Reining Challenge Den Haag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Reining Challenge Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 09:40

Gisteren erg goede reining gezien in Den Haag in de NRHA Open Morrison Bronze Trophy =
Rudi Kronsteiner met Hollywood Reckless 71.5 samen met nog een meneer en zijn mooie paardje goed voor een tweede plaats.
Nummer 1 was Chris Feichter en Mr BH Jac 72 punten!

Verder in die klasse Ricky Young met Red Dust Solanos 70 punten samen met nog twee combinaties.
Dennis Roemer met Little 69 punten.

Jolijn volgende keer beter naar het publiek luisteren, want je had een hele mooie proef Haha! !

Wie weet wie die combinatie was die ook tweede werd? Ze kwamen uit het buitenland.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 10:12

Tjee, die BH Jac blijft het ook maar doen! Dan neem je zijn karakter maar op de koop toe, denk ik dan maar Haha! .

jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 10:50

kon je er makkelijk komen, want een vrouw bij ons op stal had zich ook ingeschreven maae die is uiteindelijk niet gegaan omdat ze bang was dat ze anders uren in de file zo staan ivm het mooie weer en alle mensen die dan naar het strand gaan.
Eindelijk kan Reckless laten zien hoe goed ie is, met iemand op z'n rug die wel een pattern kan onthouden...sorry walter Haha!

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 10:52

Mac schreef:
Tjee, die BH Jac blijft het ook maar doen! Dan neem je zijn karakter maar op de koop toe, denk ik dan maar Haha! .

Dat voor een tien-jarige Party!! !

Jes, we reden er zo heen, geen problemen!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 11:52

Mac schreef:
Tjee, die BH Jac blijft het ook maar doen! Dan neem je zijn karakter maar op de koop toe, denk ik dan maar Haha! .


Eh....nou nee. Ik kies liever voor een schat op stal dan een primadonna in de showring...

Maar dat mag ieder voor zich weten, toch?

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 13:28

Hm. Ja. Eigenlijk zou mijn uitspraak ironisch/sarcastisch moeten zijn geweest, maar helaas is de werkelijkheid in de reining(top?) toch anders. Naar eigenlijk, als je bedenkt dat een Bonfire op zijn 18e nog op zijn sloffen een Grand Prix loopt ...

Persoonlijk zou ik ook niet kiezen voor een paard met ernstige gedragsproblemen, maar mijn motivatie is dan ook héél anders dan die van een wedstrijdruiter. Als ambitieuse westrijdruiter neem je denk ik dat primadonnasyndroom op de koop toe.

Maar we dwalen af Haha! ... was er trouwens niet eens bij in Den Haag!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 13:44

Daarom zeg ik toch, ieder zijn keus.

Een 10 jarige reiner zie je (helaas) niet zo erg vaak. Dat is waar.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 13:55

Ik ben dus ook geweest maar moest na de snaffle en hackamore klasse weg, omdat ik in Oud Beijerland nog een zielig paardje had staan Haha!

Ik vond de scores in de Green as Grass trouwens erg sneu. De jury hield er totaal geen rekening mee dat die mensen net bezig zijn...ik vond het niet bepaald een motivatie.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 13:57

Ik ben al verscheidene BH-kinders tegen gekomen en die vertonen toch echt geen primadonna gedrag.

Wat ik jammer van de snafflebit en hackamore klasse vond, was dat er geen één ruiter daadwerkelijk met een Hackamore reed.

Ik vond het trouwens een beetje vreemd dat iemand zijn paard met shanks in/warm rijdt om vervolgens in de snaffle-bit klasse te starten.

Weet er iemand wat er nou eigenlijk mis was met dat bit van de eerste starter in de snaffle-bit klasse?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 14:24

Ik zou het niet weten, want ik ben niet geweest.

en XoNo, het maakt niet uit welke klasse je start, Green as Grass of Amateur, slechte scores zijn nooit leuk, en niet altijd motiverend.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 14:36

ik denk dat het verstandig is om de Green as Grass klasse , gewoon te jureren en er juist geen rekening mee gaan houden dat het nog maar beginners zijn.
Als er over de hele linie laag gescoord is dan weet je toch ook hoe je ten opzichte van de andere deelnemers gereden hebt.
een green as grass klasse start je lijkt mij omdat je zelf, of je paard beginners zijn.
als je dan lage punten scoort en het valt je dan tegen , ben je volgens mij met te hoge verwachtingen aan de wedstrijd begonnen

Roel deed ook mee
en hij had een score van 58 dat is natuurlijk erg laag
maar het paardje waarop hij reed was voor het eerst op een wedstrijd rustig. niet rennen geen gesteiger enz.
wij waren dus met die 58 punten tevreden Haha!
nu thuis lekker door trainen en de volgende wedstrijd iets meer gaan proberen Vork
Laatst bijgewerkt door Jos op 19-08-02 19:02, in het totaal 2 keer bewerkt

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 17:01

Paintje schreef:
Ik vond het trouwens een beetje vreemd dat iemand zijn paard met shanks in/warm rijdt om vervolgens in de snaffle-bit klasse te starten.


Dat waren dus mensen van de Greup clan. Ik vond het niet gek hoor. Die paarden worden altijd op een shank gereden, maar moesten in deze klasse met snaffle of hackamore rijden.

Ik heb Roel ook zien rijden! Was een erg mooi Paintje trouwens!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 17:11

XoNo schreef:
Ik heb Roel ook zien rijden! Was een erg mooi Paintje trouwens!


is geen paintje, het is een WWK *LOL*

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Reining Challenge Madepolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 18:32

Wat aanvullingen op de vragen die in de berichten stonden.

Diegene die gedeelde tweede werd met Rudi Kronsteiner was Morey Fisk met het paard Bran New Nic. Petje af voor Mr BH Jac, ongeacht of hij een super karakter heeft of niet, blij om nog steeds deze reiners op leeftijd te kunnen zien in de wedstrijdbak. (Geldt trouwens ook voor Chex Enterprise in Duitsland, 12 jaar oud inmiddels en nog steeds de top van Europa, klasse hoor!)

De dame in de snaffle bit/hackamore klasse werd gediskwalificeerd wegens een niet legale kinketting. Het is trouwens de keuze van de ruiter om met een snaffle bit of met een hackamore te rijden, blijkbaar prefereren de meesten een snaffle bit. Inrijden mag altijd met een ander bit als dat het bit is waarop je je paard thuis rijdt. Zolang het paard de juiste leeftijd heeft om in die klasse te showen kun je dus gewoon het bit omwisselen voor je de ring ingaat.

De Green As Grass klasse wordt gejureerd net als iedere andere NRHA klasse. Ook al is het een DRHA klasse, de regels van de NRHA worden gevolgd.

Groetjes, Gisela

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 18:38

Hoi,

Ik had ook nog willen gaan... had alleen geen zin om alleen te gaan... Scheve mond daarbij was het ook nog errugg warm ja Knipoog

Maar als ik het zo hoor, heb ik wel wat gemist dus...
nja... volgende keer beter !!

groetjes Jolanda

KarinG

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Sondel Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 19:25

Ik heb van elf tot half acht op de tribune gezeten, ik had me toch een houten achterwerk! Ik heb hele mooie reining gezien en de sfeer was prima. Ik hoop dat het feit dat er paarden 'op leeftijd' mee deden (tien jaar is oud????) een effect is van de erkenning van de reiningsport. Ik heb gewoon moeite met de klasse voor 3 en 4-jarigen op dit niveau, misschien dat we daar in de toekomst nog eens vanaf komen?

Verder vind ik het een bietje flauw dat er bij sommige ruiters vanuit het publiek gilletjes worden gegeven bij 3.5 spin zodat de deelnemer weet dat hij moet stoppen. Doe dat òf niet òf bij allemaal. Voorkeur voor het eerste, ervaren wedstrijd ruiters als deze moeten toch zolangzamerhand wel tot 4 kunnen tellen.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 21:33

Het scheen inderdaad ook heel erg spannend te wezen. Ik zou het niet weten want ik ben er niet geweest. Moest werken omdat Chris Feichter met twee paarden naar Den Haag was. Op zich valt de karakter van Bh wel mee hoor. Je moet hem alleen in de gaten houden houden maar dat moet je in principe met ieder paard. Het blijven toch dieren,

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 08:46

XoNo schreef:
Dat waren dus mensen van de Greup clan. Ik vond het niet gek hoor. Die paarden worden altijd op een shank gereden, maar moesten in deze klasse met snaffle of hackamore rijden.

Dat weet ik, volgens mij heb ik jou ook nog langs zien schuifelen.

Als je er voor kiest om in de snaffle klasse te starten, vind ik het toch vaag om je paard op shanks in te rijden.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Re: Reining Challenge Madepolder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 08:54

Gisela"]
Diegene die gedeelde tweede werd met Rudi Kronsteiner was Morey Fisk met het paard Bran New Nic.
[/quote]
Was hij ook niet in Den Bosch, begin van het jaar?
Ik weet dat ik ze eerder gezien heb.

[quote="Gisela"]
Petje af voor Mr BH Jac, ongeacht of hij een super karakter heeft of niet, blij om nog steeds deze reiners op leeftijd te kunnen zien in de wedstrijdbak. (Geldt trouwens ook voor Chex Enterprise in Duitsland, 12 jaar oud inmiddels en nog steeds de top van Europa, klasse hoor!)
[/quote]
Zo hoort het Party!! !

[quote="Gisela"]
De dame in de snaffle bit/hackamore klasse werd gediskwalificeerd wegens een niet legale kinketting.
[/quote]
Een kinketting mag toch helemaal niet bij een snaffle bit Verward ?

[quote="Gisela"]
Het is trouwens de keuze van de ruiter om met een snaffle bit of met een hackamore te rijden, blijkbaar prefereren de meesten een snaffle bit. Inrijden mag altijd met een ander bit als dat het bit is waarop je je paard thuis rijdt. Zolang het paard de juiste leeftijd heeft om in die klasse te showen kun je dus gewoon het bit omwisselen voor je de ring ingaat.
[/quote]
Dus je rijdt je paard aldoor op shanks, op twee handen en voor 3 minuten Fame gooi je dan even een snaffle er in?
Lijkt mee eerzamer om meer uit je paard te halen met snaffle.

[quote="Gisela schreef:
De Green As Grass klasse wordt gejureerd net als iedere andere NRHA klasse. Ook al is het een DRHA klasse, de regels van de NRHA worden gevolgd.

Terecht, als je twijfeld of je er aan toe bent, dan moet je niet starten.

schimmeltje

Berichten: 47
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 09:50

ik vond dat er eindelijk ook eens goede reining werdt getoont. ik heb genoten van een spannende wedstrijd en iedereen reed ervoor. Haha! Haha! wat ik alleen altijd jammer vind is dat er aan de prijsuitreiking weinig aandacht wordt geschonken. als ik dan zie dat de ruiters zonder paard daar staan, dat vind ik jammer : ze krijgen toch een prachtig bronzen beeld en een leuke geldprijs, maar er wordt een beetje terloops gezegd dat je je geld bij het wedstrijdsecretariaat kan ophalen en volgens mij werden de rozetten niet erg eervol aangenomen. kan daar dan niet iets meer van gemaakt worden Verward een ereronden met misschien nog een spectaculaire sliding als afsluiting zou voor de fans erg leuk zijn. wat dat betreft kan er qua organistatie nog wel een beetje bij de engelse sport worden afgekeken. Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Reining Challenge Madepolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 09:51

Paintje"]
[quote="Gisela schreef:
De dame in de snaffle bit/hackamore klasse werd gediskwalificeerd wegens een niet legale kinketting.

Een kinketting mag toch helemaal niet bij een snaffle bit Verward ?
[/quote]

Daarom werd ze waarschijnlijk ook gediskwalificeerd. Knipoog

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Madepolder Reining Challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 09:58

Hoi Paintje,

Foutje in mijn vorige bericht, zoals Paintje als wijzelijk opmerkte.
De dame die startte in de snaffle bit was daarvoor ook al een keer met een no score de bak uit gekomen, dat was vanwege de niet legale kinketting. De keer dat ze startte in de snaffle bit reed zij met haar mouwen opgestroopt en dat mag dus ook niet (net zo min als de bovenste knopen van je blouse open laten staan).

Morey Fisk was inderdaad ook aanwezig op de Western Experience.

Groetjes, Gisela

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 10:04

Gisela, heb je ook nog uitslagen van de Green as Grass? Deed Paulus trouwens ook nog mee???

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Reining Challenge Madepolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 11:39

Gisela schreef:

Petje af voor Mr BH Jac, ongeacht of hij een super karakter heeft of niet, blij om nog steeds deze reiners op leeftijd te kunnen zien in de wedstrijdbak.



grappig dat jullie dat al op leeftijd vinden, bij engels rijden zit een paard dan net aan het begin van zn top. 7-8 jarige vallen nog in jonge paarden rubrieken

maar dat was effe off topic sorry Haha!

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Re: Reining Challenge Madepolder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 11:43

Talida schreef:
grappig dat jullie dat al op leeftijd vinden, bij engels rijden zit een paard dan net aan het begin van zn top. 7-8 jarige vallen nog in jonge paarden rubrieken


Waar het om gaat is dat we al lang blij zijn om paarden op deze leeftijd nog in actie te zien. Vaak genoeg worden twee-jarige uitgebracht in de Futurity waarna je er nooit meer wat van hoort.