Reining Challenge Den Haag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Reining Challenge Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-02 08:40

Gisteren erg goede reining gezien in Den Haag in de NRHA Open Morrison Bronze Trophy =
Rudi Kronsteiner met Hollywood Reckless 71.5 samen met nog een meneer en zijn mooie paardje goed voor een tweede plaats.
Nummer 1 was Chris Feichter en Mr BH Jac 72 punten!

Verder in die klasse Ricky Young met Red Dust Solanos 70 punten samen met nog twee combinaties.
Dennis Roemer met Little 69 punten.

Jolijn volgende keer beter naar het publiek luisteren, want je had een hele mooie proef Haha! !

Wie weet wie die combinatie was die ook tweede werd? Ze kwamen uit het buitenland.

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.


Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-02 09:52

Mac schreef:
Tjee, die BH Jac blijft het ook maar doen! Dan neem je zijn karakter maar op de koop toe, denk ik dan maar Haha! .

Dat voor een tien-jarige Party!! !

Jes, we reden er zo heen, geen problemen!

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-02 12:57

Ik ben al verscheidene BH-kinders tegen gekomen en die vertonen toch echt geen primadonna gedrag.

Wat ik jammer van de snafflebit en hackamore klasse vond, was dat er geen één ruiter daadwerkelijk met een Hackamore reed.

Ik vond het trouwens een beetje vreemd dat iemand zijn paard met shanks in/warm rijdt om vervolgens in de snaffle-bit klasse te starten.

Weet er iemand wat er nou eigenlijk mis was met dat bit van de eerste starter in de snaffle-bit klasse?

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-02 07:46

XoNo schreef:
Dat waren dus mensen van de Greup clan. Ik vond het niet gek hoor. Die paarden worden altijd op een shank gereden, maar moesten in deze klasse met snaffle of hackamore rijden.

Dat weet ik, volgens mij heb ik jou ook nog langs zien schuifelen.

Als je er voor kiest om in de snaffle klasse te starten, vind ik het toch vaag om je paard op shanks in te rijden.

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Re: Reining Challenge Madepolder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-02 07:54

Gisela"]
Diegene die gedeelde tweede werd met Rudi Kronsteiner was Morey Fisk met het paard Bran New Nic.
[/quote]
Was hij ook niet in Den Bosch, begin van het jaar?
Ik weet dat ik ze eerder gezien heb.

[quote="Gisela"]
Petje af voor Mr BH Jac, ongeacht of hij een super karakter heeft of niet, blij om nog steeds deze reiners op leeftijd te kunnen zien in de wedstrijdbak. (Geldt trouwens ook voor Chex Enterprise in Duitsland, 12 jaar oud inmiddels en nog steeds de top van Europa, klasse hoor!)
[/quote]
Zo hoort het Party!! !

[quote="Gisela"]
De dame in de snaffle bit/hackamore klasse werd gediskwalificeerd wegens een niet legale kinketting.
[/quote]
Een kinketting mag toch helemaal niet bij een snaffle bit Verward ?

[quote="Gisela"]
Het is trouwens de keuze van de ruiter om met een snaffle bit of met een hackamore te rijden, blijkbaar prefereren de meesten een snaffle bit. Inrijden mag altijd met een ander bit als dat het bit is waarop je je paard thuis rijdt. Zolang het paard de juiste leeftijd heeft om in die klasse te showen kun je dus gewoon het bit omwisselen voor je de ring ingaat.
[/quote]
Dus je rijdt je paard aldoor op shanks, op twee handen en voor 3 minuten Fame gooi je dan even een snaffle er in?
Lijkt mee eerzamer om meer uit je paard te halen met snaffle.

[quote="Gisela schreef:
De Green As Grass klasse wordt gejureerd net als iedere andere NRHA klasse. Ook al is het een DRHA klasse, de regels van de NRHA worden gevolgd.

Terecht, als je twijfeld of je er aan toe bent, dan moet je niet starten.

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.


Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Re: Reining Challenge Madepolder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-02 10:43

Talida schreef:
grappig dat jullie dat al op leeftijd vinden, bij engels rijden zit een paard dan net aan het begin van zn top. 7-8 jarige vallen nog in jonge paarden rubrieken


Waar het om gaat is dat we al lang blij zijn om paarden op deze leeftijd nog in actie te zien. Vaak genoeg worden twee-jarige uitgebracht in de Futurity waarna je er nooit meer wat van hoort.

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Re: Reining Challenge Madepolder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-02 11:06

Talida"]
maar waarom ben je dan blij?
[/quote]

Omdat het paard nog rondhuppelt! Dat is helaas een zeldzaam verschijnsel in de (Western)sport.

[quote="Talida schreef:
een paard moet met nromaal gebruik toch veel langer mee kunnen gaan, zelfs als je hem intensief werkt?

Yep, dat weet jij, dat weet ik en daar werken wij ook naar. Maar er zijn er zat, vooral in de topsport, die dat niet doen!

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-02 11:50

Sugarmiss schreef:
We gaan wat off-topic, al zou ik hier graag eens een nieuw onderwerp over geopend zien Knipoog


Your wish is . . . Knipoog

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Re: Futurities

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-02 13:42

Gisela schreef:
Reining Futurities zijn voor drie-jarige paarden, niet voor twee-jarigen.


Pardon Cool !

Ik heb in de Paint Horse Yournal vaak 2-year old Western Pleasure Champion zien staan.
Kijk bijvoorbeeld op http://www.justforpleasure.com o.a. Western Pleasure. Nou is Pleasure misschien minder belastend, maar dan nog, om met een twee-jarige Western Pleasure Champion te worden, dan heb je al veel met hem getraind hoor!

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers