Wedstrijdje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Wedstrijdje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 08:01

Afgelopen weekend ben ik naar een locale westernwedstrijd geweest. Niet meegedaan maar wel een van m`n leskinderen (een jochie van 9) deed mee en m`n zusje startte mijn rodeo paard in de speedevents. Dit was de eerste keer voor het jongetje dat ie helemaal "los" de ring inging, (een walk-trot pleasure class) hiervoor had ie nl. alleen nog maar leadline gedaan. Hij deed het echt super. Helaas toen ze moesten joggen ging het paard voor hem in zo`n slome jog dat hij telkens als ie op dat paard inliep terug ging naar een stap om daarna weer aan te joggen. Er reed ook een meisje van 5 mee. Zo schattig! Uiteraard reed ze wel op een voorgeprogrammeerd western pleasure paard, maar ze zat er zo statig op! Het was een kleine classe en uiteindelijk werd het jongetje derde uit de 4. Maar dat maakte niet uit want we waren allemaal apetrots en hij had super gereden.
Toen nog een heleboel classes gekeken. Het niveau liep van aardig tot bedroevend slecht. Een hele mooi reining proef gezien met spectaculaire spins. Een andere ruiter kwam er na twee voltes in galop pas achter dat ie in de verkeerde galop zat Haha! Een hengst deed niets anders dan naar de sporen schoppen en een ander paard had zo`n beetje de hele lange zijde nodig om tot stilstand te komen *LOL* Uiteindelijk kwamen de speedevents. Het was inmiddels lekker 35 graden en maar dit paard is een echt speedkanon no matter wat voor een klimaat het is! Dit was zijn debuut in speed events. Hij kan draaien op een duppie en optrekken van 0 tot 100. Hij zette een supertijd neer in pole bending en stake race en won deze twee classes! (uit de 9) In de barrelrace werd ie met 1/100 sec. verslagen door nr.2. Een derde plaats dus, uit de 11. Zeker niet slecht. Zijn techniek kan nog stukken beter, maar de snelheid en wendbaarheid heeft ie! Als we hem beter voor elkaar krijgen gaat het echt wat worden! We gaan veel dressuur werk met hem doen wat hij maakt zich nog te vaak hol in de rug.
Volgende keer ga ik hem denk ik zelf starten. Eerst nog de locale shows en als de tijden echt goed worden dan voor de big money Tong uitsteken Ik liet de eerste keer de eer aan m`n zusje over aangezien zij veel barrelraced en ik nog nooit officieel gestart ben.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 08:42

Je woont daar wel in HET LAND he voor de western sport.
Ik heb ook een keer een barrelrace gedaan, gewoon voor "de gein" op de manege, ik zal eens kijken of ik de foto's nog kan vinden.

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 00:46

Goh Pril, wat leuk allemaal! Gefeliciteerd Pling
Volgende keer wel fotoos maken van die geweldige aktiviteiten hoor... en op bokt plaatsen natuurlijk Haha!