er dan maar naartoe ga. Maar volgens mij krijg je daar toch scheve gezichten van.

Precies de spijker op z'n kop dus, Fitz!
Ben trouwens wel een beetje trots op mezelf dat ik je hierheen gekregen heb! *LOL*

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 11:23

Kom dan bij ons op stal staan!
De paarden gaan elke dag naar buiten. In de winter wat korter, maar in de zomer de hele dag. Goed voer, ze worden uitgemest.
En........... ik ben ook héééél inspirerend hoor met rijden Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 12:05

Zeker weten, vond het ook erg leuk toen we samen op stal stonden. Maar Stompwijk is voor mij niet echt handig voor 's avonds, dan word ik echt helemaal gek van de kilometers die ik maak. Werk nu sinds kort in Lisse en heb al 7000 kilometer weggetuft.... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 09:03

Na een paar weken ergernis over een complete partij beschimmeld hooi, schimmel op de biks en rijbakken waar de Drunense Duinen heilig bij zijn, hebben we gisteravond de knoop doorgehakt.
We hadden al (weer) zelf biks gehaald, probeerden elke avond maar het beste hooi eruit te pluizen voor de paarden, en gingen toch maar 's morgens voor het werk Gaaaap de paarden buiten zetten (Mileen is nu geschoren, dus die moet 's nachts gewoon op stal) en hebben op vriendelijke en beleefde wijze gevraagd of misschien en alsjeblieft de bakken wat vaker gesleept en gesproeid konden worden (met daarbij het aanbod om te helpen). Meer kon ik niet doen....
Afijn, daar werd niet positief op gereageerd en met dat voer is niks mis want ze leven nog Frusty

Inmiddels had ik er geen vertrouwen meer in. Niet dat hij 's morgens niet toch schimmelhooi bij m'n paardje erin zou mieteren. Niet dat er 's middags een rondje gelopen zou worden om de paarden te controleren (tussen de voerbeurten van 08.30 en 17.30 komt er niemand op stal) etc etc. Tja, en als dat vertrouwen er niet meer is, wat heb je er dan eigenlijk nog te zoeken, als je er ook niet fijn kunt rijden?

Paardrijden is een dure hobby waar je hard voor moet werken, dan mag je ook best wat terugverwachten van degene die je elke maand een leuk bedrag geeft om op je paard te letten en voor haar te zorgen qua voeding en toezicht....

Afijn, volgende week gaan de paardjes naar Frank en Lil. Ze hebben mooie ruime boxen toegewezen gekregen, en de zadelkasten zijn bijna klaar dus daar kan het hele spulletje volgende week zo in. Mocht de veewagen nog niet klaar zijn, dan heeft Frank al aangeboden om ze even op te halen, maar ze kunnen er ook onder het zadel naartoe. Uurtje stappen, lekkere fripse neus!
Dus vanaf volgende week krijgen m'n paardjes gewoon te eten wat ik zeg dat ze moeten eten Vork en mogen ze ook in de winter lekker een uurtje naar buiten Cool en kunnen we lekker serieus rijden in een goede bak!!! Tong uitsteken

M'n streven is de Kerstwedstrijd op Kalverhoek, daar zijn we hard voor aan het werk. Hoef er geen lintjes te winnen, maar wil zonder te blunderen een mooie pleasure- en horsemanship-proef rijden...... Haha!

Helemaal happy!!!!!!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 09:14

Goed besluit. Je hebt er duidelijk goed over nagedacht. Je opmerkingen over dat paardrijden een dure hobby is is zeer terrecht. Wat ook zo is dat paardrijden een leuke vrijetijds besteding is en moet zijn. En als daar een hoop ergenissen bij om de hoek kijken is het ineens niet meer een leuke tijdsbesteding. Dat zijn voor mij meestal de momenten geweest om iets te ondernemen.
Succes op je nieuwe stal. Bedenk echter wel, elke stal heeft wat maar wat voer betreft kan je het in iedergeval niet slechter hebben.