Singel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-01 11:21

Ik had eerst bij mijn zadel zo'n simpele koordsingel. Mijn gevoelige arabiertje kreeg er geen drukplekken van, maar toch kocht ik maar zo'n neopreen singel.
En het stomme is: daar krijgt ie wel drukplekken van!!! Hoe kan dat nou? Zo'n koordsingel is toch veel 'scherper', er kan huid tussengaan zitten en een paard heeft zo drukplekken. En waarom krijgt ie met zo'n neopreensingel wel weer drukplekken???
Wat voor singel hebben jullie bij een paardje met een overdreven gevoelige huid? Welke singel is nou echt het zachste voor de huid van het paard?
Ik wil namelijk echt een goede singel hebben, die echt paardvriendelijk is.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 11:41

Sommige paarden zijn erg gevoelig voor neopreen. Om plekken te voorkomen kun je er een bontje omdoen, die kun je ook gebruiken voor je koordsingel.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 12:29

Apart hoor, wij hebben een paard wat erg gevoelig is, hij is alleen te rijden (Engels) met een neoprene singel, elke andere singel (ik heb zachte leren singels bij mijn andere paarden van BR en Passier) loopt hij zich op kapot

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 16:49

Het zal waarschijlijk gewoon een overgevoeligheid zijn voor neopreen. Aan de singel zal het niet liggen want die zijn erg goed. Maar ja Eddie is ook een maf paard dus dat klopt wel.
liefs kim