inrijden met westernzadel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:05

Om te beginnen zou ik aan een methode vasthouden en niet met een net in te rijden paard twee stijlen tegelijkertijd en door elkaar willen doen. Dat is hetzelfde als dat ik je dwing tegelijkertijd twee vreemde talen, Russisch en Japans te laten leren. Dat werkt gewoon niet. Omscholen, of er later western bij doen kan best, maar er moet echt de basis gelegd worden voor één stijl, anders raakt je paard in de war.
Je zegt nu zelf dat je houding al veranderd als je een westernzadel erop legt. En dat is juist, want een westernzadel laat je heel anders op je paard zitten. Bovendien liggen de drukpunten van een westernzadel anders. Dus ook al denk je dat een beetje stappen geen kwaad kan, het brengt een jong paard aardig in de war. Ik zou het voorlopig bij één stijl (dressuur?) houden, als ik jou was. En er dus GEEN westernzadel opleggen.

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:27

Voor de eerste keren dat hij alleen het gewicht van de ruiter voelt: westernzadel! Zit zoveel steviger. Daarna, als je hem echt aan je hulpen, benen, gewicht en zo wilt laten wennen: engels zadel.

Bedenk wel dat je een zadel moet hebben dat ook echt goed past. Niet ieder zadel past goed, en om nu een paard bij de eerste keer meteen rugpijn te bezorgen...|

En westernzadel verdeelt het gewicht ook veel meer over de paarderug. Dus, mits hij goed past: westernzadel!

Je suis Charlie.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers