Happy Paint Horse Show

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Happy Paint Horse Show

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 01:25

Wie gaat er naar de Happy Paint Horse Show op 25 augustus?
Ik heb het programma eens doorgekeken en vroeg me af van hoelaat tot hoelaat deze wedstrijd zo ongeveer was, aangezien het allemaal op een dag gehouden wordt. Ik ben sowiezo aanwezig als tribuneridder...lekker Kwijl bij alle paints Knipoog

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 08:29

Het begint om 10 uur. Tot hoe laat...? Tot het afgelopen is denk ik Knipoog
En ja, natuurlijk ga ik ook...
Waarom doe je niet gezellig mee Xono!? Poets em mooi op en ga Halteren. Als je geen amateurkaart hebt, kun je wel gewoon in de Open starten. Je hebt een ruintje hé? Nou, dan weet ik dus al dat je niet alleen in de ring staat, want een vriendin van mij gaat haar ruin ook showen.
Gewoon doen!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

happy paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 08:49

Hoi ,

Happy Paint Show? Verward
Francis : is dat die paint - dag of is dat weer wat anders?

Vertel, vertel... weet van niks... wát is een Happy Paint Show?
Zie hier ook niks van in de bladen staan.... Scheve mond

Groetjes Jolanda

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 10:04

Op 25 augustus, in Manege Ankerhal in Saasveld (achter Hengelo) wordt de Happy Paint Horse Show gegeven, ook APHA Approved, dus voor punten!!! De jury is Jeff Delaet uit Belgie. Inschrijfformulier is te vinden op de www.dutchpainthorseclub.homestead.com/I ... w~ie4.html

Pigino
Berichten: 604
Geregistreerd: 06-11-01

meedoen op de happy paint show

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 10:55

hoi wij doen ook mee op de happy paint show met onze hengst explicit cash deposit in de halter en pleasure!!! een vriendin van mij neemt ook haar hengst mee voor de pleasure en halter(imax)en 2 van haar collegas nemen ook beide 2 hengsten mee rb go man chu chu en jay bar pine zij zouden starten in halter pleasure en trail. Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-02 13:07

Francis schreef:
Het begint om 10 uur. Tot hoe laat...? Tot het afgelopen is denk ik Knipoog
En ja, natuurlijk ga ik ook...
Waarom doe je niet gezellig mee Xono!? Poets em mooi op en ga Halteren. Als je geen amateurkaart hebt, kun je wel gewoon in de Open starten. Je hebt een ruintje hé? Nou, dan weet ik dus al dat je niet alleen in de ring staat, want een vriendin van mij gaat haar ruin ook showen.
Gewoon doen!


Ik weet het niet hoor...dat is wel erg kortdag en ik heb nog niet geoefend voor zover dat nodig is...enneh, ik heb nog nooit een halterwedstrijdje gezien, laat staan dat ik meteen meedoe *bibber*.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:54

Hup Xono, je hebt nog alle tijd! Tong uitsteken
Er is vast wel iemand in je buurt die je de tips kan geven hoe je moet halteren. Het is absoluut een hele goeie oefening voor je paardje Sigaar
En anders kunnen de haltercracks hier op Bokt je vast wel schriftelijke tips geven!

De mijne is pas na zijn 4e jaar uit de wei gehaald en kijkt als 6 jarige nog overal met grote ogen naar. Bloos
Jammer dat ik hem toen niet had en al dit soort dingetjes met hem had kunnen doen...... Verdrietig

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 23:43

Ik doe ook mee. Ik vind het wel heel leuk, allemaal paints bij elkaar.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 07:52

Ik ben er over aan het denken mijn veulen in te schrijven. Zal wel een hele toestand worden om hem netjes aan het halter te laten lopen. Daarnaast heb ik geen showhalter in die maat Verward.

Hoe poets je een veulen voor deze dag mooi op? Moet hij ook geknipt worden? Alle tips zijn welkom.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 10:13

Monnik, gewoon er een mini- volwassenen van maken. Manen in plukjes als dat lukt, netjes opscheren/ knippen bij zijn koot en tussen de oortjes, oorpluis in model maken (oortje 'dichtknijpen' en alles wat eruit steekt, wegknippen) Verder lekker wassen/ poetsen en glansspray of olie vlak voor de ring erop smeren. Vergeet zijn voeten niet te zwarten, hihiii..... Over een halster moet je je niet druk maken. Als je een mooi leren halstertje op de kop kan tikken met een leadline, is het prima hoor!! Hoeft echt geen showhalster met zilver te zijn.......

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:50

Monnik, gewoon lekker doen! Je hebt nog even om te oefenen met aan't halter lopen, en voor weanlings hoeft het nog niet zo strak, die wordt het wel vergeven als ze niet perfect stil staan... (hoewel het mij wél plaatsingen heeft gekost op de EK vorig jaar, maar Dot was toen ook wel érg lastig. Nog niet gespeend en de show begon een uur te laat, dus ze was al een behoorlijk poosje bij mams weg, die nog op stal stond...)
En zoals Karen al zei: zo veel mogelijk showklaar maken als een volwassen paard... als de maantjes nog te 'flutterig' zijn om elastiekjes in te doen, dan netjes recht knippen en plat leggen met gellak. Dat gaat het makkelijkst als je een lycra hood hebt die je om kunt doen (ik heb er eventueel nog één te koop, voor groter veulen of kleine jaarling)
Vooral als je een showcariere in gedachte hebt voor je veulen, kan het heel waardevol zijn om ze daar al vroeg kennis mee te laten maken. Dot kijkt wel vol interesse rond op de show, maar voelt zich daar nu al beter op haar gemak dan haar moeder ooit heeft gedaan. En da's alleen maar makkelijk als ik haar straks ook onder't zadel wil showen!
Succes, en als je nog vragen hebt over showklaar maken, laat maar horen...

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 22:45

Bedankt voor jullie bemoedigende woorden!!! Het enige probleem wat ik heb is dat mijn veulen al op Texel staat voor de opfok. Nou ja zo'n groot probleem is dat ook weer niet, want ze gaan zelf ook met 3 of 4 paarden, dus er kan er nog 1 mee.
Het oefenen met aan het halter lopen schiet er wel een beetje bij in, maar dat kon hij voor hij weg ging al heel erg goed, dus dikke kans dat hij dat nog weet. Ga voor de 25ste nog wel 2 keer bij hem op bezoek en dan kunnen we oefenen. Knippen is hij al gewent, want ik heb z'n kniptik.....
Eens kijken of ik het voor elkaar kan krijgen, lijkt me niet verkeerd en tja ik vind dat ik het mooiste veulen heb wat er bestaat......maar ja ik ben niet geheel en al onbevooroordeeld!!