opvouwbare emmers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

opvouwbare emmers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 14:44

Niet echt een westernerig onderwerp maar we kwamen er gisteren toevallig op tijdens een flinke lange buitenrit. En aangezien ik western rijd dus maar bij western gezet Haha! . Maar terzake... ik heb weleens gehoord dat er een soort van opvouwbare emmers zijn die je mee kunt nemen tijdens lange ritten om de paarden onderweg wat uit te laten drinken. En aangezien je wel vaak sloten tegenkomt en kranen (waar een paard nog steeds niet zelf uit kan drinken) leek het me een handig idee om zoiets mee te nemen. Nou kan ik me herinneren dat ik ze ooit ergens heb gezien. Wie kent er zoiets en waar kan ik het halen??

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:59


DubbelFun

Berichten: 88673
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 22:23

Gebruikte een échte cowboy daar zijn hoed niet voor Schijnheilig

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 23:59

Sugarmiss schreef:
Gebruikte een échte cowboy daar zijn hoed niet voor Schijnheilig


Dan heb ik toch een hartstikke neppe hoed Knipoog De mijne is enorm waterdoorlatend Haha! Wordt snel drinken voor Buddels Lachen

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 08:10

Ik zie me al zitten op mijn paard. Met van die kroossliertjes uit mijn hoed om mijn hoofd hangend Haha! . Nee, mijn hoed blijft lekker op mijn hoofd. Ik denk dat ik toch maar voor de waterzak ga. En nu ik het toch over zakken heb: is er iemand ooit bij de Horsemanh Outfitter in Groessen geweest en heeft hij/zij die kleine "zakjes" rechts achter de kassa zien hangen? Schijnheilig Haha!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 14:01

Ik zou zo niet weten??? Regelmatig in de zaak geweest, maar wat hangt er dan rechts achter de kassa... VERTEL, VERTEL... we willen het weten!

pmarena

Berichten: 48108
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 14:04

Er hing wel wat raars ja ,
waar ik met een vriendin heel erg om gelachen heb *melig* ,
maar ik zou echt niet meer weten wat het was ? Lachen

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 17:06

het is idd iets om melig om te lachet Haha! , maar ook iets waar de meeste klanten meer zoiets van Bloos bij hebben volgens de verkoopster. Je kunt het idd ook als emmertje gebruiken Haha!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 17:53

Ja, nou weet ik nog niks! Verward

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 18:07

Ben er nooit geweest! Je kan toch ook een echte emmer gebruiken als hoed met de hengsel dan onder je kin!!!!

pmarena

Berichten: 48108
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 20:17

Het is al maanden geleden dat we daar waren , ik weet echt niet meer wat het was maar was idd dat je dacht van : O , wat erg !!

Maar wat was het nou-hou ook alweer ??

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 07:46

je kunt idd ook een emmer als hoed gebruiken maar daar ging dit topic niet over. Het is ge-emmer over emmers. En daar in Groessen hingen idd ook een soort van emmertjes maar dan niet voor je paard maar voor jezelf. Ze waren gemaakt van de zak van een stier Haha! en het was de bedoeling dat je ze als drinkbekertje gebruikte volgens de verkoopster. Ik moest er eerlijk gezegd niet aan denken want ze zagen er ook echt zakkig uit en niet gewoon als een stukje leer. Ik zou geen probleem hebben met zo'n leren zakje met een tuutje wat je wel eens op discovery documentaires ziet, maar een uitgeharde stierenzak met een touwtje om m'n nek, nee mij niet gezien Haha! . Past mooi bij de natte hoed met kroos van hierboven. Ik zie me al rijden door Breda Haha!
Dus wie van plan is om naar de HO in Groessen te gaan. Kijk maar eens rechts achter de kassa. Knipoog

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 12:58

Als het goed is kom ik daar eerdaags dus zal wel ff kijken

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 13:02

Wel grappig, wordt er tenminste nog wat van gemaakt Haha! Was zeker wel prijzig?

Wel jammer dat er nog E7,50 aan verzendkosten overheen komen voor die water/voerzak, anders had ik 'm waarchijnlijk wel besteld... Moet er nu toch nog ff over nadenken Knipoog

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:12

Je kan opvouwbare emmers denk ik ook wel vinden bij een Dump/Legerzaak. Toen ik de Veluwe Trail heb gereden met mijn paard, heb ik trouwens een gewone veldfles meegenomen. Vastbinden aan je riem en hoppakee: vers water voor alle twee. Alleen een maar: je moet je paard wel leren drinken uit een flessentuit, anders wordt het natuurlijk niet echt wat.
Succes ermee!

Krista

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 17:35

HOI!

Ik heb ook zo'n opvouwbare emmer. Erg handig! Te koop bij Ton van Bemmelen (bij Leiden, weet niet of er meer in NL zitten..), is paardesport-, wintersport- en kampeerwinkel. Hing geloof ik bij de kampeerstuff..

Succes!!
groetjes