Yes nog 1,5 dag!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Yes nog 1,5 dag!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-02 07:45

En dan gaan we de bossen van Hoenderloo onveilig maken.
Heeft iemand nog nuttige tips of ideetjes voor daar? We verblijven op de veluweranch (nou ja de paarden) en ik heb al gehoord dat ze daar geen kasten voor je zadel hebben (lekker met al dat jatwerk in de omgeving).
Nog tips mbt de routes (8 en 4 veluwetrail)? Of andere bezienswaardigheden in de buurt.
Heb er echt onwijze zin in, tis voor Tjo de eerste keer dat we met haar naar het bos gaan, ben benieuwd hoe ze het vindt.
Viv

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 08:36

Je zadel kun je daar kwijt in de zadelkamer achter de gaststallen, er staan bokjes om ze op te leggen. De zadelkamer gaat 's nachts ook netjes op slot, dus daar hoef je je niet druk om te maken.

Ik vind het bos een beetje tegenvallen daar in de buurt. Als je van het terrein af rechts gaat, kom je langs Van Bon van het Fjordenstamboek, en een eind verder, net voor het veerooster, ga je links door een groot hek het bos in. Lange, brede, wat saaie paden.
Aanrader daar is om het Nationaal Park in te gaan. Vanaf het erf linksaf langs de straat, weg uitstappen, bochtje naar rechts langs de pannenkoekenboerderij en je komt vanzelf bij de ingang van het nationaal park. Je kunt daar een kaart kopen, waar ook de ruiterroutes opstaan. Schitterend gebied, met flinke routes waar je je een hele tijd kunt vermaken. Met een beetje mazzel zie je ook nog wel wat 'wilde beesten' daar!
Veel plezier, ook op de Veluweranch bij Jan!

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 13:33

Ik neem aan dat je met een trailer bent. Dan kun je ook eens richting Ede gaan. 110 km ruiterpad, zonder pas/ruiterbewijs etc. Volop parkeergelegenheid voor trailer. en je kunt lekker eten bij de Japanner op de hoek Lachen

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 16:32

Ja, of bij mij (Harskamp) parkeren en een 'rondje Kootwijk' maken. Leuke tocht (ik heb wel een route in huis liggen). Ongeveer twee uur heen, door gevarieerde omgeving, met luchpauze in Kootwijk (mét stalling) en dan na de lunch via andere route (ook ongeveer 2 uur) weer terug.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-02 07:56

De bedoeling van de vakantie is om juist eens niet met de trailer op pad te gaan en gewoon lekker vanaf de manege het bos in te gaan. Dus we beperken ons tot route 8 en 4 dit keer. Misschien volgend jaar als ze wat meer getraind is dat we wat grotere rotes pakken.
Hier inde randstad hebben we zowizo weinig bos, dus ieder boompje en blaadje zijn welkom. Ik heb weinig eisen wat bos betreft. Als er maar bomen staan dan ben ik al blij.
Viv