Kosten jonge hengstenweide??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Kosten jonge hengstenweide??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-02 08:52

Wie heeft zijn jonge hengst in de opfok staan en wat betaal je er nou eigenlijk voor per maand? Zonder bijvoeren, zonder stalling, dus gewoon in een grote weide. Is er verschil in provincies?

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Re: Kosten jonge hengstenweide??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 13:09

FlyingHigh schreef:
Wie heeft zijn jonge hengst in de opfok staan en wat betaal je er nou eigenlijk voor per maand? Zonder bijvoeren, zonder stalling, dus gewoon in een grote weide. Is er verschil in provincies?

Ik denk niet dat je dat moet willen: zonder bijvoeren. Een paard en zeker een opgroeiend paard kan niet alleen leven van gras, zeker niet in de wintermaanden. Het komt dan veel te veel te kort, wat weer toekomstige beenproblemen kan geven.
Heeft deze vraag ook betrekking op merries? Ik heb nl. geen hengst maar wel een merrie bij een veulenopfok staan. Hier staan overigens ook hengstveulens en ik geloof dat daar net zo veel voor gevraagd wordt.

jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 08:32

Ik betaal 125 euro in de maand (noord-holland). Daar zit dus geen hoefsmid, wormenkuur, inentingen enz. bij.

jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 08:34

P.s. dit is alleen in de zomermaanden, ze gaan straks weer op stal, en dan gaan ze overdag ong. 4 uur naar buiten.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 13:24

Buddy, toen hij nog hengst was *LOL*, stond vanaf 7 maanden tot 2 jaar in de opfok met 3 andere hengstjes. Hij werd wel bijgevoerd, ook 's zomers, en 's winters stonden ze ook gewoon buiten.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 18:01

Informeer eens bij de Eagles Ranch op Texel. Daar staat mijn hengstveulen in de opfok. Overigens wel met bijvoeren!!
In de zomermaanden is het E 49.- en in de wintermaanden is het verschillend per leeftijd.
De hengsten/ruinen staan in leeftijdsgroepen apart van de merrie's. Er is vrijwel continu zicht op en ze hebben enorm veel ruimte.
Kijk maar eens op http://www.eaglesranch.com

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 13:24

Monnik schreef:
Informeer eens bij de Eagles Ranch op Texel. Daar staat mijn hengstveulen in de opfok. Overigens wel met bijvoeren!!
In de zomermaanden is het E 49.- en in de wintermaanden is het verschillend per leeftijd.
De hengsten/ruinen staan in leeftijdsgroepen apart van de merrie's. Er is vrijwel continu zicht op en ze hebben enorm veel ruimte.
Kijk maar eens op http://www.eaglesranch.com

Voor zo'n laag bedrag kun je bijna geen paard houden: wat goedkoop zeg! Zit daar ook stalling bij? Mijn jaarling merrie staat voor E 136 in Brabant. Dit is met stalling (zomers dag en nacht buiten bij echt slecht weer binnen, swinters overdag buiten snachts binnen). Hengstjes kosten even duur.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 17:06

Citaat:
Voor zo'n laag bedrag kun je bijna geen paard houden: wat goedkoop zeg! Zit daar ook stalling bij?

's Zomers staan ze, afhankelijk van het weer, dag en nacht buiten en 's winters gaan ze 's nachts naar binnen.
Ik ben erg tevreden over deze veulenopfok! Wordt regelmatig op de hoogte gehouden van het wel en wee van mijn veulen (ook middels foto's), ben altijd welkom en hij wordt erg goed verzorgd. Ik zou zeggen ga eens kijken op Texel bij de Eagles Ranch.

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 17:31

Dat klinkt inderdaad erg goed. Maar in oktober zal onze jaarling naar de stalling komen waar onze andere twee merries staan zodat we meer met haar kunnen doen (groundwork). Anders was het misschien een optie!

Groetjes,

Jolande