Western met een korte pony..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Western met een korte pony..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 20:58

Ik zit er al een hele poos over te denken western te gaan rijden met mijn pony, ik heb het idee dat het haar veel beter ligt dan de engelse rijstijl, en ik vind het ook veel leuker. Heb een paar jaar geleden een heleboel lessen meegekeken van mijn zus toen, maar toen had ik dus nog geen paard. Haha!
Maar goed, nu is het dus zo dat de pony die ik rijd een nogal korte c-pony is, en ik vind het toch wel belangrijk dat een westernzadel echt goed past.

Dus, is er een kort westernzadel te vinden, die ook nog eens behoorlijk smal is, en nouja, gewoon past op een c-pony, en waar mijn kont ook nog in past? Haha! (moet dan iig een round skirt hebben denk ik Verward )
Dit is de pony, even als illustratie,(niet op mij letten aub) er ligt hier een 17 inch zadel op, iets te ver naar voren zelfs nog, en groter dan 17 inch engelse maat kan er echt niet op..

Afbeelding

Verder heb ik nu dus gewoon dressuurles, en als het me lukt westernles te regelen ga ik denk ik zeker overstappen.. Lachen

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:01

Moeilijk te zeggen vanaf een foto. Ken je niemand in je buurt die een korte roundskirt van 15" heeft, dan zou je iig vwb de lengte van het zadel eens kunnen kijken of dat niet te lang is.
Ik schat dat een 15" roundskirt toch ook al snel zo'n 57 cm lang zal zijn.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48394
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:10

zijn de Barefoot-westernzadels ook niet heel erg kort? En te Torsion Western ziet er ook niet lang uit...

Okay.. dat zijn boomloze zadels... weet niet of je dat wil?

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 21:21

Ik ken wel mensen met een westernzadel, maar in ieder geval niet met een 15... Heb zelf wel een shetland westernzadeltje, daar kan ik zelf natuurlijk niet goed op zitten maar ik kan er wel mee kijken of ze een grotere kan hebben, toch? Haha!
De barefoot western heb ik idd ook al ontdekt, de tosion nog niet.. *gaat zoeken*
Het liefst heb ik een gewoon westernzadel dan, maar boomloos is ook een optie natuurlijk.. Scheve mond

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48394
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:23


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:24

Mijn paardje heeft ook een korte rug (haf van 139)
In mijn zoektocht ben ik o.a. op barrel zadels gekomen. Zijn round en kort

Irene K.

Berichten: 315
Geregistreerd: 06-09-01
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:46

Ik heb voor mijn pony een Podium westernzadel. Die zijn heel kort. Die zijn opvulbaar in de kussens en die van mij is op mijn pony rug-pas gemaakt. Werelds! Ze worden veel gebruikt ook voor endurance. Het is een Italiaans merk, maar worden ook in Nederland verkocht. Succes, Irene

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:13

ja hoor, jouw pony is denk ik even groot (klein Haha! ) en smal als de pony van mijn zus. Zij heeft er een 15 inch roundskirt zadel opliggen met een smalle boom.

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:17

ik lees hier ook even op mee Knipoog
want ik heb dus precies hetzelfde als jouw.
ik heb ook het idee dat western beter bij mi jen mn pony passen, want wij vinden engels rijden ook geen drol aan hahaha
maar ik heb dus een pony van 1.43 en ook een korte rug en heel smal.
alleen he ik nog geen geld voor een goed westernzadel en lessen.
ik heb het nu nog maar op buitenrijden zonder zadel en touwhalster. is ook lekker Tong uitsteken.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:50

Ik heb voor mijn haffie (140) met korte rug een roundskirt van Billy Cook.

Weet niet of jouw keukenla in Zeeland ligt, anders kom je eens passen Haha!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 23:10

Pfff jammer, Zeeland is een heel eind weg. Haha!
wat voor zadel heeft de pony van je zus, Brendageene? Of weet je dat niet?
Ik heb even de boomloze zadels gecheckt, mijn budget is alleen niet zo machtig hoog maar ik ga even in de gaten houden of er misschien ergens iemand met een tweedehands is.. Haha!

Trix is 1.36 en daarbij ook behoorlijk kort, dus er moet echt een kleintje op.. In de wintec die er nu op ligt zit een groene boom.. weet niet welke bommaat dat is? Zal bij de westernzadels zeker ook wel anders zijn. Verward

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Re: Western met een korte pony..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 00:06

ze zijn er wel!
mijn vriendin haar pony. een heele kleine appaloosa ik denk zo rond de 1.30 ook erg smal heeft ook een goed passend western zadel!
ik wil wel eens vragen wat haar zadel maat is enz als je er wat aan hebt moet je mij maar een pb stuuren dan zal ik het aan haar vragen wat je wil weten.
suc 6 verder

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 00:08

Ukster schreef:
ik lees hier ook even op mee Knipoog
want ik heb dus precies hetzelfde als jouw.
ik heb ook het idee dat western beter bij mi jen mn pony passen, want wij vinden engels rijden ook geen drol aan hahaha
maar ik heb dus een pony van 1.43 en ook een korte rug en heel smal.
alleen he ik nog geen geld voor een goed westernzadel en lessen.
ik heb het nu nog maar op buitenrijden zonder zadel en touwhalster. is ook lekker Tong uitsteken.


ulkster je kunt ook eerst een tijdeje western gaar rijden op een engels zadel! het is dan wel niet zo makkelijk kwa zitten enz maar het kan wle het levende bewijs hebben wij op stal lopen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48394
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 09:37

ik heb een jaar western gereden met een vzh-zadel, totdat ik mijn Bob Marshall had... het ging perfect... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:29

Ik denk dat jij met een simpel roundskirt zadel, best wel kan slagen. Mocht je ooit hulp willen of een extra oog, gil maar Knipoog

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:28

Mijn zus heeft een bona allen zadel. Zij heeft ook vrij lang moeten zoeken maar ze zijn er wel hoor. Zij reed daarvoor trouwens met een leenzadel wat nog een klein beetje groter was (daar reden ze ook mee op de grotere paarden) Dat was volgens mij ook 15 inch alleen dat was een stuk zwaarder dan wat ze nu heeft.

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:02

hej hej een vriendin van mij rijdt ook een c-pony deze rijdt ze ook western en ze rijdt hem gewoon met een square skirt 16 inch zadel alleen zijn de skirts van achteren niet zo lang.
het zadel is echter te smal geworden voor haar pony. dus ze moet het in de toekomst wel gaan verkopen.
ik zal een foto neerzetten van de pony zodat je een idee hebt hoe of wat. kopen??

deze pony is pas net onder het zadel. maar ja bouwt nogal gauw spieren op en zodoende past het zadel hem niet meer. ik pas op dit zadel prima met mijn maat 38. en het pastte dus ook goed op de pony

[edit SM; foto's op verzoek verwijderd]

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:03

de pad valt er wel ver overheen dat geeft een beetje een vertekend beeld maar het zadel schuurt niet ook niet op de kleine voltes.

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:48

Persoonlijke aanbiedingen graag per PB afhandelen.