Zadel slot !!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wafel
Berichten: 1819
Geregistreerd: 06-06-04

Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 08:24

Hoi


Voor alle western ruiters onder ons !!! K heb me zadel voortaan op slot staan van af vanmiddag. Mooie oplossing gevonden gaatje boren in muur gehard oog en in. Mooi gehard ketting slot die je bij elke fietsenmaker kan krijgen. Mooi door da gat achter de knop en door dat oog in de muur. En me zadel jatten ze mooi niet.

Zal vanmiddag wel effe wa foto's plaatsen en de kosten wa het mij gekost heeft.

Doe je dit ook let dan wel op !!!

Gehard stalen ketting !!! Koop gewoon een fiets en geen brommer versie
die zijn overdreven zwaar en ok nie handig. Het gaat er ook alleen maar om dat ie niet te knippen is met een betonschaar.

gehard oog als je er aan kan komen !!!
En anders gewoon de dikste die ze hebben. Monteer oog ook als het kan op een plaats waar het zadel er voor hangt dan word het ook nog eens extra moeilijk om te proberen door te knippen. En als er voor de rest nie veel in kast ligt doe die dan niet te overdreven opslot. Dalijk slopen ze je hele kast en is er voor rest niks weg. Kan je beter kast opslot doen met een mooi hangslotje (zoals de msste die nu toch al hebben) die knippen ze wel zo door. Dan is je kast heel en je zadel niet weg wat wil je nog meer ???

Dat ze je zadel laten liggen ook al leg je het midden op de parkeerplaats bij stal net voordat je 2 maanden op vakantie gaat !!!

Spirit
Laatst bijgewerkt door Jantien op 24-04-05 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Erg grote letters uit post verwijderd

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:16

Ha dit hadden wij 14 jaar geleden al.....

ZipNRascal

Berichten: 197
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Landgraaf

Re: Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:48

Er zijn ook speciale zadelsloten. Ik weet alleen niet zeker of die ook voor westernzadels verkrijgbaar zijn.. Die sloten kun je bv bij de verzekering kopen (bij die van mij dan) en dan heb je je zadel voor een echt niet al te hoog bedrag verzekerd. (ook zonder slot kun je t zadel uiteraard verzekeren)

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:46

Super!! Mag je voor mij ook even doen. Haha!

Anoniem

Re: Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 19:08

Je kan het ook helemaal luxe aanpakken en een bok met slot maken Haha! Heb een grote stevige zadelbok, zit een pin vanvoren aan. Ik leg het zadel op de bok, pin gaat door het gat vanvoren. Verder een soort huls die om de knop en om die pin gaat, supergoed en stevig hangslot door die pin heen, boven die huls, en no way dat ze het zadel eraf krijgen zonder het zadel zelf te slopen.

Met dank aan de pappa van Jilleroo, en Jilleroo die die bok aan mij gegeven heeft

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:59

Maar dan kunnen ze'm wel met bok en al inladen...

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 23:14

Nee, want die zet je in beton vast Knipoog

Anoniem

Re: Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:43

Francis schreef:
Maar dan kunnen ze'm wel met bok en al inladen...

Dat kan, maar wat hebben ze aan een zadel wat ze niet eens van de bok afkrijgen zonder het zadel te slopen?

wildwestwill

Berichten: 433
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Rijen

Re: Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 17:10

Wij hebben kasten met ijzeren zadelsteunen die uit de muur komen, heb er aan de voorkant een gat ingeboort en daar een slot doorheen en om de fork van het zadel , ik slaap nu wat rustiger

Wafel
Berichten: 1819
Geregistreerd: 06-06-04

Re: Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 02:00

Maya schreef:
Francis schreef:
Maar dan kunnen ze'm wel met bok en al inladen...

Dat kan, maar wat hebben ze aan een zadel wat ze niet eens van de bok afkrijgen zonder het zadel te slopen?


Knip je toch gewoon de bok kapot die is nie van gehard staal.

Je kan bok wel in aan beton vast zetten maar wat heb je er aan als je de bok gewoon kan mollen. (trenzij je een helelompe bok heb)

En je kan niet overal een bok kwijt in je kast.

K ben trouwens ongeveer 25 euro kwijt heb alleen noog geen foto's maar die komen nog ! Een haakje kan je overal in een kast zette of vast lassen of in muur vast zetten of iets moeilijker maar het gaat wel in hout vast zetten maar dat is wa meer denk werk wil je dat zo doen dat het ook zin heeft.

Spirit

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 11:15

Als ze je zadel echt willen meenemen, dan lukt ze dat altijd.
Het is meer een kwestie dat je ze het zo moeilijk mogelijk maakt om spullen snel mee te nemen. En het helpt natuurlijk ook als er toezicht is op stal. Een schuurtje achteraf nodigt meer uit tot uitgebreid puzzelen, dan de schuur naast je huis.

Maar je hebt helemaal gelijk. Ze moeten gewoon met hun tengels van andermans spullen afblijven. Boos!

Anoniem

Re: Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 15:32

Sowieso dat mensen het lef hebben om zomaar andermans spullen mee te nemen . Al is het maar een borstel of een halstertouw dan vind ik het nog erg!

Wafel
Berichten: 1819
Geregistreerd: 06-06-04

Re: Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 21:33

T is diep triest ja !!!

Kost veeeel geld alleen omdat andere nie van je spullen kennu afblijven. Tel al je verzekeringen en sloten maar eens bij elkaar op !!! Moet je eel wa dagen voor werken Boos!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 00:18

Een fietsketting zijn de kosten niet. Wij hebben een zadelbok die aan de wand is geschroefd, mijn zadels liggen met een ketting vast.
Zeker niet op een manier dat het niet meer los te halen valt, maar ik heb het ze toch verrekte moeilijk gemaakt.

Wafel
Berichten: 1819
Geregistreerd: 06-06-04

Re: Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 06:29

Je kunt alles meenemen. Je heb gelijk dat is genoeg. Bij mij gaat het er ok alleen om dat ik een slot heb die niet te knippen valt omdat op me kast een slot zit wa wel te knippen valt. Ik heb toevallig geluk dat me kast geen achter want heeft dus ik meteen in muur een haak kan zetten maar anders word het idd heel moeilijk. Een beetje slot kost trouwens wel 40 of meer euro.... Heb goeikopers niks gevonden alleen 1 van 20. Daar zei fietsen maker dat je wel van hele goede huize moest komen wou je die door krijgen. Michien dat ik die wel koop. Fietsen maker zei ook die van 40 euro is iets zwaarder maar hij dacht dat dioe van 20 euro wel zou voldoen.

Spirit

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:37

LuckySpirit schreef:
T is diep triest ja !!!

Kost veeeel geld alleen omdat andere nie van je spullen kennu afblijven. Tel al je verzekeringen en sloten maar eens bij elkaar op !!! Moet je eel wa dagen voor werken Boos!


LuckySpirit, hierbij het verzoek om wat meer aandacht te besteden aan je schrijfstijl.
Dit soort berichten zijn echt nauwelijks leesbaar.

Wafel
Berichten: 1819
Geregistreerd: 06-06-04

Re: Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 09:01

Woeps Sorry.

Ik zal bij deze proberen ABN te gebruiken.

Spirit

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:14

Een paar jaar geleden op de manege hadden sommige mensen er een handje van niet alleen je hele zadel te "lenen", maar ook losse onderdelen. Dan zat je singel ineens anders (en was nog vochtig, na bijna een week in de zadelkamer hangen Verward), zat 1 stijgbeugel langer of hadden ze zelfs kans gezien je pad onder je zadel vandaan te trekken. En die er dus na gebruik zeiknat, met de natte kant onder, overheen pleuren Boos!
Ook privéhoofdstellen werden regelmatig gebruikt, waarschijnlijk door manegeklanten die in de manegezadelkamer niks van hun gading konden vinden.

De oplossing:
Een extra lange fietsketting, die ging eerst door de boom, dan door de gesp van de singel, door beide stijgbeugels en tot slot door een van de bitringen van het hoofdstel. Hangslot eraan en klaar.
Het "lenen" was vanaf dat moment in ieder geval afgelopen Ja

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:18

Dat lenen is bij ons over sinds de manegespullen apart liggen van de gewone spullen.

Wat bij ons aan de lopende band verdwijnt zijn longeerzwepen en halstertouwen. Vooral die halstertouwen zijn een groot drama.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:20

Een longeerzwepenslot moet iemand nog es verzinnen...daar heb ik er ook al de nodige van aangeschaft. En dan graag met systeem dat de touwtjes er ook nog aan blijven zitten....

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:37

Cassidy schreef:
Dat lenen is bij ons over sinds de manegespullen apart liggen van de gewone spullen.
Bij ons lag het spul ook in een aparte zadelkamer, maar iedereen liep er gewoon naar binnen en pakte wat ie nodig had.. Scheve mond

Anoniem

Re: Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 13:56

Wat heb ik toch een mazzel als ik dat zo weer lees. Bij ons ligt alles door elkaar, en geen kip die het in z'n gekke hoofd haalt om privéspullen te pakken/gebruiken.
Terwijl op de pensionstal waar ik hiervoor stond het nog wel eens voorkwam dat je op stal kwam er je zadel op een ander paard lag... Haha!

ZipNRascal

Berichten: 197
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Landgraaf

Re: Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 14:37

Bij mij op stal hebben ze voor de manegespullen een zadelkamertje, en de priveruiters hebben een kast of ze kunnen hun zadel bv in een kamertje in het hoofdgebouw leggen. De meesten nemen het echter mee naar huis toe, omdat laatst voor de 2e keer in 4 jaar tijd bijna ALLE zadels gestolen zijn..

Onder elkaar word er zo goed als niets gejat. Ik heb bv een redelijk mooi en duur eskadron halster+bijpassende ketting, en dat kan ik gewoon aan de stal laten hangen, voor als hij naar de wei gaat ofzo. En dat doet bijna iedereen. Niemand die bewust elkaars spullen jat. Is wel erg fijn hoor! Op de manege waar ik ooit eens reed (engels toen nog) daar braken ze gewoon de afgesloten poetskisten open en pakten alles eruit.. Ben ik toch een stuk blijer met de stal waar ik nu sta Lachen

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Re: Zadel slot !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:12

Zucht wat ben ik blij dat we alles thuis hebben en dus geen gedonder hebben.