Optutten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 23:23

Ten eerste, Francis, jij hebt duidelijk les/clinic/tips gehad van een zeer goede groom, vraag me bijna af waarom ik nog een grooming-clinic zal geven van de zomer Haha!


FRANCIS SCHREEF:
Citaat:
Hebben ze geen wit, dan knip of scheer je alleen de kroonrandjes strak, zodat de zwarte hoeflak die je er voor de show op doet niet doorloopt in het haar.


1 aanvulling, bij donkere benen, WEL de haren aan de kogel wegscheren/knippen!

1 tip: voordat je de staart in bandageerd eerst Aqua-gel van L'oreal o.i.d. op de staart spuiten, blijft het mooi strak, ook als het paard met de staart zwaait.

Een witte bles (of andere wit op het hoofd) scheer ik ook, ook maizena erop.

Wit op het lichaam NOOIT scheren! Wordt heel lelijk.

Tip voor manen: gebruik elastiekjes van de beugeltandarts! Zijn heel klein, hoef niet zo veel om te winden. (ook bij drogist verkrijgbaar).

Nadat je 'Hoof-black of Clear' op gedaan hebt, even sprayen met een blanke lak (Gamma/Praxis) voor een blijvende glans.

Nou, voorlopig was dit het wel...

VEEL PLEZIER MET OPTUTTEN!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 09:35

Hoi Francis,

Citaat:
zo kom ik aan m'n informatie (en niet alleen over groomen).


Dat is ook wel te merken, ik vind het ontzettend mooi Haha! dat je er zoveel research in stopt, zie je over het algemeen toch vrij weinig (hier in Nederland dan), vooral bij de Paints....

Ik verwijder de hoof-black en lak nooit, mijn ervaring is dat al dat spul de hoeven toch al wat uitdroogt, en als je er dan ook wat opdoet om het eraf te halen, wordt het alleen maar erger.

Dus als het er weer af gesleten is, doe ik weer goede hoefcreme op de hoeven, 1 a 2 keer.

Nou ben benieuwd hoe idereen er uitziet volgende show!!!!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 01:40

rina schreef:
xono ik heb afgelopen jaar meegedaan aan het nk van de wran, in de showmanship at halter. met een paint met lange manen, en ik werd tot mijn verbazing overigens 3 in de amateur klasse, dus in mijn opinie geven ze geen aftrek voor het hebben van lange manen.

sorry manen hangen aan de andere kant.



Hoi Rina,

Het verschil is dat bij Showmanship, JIJ Haha! beoordeelt wordt op het "showen" van jouw paard, waar verzorging uiteraard zwaar mee telt.
Dus het paard wordt niet op exterieur beoordeeld. Daar passen lange manen dus prima bij.

Maar bij Halter wordt het paard op ZIJN uiterlijk beoordeeld en als er dan lange manen hangen is het moeilijk de hals correct te beoordelen. Vandaar dat ze dan kort "moeten" zijn, of eventueel in een hengstenvlecht.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 21:56

Hoi Xono,

Als het je puur om de ervaring gaat zou ik er gewoon voor zorgen dat je paard er heel netjes en schoon uitziet. Als de manen erg dik zijn kan een hengstenvlecht er lelijker uit komen te zien dan gewoon netjes aan de hals laten hangen.

Trouwens een super goed idee om lekker te Halteren voor de 'wedstrijd' ervaring!

Scheer gewoon de vetlokken weg, zorg dat het netjes kort rond de kroonrand is.

PS. het lijkt inderdaad wel 'krom', je zou denken dat de jury door de lange manen heen zou moeten kunnen kijken. Maar als de jury nog een laatste blik op alle paarden werpt, en jij staat met je manen kant naar hem toe, terwijl je paard misschien een super hals heeft, tja, da's dan zonde, als er 20 paarden in de bak staan weet hij misschien niet meer dat jou paard er aan de andere kant wel goed uit zag...

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 20:34

Voorpluk of invlechten, of een elastiekje bovenin. Als de voorpluk wat dik is kies ik altijd voor een vlechtje...

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 29 bezoekers