Iemand ervaring met Manege Austerlitz?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Iemand ervaring met Manege Austerlitz?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-02 20:41

Mijn zus wil na een aantal jaar weer gaan paardrijden (western).
Nu had ze overal geinformeerd enzo, en toen kwam ze bij manege Austerlitz uit.

Heeft iemand ervaring met deze manege??

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 20:56

Ik heb vroeger op deze manege gereden, ik ben er niet tevreden over. De paarden worden niet superverzorgd, en de lessen werden toen( 3 jaar geleden) soms door ongediplomeerde mensen gegeven. Frusty
Het is er bovendien vrij rommelig.

Ik heb zelf altijd engels gereden, en heb dus geen ervaring met de westernlessen, misschien zijn die wel goed.

Verder werk ik in driebergen bij een handelsstal en het is het afgelopen halfjaar al 3 keer voorgekomen dat er ponies tijdens buitenritten zijn ontsnapt, op hol geslagen en naar driebergen toe gerend, waarbij sommige ponys zijn afgemaakt. Huilen Boos!

Dit zijn persoonlijke ervaringen van 3 jaar geleden, het kan nu veranderd zijn. Ze hebben ook een eigen website, ik weet het adres niet meer, ik dacht iets met napoleon erin ofzo...

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 09:41

Hoi, ik ben daar 8 jaar geleden op westernkamp geweest. In die tijd waren mireille van soldt, jan... en nog zo'n cowboy aanwezig die nu in frankrijk zit. Toen was het echt heel erg leuk met goede instructie. Wel vond ik de stallen donker/vochtig/warm. Tja, en anders gewoon maar eens langsgaan en kijken he.

misty2

Berichten: 44
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 16:50

Hoi

Als ik het goed weet geven ze daar geen westernles meer , dus eerst even bellen denk ik .

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-02 19:46

Oke allemaal bedankt voor jullie reacties.
Niet echt heel erg positief zo te zien Lachen

Mn zus zou van de week even bellen of langsgaan, ik zet hier nog wel neer wat ze er zelf van vond!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 22:31

een jaar of 3 geleden heb ik daar een keer een buitenrit gemaakt. Zelfde ervaring als anderen hier al meldden. Deze manege maakte toendertijd nog reclame is western bladen met "heerlijke ontspannen buitenritten in western style". Niets was minder waar:

toen we aankwamen bleek er niemand te zijn om ons op te vangen en de buitenrit te begeleiden. We konden wel mee met een paar engelse ruiters. We kregen paarden van 1.70 toegewezen en hadden 1 minuut de tijd om er een kartonnen divoza pony zadeltje op te mikken.

Voor het op maat maken van de beugels was geen tijd.

En toen de rit. Hele enden in een mega snelle draf, die absoluut niet uit te zitten was. Joggen hadden ze nog nooit van gehoord.

Ik heb 3 weken niet kunnen zitten Huilen Haha!