Het koppigste paard van de wereld!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Het koppigste paard van de wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-02 20:51

Was ik trots op mijn vent die na een turbulente start in zijn leven en daardoor bang van mensen en alles wat op zijn pad kwam, nu heel braaf met mij een buitenritje aan het rijden was in de duinen van het prachtige Hargen. Haha!
Voorheen kroop hij op zijn buik over de grond, snapte niet dat een ruiterpad voor paarden was en durfde geen stap te zetten. Nu stapte hij vrolijk rond, genoot van alles (blijft een beetje een schijterd maar voor zijn doen was hij een hele bink) totdat we 50 mtr voor het einde van de rit op een enorm obstakel stuitte. Bloos

Oja, vergeet ik nog even te melden dat ondanks (of misschien wel dankzij) zijn onzekerheid en angstige voorgeschiedenis beschikt hij over een enorme wil en een koppigheid die ik nog nooit bij een paard heb mee gemaakt.

Het "enorme" obstakel bestond uit een afstapje van 20 cm in een uitgesleten ruiterpad met aan weerzijde bomen in een afdaling.
Het spel kon beginnen.... eerst gingen we natuurlijk achterwaarts, toen zijwaarts voor zover de bomen het toelieten. Na 10 minuten modderen besloot ik af te stappen en het voor te doen, geen resultaat, hij stond als een standbeeld.

De telefoon; waar ik bleef.......geef me nog even 5 minuten.....

We raakten in een aardig gevecht gewikkeld, maar uiteindelijk zittend op zijn kont verdomde hij het om er af te gaan, niet achterwaarts, helemaal niets. Sporen, heel boos worden Boos! Boos! , lief doen, afwachten, tik met de teugel, hij deed niks Extreme duivel
Mijn geduld raakte op en ik stapte af, liet hem op het pad staan en liep weg, anders had ik hem wat aangedaan. Hij bleef me braaf aankijken tot ik de hoek om was maar kwam niet.

Weer de telefoon (ik was inmiddels 20 minuten verder); Kom je nog???....

Uiteindelijk heb ik het opgegeven (door de wachtende familie) en ben afgedaald tussen een haggelijk stukje bomen door; twee stapjes vooruit, halve stap opzij, achterhand kwartslag draaien, etc. om er veilig tussen door te komen. Gut gut wat kon hij dat toch knap... Frusty

Dit geintje duurde 45 minuten en kwamen we allebei enorm boos uit het bos Verdrietig Boos! Jammer van zo'n geweldige rit Huilen

Volgende keer beter, hoop ik..... Knipoog
was ik bijna vergeten dat ik zo'n koppig paardje heb, maar goed dat hij lief is anders........ Lips are sealed

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 20:56

Je liet hem staan......gewoon los??? Ooohhh, dan is het echt een eigenwijze dreutel zeg! Stug blijven staan en niet hardhollend achter de bazin aan....sterkte nog met 'm!! Hhiiihii.....ze blijven leuk....

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 21:01

Haha! Komt me heel bekend voor.
Mandy verd... soms ook iets heel normaals. Doen we het meestal in zijn achteruit. En publiek heb je ook nog meestal want het gebeurt meestal op straat Bloos

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 21:01

Haha, ach...naderhand kan je er wel om lachen toch? Dat is echt zoiets wat ik had moeten zien...ik had in een deuk gelegen Haha!
Ach...ze blijven leuk hè?

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 21:09

Haha, klinkt inderdaad wel grappig.... Maar ik kan me heel goed voorstellen dat jij dat niet vond. En iedereen kijken zeker???:)

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 21:27

Haha! Haha! Haha!
Ik ben gek op dit soort verhalen. Dit heeft ie niet van Missy Schijnheilig

Sugar zou gewoon gaan eten als ik haar zo liet staan. *LOL*

Ik kwam vorige week op de hei een doedelzakspeler tegen. Dit was voor ons beiden ook een geheel nieuwe ervaring Cool

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 22:19

een doedelzakspeler Verward
vertel eens sm, is dat net zoiets als een potloodventer ? Haha!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-02 22:35

Ik ga idd ook vaak achteruit op iets af en in dit geval had ik dat ook geprobeerd maar zodra zijn achterbeen van het afstapje afging schrok hij zich een hoedje!! Haha!

Nee, ik vond het helemaal niet grappig; ik eet geen vlees maar vanmiddag heb ik tegen hem gedreigd dat ik hem naar de slager zou brengen en zijn biefstukjes smakelijk zou opeten. Maakte geen indruk, helaas.......

Gelukkig had ik geen publiek, anders was ik vast nog wel aangesproken op paardenmishandeling Haha! . Had ik toen een leek kunnen uitleggen dat het in dit geval om mensenmishandeling ging??? Tong uitsteken

Er was niks te eten behalve zand en dooie takken anders had hij dat zeker gedaan. Nu bleef hij staan kijken waarom ik besloot om het pad in mijn eentje te vervolgens en na de hoek te zijn omgegaan na 2 minuten weer terugkwam. Ik zag hem denken " mensen zijn vreemde wezens" Cool
Laatst bijgewerkt door Vera op 07-07-02 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 22:36

Jos schreef:
een doedelzakspeler Verward
vertel eens sm, is dat net zoiets als een potloodventer ? Haha!


Hoe was dat gezegde ook weer Jos? A dirty mind is a joy forever. Haha!
Hij was niet in schotse outfit, dus ik heb het niet kunnen/mogen kontroleren Lips are sealed

Nadat Sugar uit zichzelf wat zijgangen ging oefenen (ze mocht van mij niet omdraaien) en hij uiteindelijk zijn doedelzak tot rust bracht, wist hij fijntjes op te merken dat ruiters toch hun paarden onder kontrole moesten hebben.... Hierop antwoordde ik dat als ik dat niet zou hebben ik nu waarschijnlijk aan het begin van de hei zou staan.

Na wat heen en weer gekeuvel (hij was eigenlijk heel aardig) had Sugar door dat zo'n doedelzak eigenlijk helemaal niet eng was en na eraan geroken te hebben was hij ook niet interessant meer. Dus toen hebben we onze rit maar vervolgd.
De doedelzakspeler moest toen even 'op lucht' komen en begon hierna weer verder te spelen. Ik voelde nog een bibbertje door Sugar gaan, maar daar bleef het bij. Lovers

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 09:42

Haha, een doedelzakspeler op de hei! Die mocht zeker nergens anders oefenen!

Maar je zult hem maar tegenkomen....knap hoor van je paard om daar toch zo rustig onder te blijven....