Western met mijn Budjonny?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Western met mijn Budjonny?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 13:29

Sinds kort staat er een prachtige Quarter Horse bij ons op stal die westeren gereden word. Ik vind het geweldig om te zien, en heb het eigenlijk niet zo op Engels rijden, dressuur vind ik saai, en ik wil wat meer variatie voor Baduh.
Nu wil ik dus misschien overstappen, of me wat meer orienteren op western rijden. Volgens de eigenaar van de Quarter Horse kan elk paard western leren, wat vinden jullie? Ik heb een 13-jarige ruin, Baduh. Het is een Budjonny (russisch) met een stevig stel benen, gigantisch spring- en uithoudingsvermogen en een werklust waar je U tegen zegt. Hij is 1.62 hoog. Als ikhem naast de Quarter zet is Baduh ronduit grof gebouwd! Op mijn site, http://daphne.isberoemd.nl staan foto's van hem. Ik hoef niet perce slide stops van een meter of wat met hem te maken, maar de manier van omgaan met het paard vind ik gewoon goed.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 14:17

In principe kan elk paard op die manier beleerd worden, alleen zal de uitvoering er gewoon wat anders uit zien en zullen sommige dingen gewoon nooit "echt" goed worden omdat de bouw van het paard dat niet toe laat.

Ik heb wel eens gehoord over iemand die zijn/haar Fries western beleerd had, dus waarom zou jouw Baduh het niet kunnen leren. Lachen

=^.,.^=

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

budjonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:46

Zaterdag was er bij de reining een haflinger die deed echt niets onder voor een quarter.
Dus waarom zou je het niet proberen

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 18:10

Hmmm, ik moet toch een nieuw zadel hebben Haha! Ik ga eens kijken wat Baduh ervan vind

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:16

ik rijd zelf western met een kwpn merrie, en die loopt zelfs reining.
dus ik zou zeggen ga ervoor.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 09:02

Wat een leuk paard!!! Haha!
Ik zou lekker western ermee gaan rijden, er is geen enkele belemmering om dit te doen en er rijden mensen met veel verschillende rassen western dus waarom zou jouw paardje dit niet kunnen Verward
Veel plezier!!! Knipoog

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 12:45

Baduh is wel bijzonder wendbaar, en kan uit volle galop bijzonder snel stoppen. Lijken me geen slechte eigenschappen. En we zijn echt maatjes, hij werkt voor mij en ik zorg voor hem.

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 14:38

leuk ding hoor. Mijn paard is 15 en 1,52 en ik ben nu net een jaar bezig emt western. hij kan ook al heel veel. Ik zou zeggen GA ERVOOR. Zoek eerst een goede instructeur en ga eerst gewoon met je dressuur zadle westerneen beetje aanleren en dan kan je altijd nog zerggen of je er mee door wil gaan. Of ga ook eens rijden op een beleerd westernpaard.
doeg

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 23:43

Hoi,
ik rijd engels (dressuur) en western met mijn kwpn merrie van 1.68. Het kan goed, maar je zult moeten accepteren dat ze in bepaalde zaken nooit zo goed worden als voor westernsport gefokte paarden. Net zoals je van westernpaarden over het geheel genomen ook geen super uitgestrekte draf of passage kunt verwachten, kan mijn paard qua bouw nooit een super slidingstop maken of de nette vlakke gangen van de pleasure. Maar daarom kun je nog wel een heel behoorlijke stop maken...gewoon doen als het je leuk lijkt. Of beide doen: dressur en western. Dat gaat best heel aardig samen, als je maar duidelijk bent naar je paard in wat je vraagt.