Reg.papieren nog niet gehad, toch chippen/paspoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Reg.papieren nog niet gehad, toch chippen/paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 12:43

Ik heb de papieren van mn QH veulen nog niet terug uit de US en waarschijnlijk gaat ze 17 okt naar de opfok en ik wil haar dan wel gechipt hebben.
Maar chippen kan toch niet zonder bijbehorend paspoort? Die kan ik dus nog niet aanvragen zonder papieren??

Kortom, iemand hier ervaring mee of tips?
thanks
ciska

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:46

JA, ik had mijn papieren ook nog niet terug.
Ik heb Clas laten chippen en heb een kopie van de papieren naar "de paspoort centrale" gestuurd.
Ik heb keurig het paspoort ontvangen zonder problemen.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:47

Ik zie nu dat het om een veulen gaat en die heeft waarschijnlijk nog helemaal geen papieren en dus geen kopie.....
Ik zou gewoon even bellen naar degene die het paspoort voor je verzorgd en die kan dat wel vertellen.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 12:47

paspoort centrale??
gaat dat niet via de NQHA?

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:51

dat kan, ik noemde het zo ondat je op verschillende plekken kan doen.
meest gangbaar is geloof ik hier:
http://www.horse-passport.nl/ (mag dat, die link?)

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:17

Bij Holstud maken ze het paspoort en chippen ze ook voor de NQHA.
Voor het paspoort moesten ze een kopie van de registratie papieren hebben omdat er best veel gegevens in het paspoort komen(pedigree, eigenaar,fokker,enz.)
Ik denk dus dat je het papier echt nodig hebt;ikzelf wacht ook op het laatste registratiepapier van de veulens,zodat ik de heele bubs kan laten chippen en van paspoort kan voorzien!!!

Bel even met Holstud,die kunnen je het met zekerheid zeggen! ( http://www.holstud.nl/pag7.html )
Mailen met NQHA is ook een optie,via hun kan je dus een paspoort laten maken van het NQHA,ziet leuk uit bij je quarterje!!( NQHA@Horse-passport.nl )

Als je dus later chipt, als hij al in de inscharing is ; dan vraag ,of ze je veulen een dag eerder ,of s'ochtens binnen zetten,hoef je hem niet te gaan "vangen"als je hem laat chippen.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 13:31

Ik heb geen hele bubs veulens maar maar eentje gelukkig...
ze is niet moeilijk te vangen tot nu toe, hoe het daar aan toe gaat weet ik niet, maar ik wil dr graag voor die tijd al laten chippen, just in case...
ik ga holstud wel even optelefobellen/mailen, thanks!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:34

cissy schreef:
ze is niet moeilijk te vangen tot nu toe, hoe het daar aan toe gaat weet ik niet, maar ik wil dr graag voor die tijd al laten chippen, just in case...!

Je weet niet wat ze doet als ze in een grote kudde staat.Als de hele zooi begint te rennen,dan gaat ze mee,hoor!Beetje jammer,als de "chipman" langs de kant staat te wachten, om haar te doen!Tis maar een tip!

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 14:17

daarom wil ik dat voorkomen en dr nu al chippen.

en ook om de eventuele andere ongelukjes die kunnen gebeuren in de opfok. Moet er niet aan denken dat het hele spul gaat wandelen snachts... dan weten ze in ieder geval welk veulen van mij is!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:46

Ze kunnen wel een paspoort aanmaken. Misschien kunnen ze het paspoort later nog wijzigen, wanneer je de papieren wel binnenhebt. Onze shet heeft ook een paspoort, en die heeft geen papieren Lachen

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 11:24

heb een mailtje gehad van de NQHA dat ik van te voren juist moet chippen omdat ik anders geen paspoort aan kan vragen. De afspraak met de DA is al gemaakt!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:27

cissy schreef:
heb een mailtje gehad van de NQHA dat ik van te voren juist moet chippen omdat ik anders geen paspoort aan kan vragen. De afspraak met de DA is al gemaakt!

Aha..... ,bij mij is het zo gegaan,ik had dan wel 12 paarden tegelijk te chippen en daar moest ook een paspoort bij.De meneer van Holstud heeft met de copie van de registratiepapieren het paspoort "alvast" gemaakt en is toen met de hele stapel naar me toe gekomen en heeft de paarden gechipt.Dit jaar zijn er weer 5 erbij dus probeer ik me dat zeker weer zo te regelen!! OK dan!