FQHA enHolly

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 23:26

Gefeliciflip!! Ik ben zelf bezig geweest maar ben op een gegeven moment in de knoop geraakt. Nu wil ik het wel weer op pakken, gewoon omdat ik het leuk vind. Het lijkt me een grote eer een Foundation papier erbij te hebben, hoewel ze er erg foundation uitziet Haha! moet ik met de bloedlijnen nog maar afwachten.

Maar gezien ik volgend jaar er een Jack Over Dun It erbij heb lopen...waar zat de Foundation hoofdzakelijk bij Holly? Bloos Haha!

Jeddah, bij de Foundation Ass. gaat het er meer om om de "Volbloed" Quarter Horses. Dus paarden met Zuiver Quarterbloed. Verder zullen ze best een bepaald type preffereren maar de oorspronkelijke types waren toch de breedere, rondere types.


Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 23:46

Feit, ieder ras is ontstaan uit diversen rassen! bij de Foundation Ass. moet je 10 generaties terug kijken. De som daarvan mag niet meer dan 10% of 20% zijn. Over een bepaalde periode kan je dus spreken over een zuivere Quarter.

Dit probleem is bij veel rassen. Wij hebben jaren geleden Haflingers gefokt, daar hebben ze een tijdje Arabieren bloed doorheen gefokt, jammer hoor, maargoed, dan ben je ook jaren bezig met de Haflinger weer zuiver te maken. Ik ben ook echt een Zuiver Rassen mens. Een ras is een ras....en behoor je niet te mixen.


Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 01:13

Jeddah, waarom hebben we dat TB Bloed nog nodig volgens jou?

Ik denk namelijk van niet, er is nu zoveel diversiteit in de bouw van een Quarter dat IK denk borduur daar op voort. Als ik kijk naar de Pleasure, Hunter en Allround paarden (waar een hoop TB bloed nog in gefokt word) denk ik dat er genoeg "vreemd" bloed is om het ras te verfijnen....tenminste, DAT is wat ze willen. TB bloed voor het gangwerk en de bouw van die paarden. Man we hebben toch genoeg van dat soort paarden. Daarvoor hoeft er toch niet nog meer "Vreemd" bloed bij?

Nee hoor, van mij mag het dicht, dat vreemde bloed. Maargoed, zoveel mensen, zoveel meningen....GELUKKIG.

En ja, toen ik het ras pas leerde kennen schrok ik van all die verschillende types, Boy o Boy, je ziet door de bomen haast het bos niet meer. Het zou inderdaad makkelijker om het de splitsen in catarogiƫn....net als bij het KWPN bijvoorbeeld!

Trouwens....LEUK topic!!

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 21:09

HEAR HEAR Cassidy, goed gezegd. Wat jij ook al zegt, er is geen TB bloed meer nodig om een fijne Quarter te fokken.

Ik heb geen moeite met het fokken met Quarters met TB bloed, veel of weinig maar wel met TBers. Als je een QH hebt zoek dan een leuk QH erbij....als je een TBer hebt....zoek dan een leuk Tber.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 19:32

Poeh Himyar, jij voelt je aangevallen, dat moet je helemaal niet doen, je reageerde eerst ook al op mij....
Citaat:
Maar laat een voorstander van het ene niet het andere afkraken of afkeuren, want het kan vreedzaam naast elkaar bestaan.
Wie kraakt af? Niemand, we zijn menigen aan het uitdelen, afkeuren wel ja....het is mijn menig! Knipoog

Het gebeurd nu eenmaal veel...een TBer kruizen met een QH hengst, ALS het andersom gebeurd zijn dat vaak mensen die een bepaalde visie hebben hoe zij vinden dat een paard eruit moet zien. Ik ben eerlijk als ik zeg dat als je een TB merrie dekt met een QH hengst, je aan het upgraden bent voor je Portomonee en niet aan het fokken. Als je fokt zoek je een gave TBer uit en geen rasvreemde hengst. Maar nogmaals, ik ben een rassemens en geen kruiser!

Overgens wil ik daarmee NIET zeggen dat een kruizing geen mooi paard kan zijn!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers