Een zadelpassysteem en een deegroller....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Een zadelpassysteem en een deegroller....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-02 20:22

Iedereen kent het op spinnenpoten lijkende passysteem voor op de paarderug, of het bekende verhaal met de metalen draadjes.

Dit schijnt iets nieuws te zijn. Leuk leesvoer. Maar of het echt werkt Verward
Ben benieuwd naar o.a. Sablou zijn mening *LOL*

Kijk onder de knop: Impression Pad (links)

http://www.rocler.qc.ca/portlewis/HTML. ... system.htm

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 20:30

Klinkt erg intressant.
Ik denk als veel mensen dit ding gaan proberen ze de schrik van hun leven krijgen Haha! .
Eigenlijk zou de ruitershop deze dingen moeten gebruiken bij het aanmeten van zadels.
Het prijskaartje is alleen niet zo aantrekkelijk om het voor jezelf te kopen, maar ik denk dat het voor de ruiterzaken een hele goede investering zou zijn.


Ben benieuwd wat zo'n pad aangeeft onder een OF of Timberline.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 22:16

Dit kende ik nog niet, maar toen ik 4 jaar geleden op de Amerikana was heb ik wel een dergelijk systeem gezien, maar dan 'computer gestuurd'.
Het was een soort gel pad die gekoppelt was aan een computer, en de computer liet dan een driedemensionaal beeld zien van de afdruk die het zadel maakte, met kleuren, groen was goed en rood betekende druk. Zo kreeg je een soort plaatje wat je ook wel ziet als ze een warmte-gevoelige foto maken. Dit systeem was dus ook te gebruiken terwijl je op het zadel zit, want de zit van de ruiter bepaalt ook vaak een boel.
Heb helaas de folder niet meer, die man (een Duitser) kwam op afspraak aan huis. Niet goedkoop waarschijnlijk, maar ja, da's tig keer een nieuw zadel moeten kopen ook niet!
Deze 'Silly Putty Pad' Haha! lijkt me een heel goed alternatief inderdaad.

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-02 22:28

Francis: ja dat systeem ken ik, maar dan om de zwakke plekken in de zit van een ruiter te laten zien. Laatst op Equitana was een stand. Een houten paard was opgezadeld met een warmtegevoelige mat die gekoppeld was aan een computer. Die liet direkt (online) zien waar de drukplekken zaten terwijl er iemand op het zadel zat (paard kon de stap, draf en galop 'nadoen'). Er bleken veel rijders rechts 'sterker' te zijn dan links en dus niet in balans te rijden.

Maar het systeem zou ook goed te gebruiken zijn om zadels te testen.

Ga ik me toch afvragen: hoe sterk is de invloed van een westernruiter qua drukkingen op een westernzadel Verward

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 01:25

hallo het bedrijf dat jullie bedoelen is Horse sensor sattel mobiel. ik heb iets van hun gevonden op een duitse site, ik was voor een kennis van mij aan het zoeken ze heeft een paard met een erg moeilijke rug en kon wel een zadel uit amerika kopen maar dat moest speciaal verstuurt worden en dus verschrikkelijk duur.
dus voor diegene die het adres wil pb me maar.
het leek mij wel nuttig, voor zowel jezelf als ruiter maar ook voor je paard.