Divoza

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 22:48

Die cheyenne Alamo heb ik vrijdag getest op de zadelbok: zat heerlijk. Die van 898 euro zat ook lekker, en de duurderen ook. Die van 247 euro zat niet lekker. En die uit Urk zaten ook niets.
Vergeleken met Urk zijn is die cheyenne Alamo erg goed. maar het is natuurlijk een nog niet veel voor een zadel. Verwacht geen topkwaliteit voor dat geld. Dat kan gewoon niet.
Wel is het zo dat die duurdere zadels bij Divoza van beter leer gemaakt zijn dan die cheyenne alamo. Maar de zit vond ik niet slecht (als leek, maar die in Urk waren om kontpijn van te krijgen)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 23:34

Ik zeg ook niet dat die divoza zadels slecht zijn, maar het is geen topkwaliteit. Die in Urk zijn een drama.
Ik zeg altijd: een kieffer kost 2000 gulden, doe je 20 jaar mee, dus 100 gulden per jaar afschrijving.
Een zadel van 800 gulden hoeft dus theoretisch maar 8 jaar mee. De kwaliteit is minder, maar als het goed op je paard ligt en jij zit er goed op kun je het best doen. Maar verwacht geen topkwaliteit.
Mijn ervaring met goedkope zadels is dat je als ruiter vaak consessies doet, en dat is niet erg, maar het hoeft niet als je voor de betere merken gaat.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 21:04

Ik ben dus niet tevreden over de pagony zadels, de startzadels vind ik ook niets (redelijke kwaliteit, maar een slechte zit)
Ik weet wel dat het zadel van 247 euro van Divoza geklinkt is, en verder niet lekker zit. Dus dan zit je zowieso al duurder, die cheyenne alamo zit beter, maar is nog van redelijk goedkoop leer (kan ook lang meegaan hoor,m aar vraagt meer onderhoud)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers