is dit een compleet zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Vaquero ....da´s toevallig.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:56

Hai, boys and girsl...

Terug van vakantie (1 weekje Veluwe met knollen) zie ik jullie inter-actie omtrent (vaquero-) westernzadels. Beginnen mijn handen dus gelijk te prikkelen. De reden zal jullie verderop duidelijk worden.

Op jullie foto´s zijn verschillende vormen van Vaquero zadels te zien (in diverse tijden vanaf 1800 tot...). Die geheel “ingepakte” is zo´n beetje de oudste vorm (eigenlijk nog geen westernzadel), die zonder bekleding zo´n beetje de “tussen” vorm (ook de kaalste en meest robuste). Het bekleden ging overigens omstreeks 1880 iets verder.

Maar de belangrijkste reden waarom ik reageer, is wel de reden dat ik sinds enkele maanden bezig ben om westernzadels te maken (enkele van jullie wisten dat al). En als “zadelmaker” heb je een merknaam nodig. En omdat die antieke westernzadels mij altijd al enorm trokken is dat de naam .....Vaquero geworden....

Mijn 1e “Vaquero” westernzadel is bijna af (laatste loodjes...) en ik heb al een opdracht voor een 2e en....een 3e....

Ik zal jullie binnenkort, zoals ooit beloofd, een hele fotoserie voorschotelen (via een nieuwe website), waarop de bouw van dat 1e “Vaquero” westernzadel stap voor stap te zien is. Veel werk zo´n (klassiek) westernzadel, maar vooral zeer boeiend en leuk.

Groetjes.....Louis van Kerkhoff



sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Vaquero Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:22

Hallo Sugar (ik kan het niet laten... *LOL* ),
We waren op de Henriette Hoeve in Wolfheze. Van daar uit dagtochten gemaakt (o.a. Ginkelse Heide richting Otterlo). Helikopters gejaagd. Diane voor het eerst sinds jaren weer buiten gereden MET zadel. Dat was spannend maar het ging goed. Alleen het zadelen zal wel altijd een probleem blijven, dat doet gewoon pijn (zowel in haar body als in haar hoofd). Nu dus weer thuis en bezig met de laatste stappen van mijn eerste zadel. Groetjes Louis.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers