Continental zadel laten maken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marie1234567
Berichten: 82
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Den Ham

Continental zadel laten maken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-02 17:49

Hoi,
Wie heeft hier ook een westernzadel van het merk Continental pas laten maken?
Ik ben hier erg benieuwd naar, want volgende week komt Evelien Veld huizen bij mij langs om eerst zadels te passen. Passen geen van deze dan maakt zij dus een mal van mijn pony's rug. Daar word dan vervolgens het zadel naar gemaakt..
Ik hoor het wel van jullie!!!!
Groetjes Marieke

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 18:15

Ik heb dat idd gezien hoe evelien dat doet. Dat paardje paste ook geen een zadel. Er zitten vele voordelen: zoals je eigen kleur je zilver enzovoort. Maar hoe het verder is afgelopen weetik niet het paardje was toen al weg

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

continental

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 21:35

Hoi,

Nou... ik heb er dus één .... Ik heb hem nog niet zo lang, is ook op 'maat' gemaakt voor het (toenmalige) paard wat ik had (we hebben meerdere paarden... maar 1 zadel voor álle paarden lukt meestal toch niet...)

Evelien maakt inderdaad een 'mal' , en het zadel past dan echt goed.
Moet je paard wel zo blijven als ie nu is dan... Haha!

Hij past inderdaad dan super op je paard, en je kunt het net zo krijgen als je zelf wilt.... dus 'basket' , 'wave' , helemaal glad.... veel zilver/weinig zilver, suede zitting, nubuck zitting, maar niet alleen voor het 'oog' ... maar je kan bijv. een 'hoge build-up' of juist weinig build-up, of een 'vaste boom' of 'flexibel' ... echt álles ! Kwijl

Je krijgt dan dus een zadel speciaal voor jou & je paard Cool

Inmiddels rij ik met dit zadel ook Colinda, dit is een veel kleiner paardje
maar qua bouw wel hetzelfde, het zadel past verder goed (hebben we nagemeten), maar omdat ze wat kleiner & korter is, 'oogt' wat groot voor haar.

Evelien is laatst ook bij mij geweest en waarschijnlijk gaan we dit zadel dan inruilen voor een andere, zodat deze ook wat mooier ligt op Colinda, ook kun je evt. je wensen dan weer aanpassen, inmiddels ben ik erachter dat ik liever wat 'smaller' zit... dus niet de lengte qua inches, maar smaller (hier zal ook wel een naam voor zijn hoe dat heet) Verward

Mijn advies zou dan ook zijn : let goed op als je bijv. zadels gaat passen & rijden, wat je nu écht lekker vindt zitten....

Ik heb er heel veel plezier van!
De prijs is natuurlijk wel even 'slikken' }>

Mocht je nog iets willen weten, vraag maar... Knipoog

groetjes Jolanda

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 09:32

Ik heb ook een continental, niet laten maken, ik had het geluk dat ze net een zadel had binnengekregen wat gelijk goed lag op sun, er moest nog wel een correctiepad onder. Maar ze zitten geweldig, heb er eentje met een roundskirt, omdat de achterkant anders tegen haar heupen ligt.

DubbelFun

Berichten: 88656
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 09:43

youngster schreef:
Ik heb ook een continental, niet laten maken, ik had het geluk dat ze net een zadel had binnengekregen wat gelijk goed lag op sun, er moest nog wel een correctiepad onder. Maar ze zitten geweldig, heb er eentje met een roundskirt, omdat de achterkant anders tegen haar heupen ligt.


Verward Heb hier toch mijn vraagtekens over Verward

Een op maat gemaakt zadel is een momentopname. Natuurlijk kun je er een tijd mee vooruit, maar elk paard veranderd van bouw gedurende zijn leven. Een jong paard gaat uitgroeien (wordt breder), een ouder paard krijgt een andere rugvorm (beetje inzakken). Dus verwacht niet dat je meer dan 10 jaar met één zadel kunt doen.
Het andere nadeel wat een maatzadel heeft is dat als je een ander paard krijgt (zeg nooit nooit), dit maatzadel veel moeilijker op een ander paard zal passen dan een 'normaal', ook eventuele verkoop zal veel lastiger worden.

Het grote voordeel is natuurlijk wel dat je alles kunt laten maken zoals je het graag hebben wilt.

Colinda: sommige westernzadels hebben een speciale 'vrouwen'zit. De boom hiervan is meer toegesneden op de zitvorm van een vrouw en dus smaller. Dit wordt wel een slickseat genoemd. Op mijn 2 OF's kun je dit verschil goed voelen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 09:46

Nou weet je wat het is sugermiss, een zadel op maat laten maken op sun is heel erg moeilijk!! Ze heeft echt een super moeilijke rug! Vandaar ook een correctiepad, als ik een zadel op maat had laten maken, had dat alsnog gemoeten!!
Ik weet niet of je 7 september ook bij de clinic bent bij colinda, maar dan kan je d'r zien!

DubbelFun

Berichten: 88656
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 09:48

Yep, ik ben van de partij. Ben benieuwd Lachen

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 09:49

gezellig!!! Je zal het dan wel zien!! Het is zeker geen quarter om te zien.
haha, maar wel heeeel lief! Nou ja ook niet altijd...

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 10:01

Sugarmiss schreef:
Colinda: sommige westernzadels hebben een speciale 'vrouwen'zit. De boom hiervan is meer toegesneden op de zitvorm van een vrouw en dus smaller. Dit wordt wel een slickseat genoemd. Op mijn 2 OF's kun je dit verschil goed voelen.


Hoi,

Ja.... ik dacht dat ik mijn zadel al lekker vond rijden... maar toen we gingen passen, heb ik nog even op een Billy Cook gereden en toen had ik zoiets van : heee... die zit lekker...
Dus zei ik tegen Evelien : nu wil ik weten wáár het 'm nu in zit... dus wij alles opgemeten... cantle, lengte... etc.
Bleek idd alles hetzelfde te zijn, behalve dus de zitting...
Bij de continenal was dit ongeveer 23 cm. ofzo en bij de Billy Cook maar 18 cm.

Is dat bij jouw OF ook zo?

Trouwens : ik heb met Evelien geproken over een 'zadelpas' clinic, wat me toch ook wel erg leuk & leerzaam lijkt.
We hebben het er hier op western, geloof ik, ook wel eens over gehad...
Ze had het over een 'butterfly'.... wist echt niet wat dat was... Bloos en nog veel meer dingen...
maar goed; hier moeten we nog een datum over afspreken.
Overigens zal Evelien op de komende clinic's (de westernclinics) ook aanwezig zijn, met de wagen Knipoog

groetjes Jolanda

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 10:57

Jolanda, dat meen je niet, is Evelien aanwezig met haar vrachtwagen op de clinics.....auw dat gaat pijn doen in m'n portemonee Scheve mond .

Om verder even op het topic terug te komen. Ik heb ook een continental en ben er erg tevreden over. Dit is gewoon een standaard zadel en heb em niet laten maken. Dit zadel past goed. De zit vind ik ook prima, maar ja ik had daarvoor een leen Crates omdat m'n Billy Cook niet op dit paard paste en getsie, die zit vond ik zo verschrikkelijk breed!!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 16:39

Citaat:
Dus verwacht niet dat je meer dan 10 jaar met één zadel kunt doen.

Dat verwacht ik toch wel, je kunt toch niet iedere paar jaar een ander zadel aanschaffen. Zeker gezien het probleem dat je je oude moeilijk kwijtraakt. En dan heeft het dus ook geen zin een kwaliteitszadel te kopen dat 20 jaar mee gaat.
Als het zadel problemen gaat veroorzaken is het een ander punt, maar bij bv mijn paard ligt hij zomers anders dan s' winters. Dikke of dunne pad helpt dan ook, zolang het zadel maar goed ligt. Als een handschoen passen lijkt mij niet altijd nodig.

DubbelFun

Berichten: 88656
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 17:05

Het gequote slaat op één paard. Zeker als je een preciespas zadel hebt. Heb je een goed merk met een semi-boom dan zul je hier meerdere paarden onder kunnen zetten (één tegelijk natuurlijk *LOL* en kan een goed zadel wel 40 jaar mee (zelfs nog wel langer als je er netjes mee omgaat).
Hoeveel mensen ken je die al langer dan tien jaar hetzelfde paard rijden (met hetzelfde zadel) Knipoog

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 23:12

Als ik bij ons op het werk kijk zijn het allemaal zadels ouder dan 15 jaar ( toen stond de jaar er in bewerkt) en de trainers rijden er elke dag zeker 8 uur op dus dat wil wat zeggen. Deze zadels zijn speciaal voor de trainers op maat gemaakt. Op een gemiddeld paarde rug. Ze hebben er allemaal twee de ene voor een gemiddelde paarderug en de ander voor een smalle. Ze doen allemaal samen met een zadel die speciaal voor hele brde paarden zijn gemaakt. Duz conclusie het gaat een hele tijd mee die zadels