3 oktober nieuwe datum training oost

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 15:02

ben het helemaal met je eens

sjaak

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 16:54

Karin schreef:
Tari maakte mij attent op deze training. Knipoog

Maar 3 oktober wordt voor mij wat lastig. Mocht er ergens deze winter een vervolg komen (bij voorkeur in Holten) dan hoop ik weer van de partij te zijn! Lachen

Met het oog op TREC - er zijn plannen om volgend jaar de eerste wedstrijd in NL te organiseren.


We geven het op tijd door.. Was even vergeten dat jij niet zo vaak op western kijkt Knipoog

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:15

Karin schreef:
Tari maakte mij attent op deze training. Knipoog

Maar 3 oktober wordt voor mij wat lastig. Mocht er ergens deze winter een vervolg komen (bij voorkeur in Holten) dan hoop ik weer van de partij te zijn! Lachen

Met het oog op TREC - er zijn plannen om volgend jaar de eerste wedstrijd in NL te organiseren.

als jij mij er dan weer attent op maakt, wil ik ook graag eens meedoen en idd het liefst in holten

senga
Berichten: 170
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:42

hoi,ik kom ook naar de training met mijn 5 jarige haflinger.ik wil wat aan de trail doen en mijn haffie wat ervaring laten opdoen.Ik kan voor sonja wel eentje meenemen.pb me maar voor afspraak.ik kom uit deventer bij dynamite stable vandaan

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 19:44

Senga Welkom op bokt!
Leuk dat je eerste bericht bij de training Oost staat.
Het zou (voor mij) heel fijn zijn als je Mileen zou kunnen meenemen. Sonja neemt vast wel contact met je op.

Ik zet je bij op de lijst.
Ongeveer een week van te voren volgt de indeling en de routebeschrijving Lachen

Hoe het je Haf?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 19:45

Deelnemers tot nu toe zijn:
Sonja - Faiz (Mileen is beschikbaar mits vervoer geregeld wordt)
Dick - Leonardo
Dinopino - jong paardje
Jip - Seven of Nine
Anya - B'elanna
Rob - King
Claudia Vermee - Jo
Tari - Sherly
Smeerpoetsie - jong paardje
Senga - Dynamite's Kasper

Misschien aanwezig:
- Blaze
- Sandra_H
Laatst bijgewerkt door Anya op 19-09-04 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

senga
Berichten: 170
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:12

hoi mijn haflinger heet dynamite's kasper

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 22:25

Ik dacht: ik kijk ff hoe staat met de deelname. Dat zijn er al lekker veel. Ik hoop dat het weer net zo gezellig wordt als in de laatste keer.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 08:36

Even een update. We starten om 1 uur. Dat wil zeggen om 1 uur zit de eerste groep te paard. Het gaat om trail en wat pleasure.

Groep 1 bestaat i.i.g. uit:
1. Jeanette
2. Rob W.
3. Claudia
4. Senga
5. Dinopino
6 Henla

Vanaf de grond krijgen ze hulp van de anderen. Sonja helpt i.i.g. Rob W. met de trail. Anya helpt Dinopino met haar groene ding. Voor de anderen moeten we ter plekke even kijken wat een goede combinatie is.

Groep twee vanaf ca 14.30 uur:
- Sonja
(wordt geholpen door Claudia met Faiz, lokatie binnenbak)
- Dick
(geholpen door Anya voor grondwerk met Lanna en daarna met Leo (buitenbak of roundpenn)
-Tari
(als Blaze inderdaad komt, moet je hem vriendelijk aan zijn jas trekken voor de reiningonderdelen, en anders moeten we even kijken)
- Smeerpoetsie

Tussen 14.00 uur en 14.30 uur lijkt het me handig als de mensen die pleasure willen oefenen in een groep bijeen rijden. Dan kan groep 1 daarna afzadelen en groep 2 verder rijden en hebben we voldoende paarden om een redelijk clubje bij elkaar te hebben.

Route-beschrijving:
Komend vanaf de snelweg:
Rij langs Oldenzaal door in de richting van Duitsland. Neem de laatste afslag voor de grens richting De Lutte. Volg de weg richting Oldenzaal (dus gewoon rechtdoor).

Na ongeveer 2 kilometer zie je links een voetbalveld met een hek erom en daarna hotel berg en dal. Aan de overkant daarvan (inrit tussen bomen) ligt pensionstalling het hoefijzer. De wei en de buitenbak kun je vanaf de straat zien liggen.

Komend vanaf Oldenzaal:
In Oldenzaal hou de richting Denekamp/De Lutte aan. Bij de rotonde kun je rechtdoor naar de Lutte. Ga die weg in. Na een kilometer of drie krijg je een snelheidsremmer in de weg (zo'n slinger). Rechts zie je een aanhangerverkoper. Schuin aan de overkant is stal het hoefijzer.
Laatst bijgewerkt door Anya op 27-09-04 17:29, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:50

Blaze komt niet, de kleine moet die dag een F-proef rijden op de manege.
Gezien het enorme tijdgebrek dat ik de afgelopen weken heb gehad, is Faiz minder ver dan ik dacht dat hij nu zou zijn. Het kan dus zijn dat ik alleen Milena meebreng en die kleine thuislaat. Is denk ik ook leuker voor Rob, omdat ik 'm dan dingetjes voor kan doen, en hem evt. op Mileen kan laten voelen wat ik bedoel.
Ik kijk nog wel, jullie zien zondag wel wat er op de wagen staat.
Mocht mijn stalgenootje eventueel toch nog meegaan (heeft een fool 'm school 'm nodig voor haar fjord --> nee niet die tank die er vorige keer in Holten bij was Haha! ) dan kijk ik even of we evt. de stalveewagen meebrengen, dan kan ik alle drie de paarden meebrengen.

Overigens heb ik als ik Faiz meebreng weinig tot geen hulp nodig; mijn actie zal beperkt blijven tot opstappen, rondjes stappen, rondje draven en that's it.
Ik wil alleen wel graag iemand die me even in de gaten houdt, ivm veiligheid Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 08:55

Oke..
Daarom had ik Claudia aan je gekoppeld. Die heeft veel paarden ingereden en ervaring genoeg om veilig te ondersteunen als hij even gezellig gaat hollen Lachen Zij heeft ook veel ervaring in de trail@hand en halterklassen. Nooit weg die kennis Lachen
Laatst bijgewerkt door Anya op 27-09-04 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:56

Owwww dat vind ik ook wel heel leuk om even een kwartiertje mee te pakken: trail at halter! Is leuk! Doe ik thuis ook met 'm, maar ik heb soms een idee-vacuum Haha! Dus wie dan nog leuke en nuttige ideetjes voor me heeft; ik hou me aanbevolen!

senga
Berichten: 170
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:24

hoi ik wilde henla tent met jodie aanmelden,ze komt met mij mee en wilde dezelfde dingen oefenen die ik ook wilde.kan dit nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:26

Tuurlijk kan dat nog. Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 17:29

Ik zet haar erbij... Ingedeeld in groep 1 Lachen

senga
Berichten: 170
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:54

hartstikke mooi!! bedankt alvast en tot zondag

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:28

Leuk dat ik eindelijk ook een keer met Jodie naar een training kan. Ik wil graag idd trailoefeningen met Jodie doen. Ook wil ik werken aan de nagevelijkheid. In de stap gaat het goed in de galop redelijk, maar nu de nagevelijkheid in de draf nog...Rechtsom is Jodie haar moeilijke kant en daar wil ik ook aan werken en kijken of iemand mij misschien kan helpen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 14:47

Het is zeker leuk dat je meedoet Henla. Je hebt geluk. Er is een grote groep trailmensen zondag Lachen

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:16

We hebben helaas nog geen hek, maar andere figuren kunnen we wel maken.

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:52

Dat is jammer dat er geen hek is. Hebben we op stal ook niet.... Maar iig leuk dat ik ook eens op ander terrein kan oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:58

O ik heb een hek hoor, dat mag eventueel opgehaald worden om mee te nemen naar de Lutte. En anders is het de volgende training in Holten gewoon weer beschikbaar.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 20:01

Allemaal tot morgen dan!
Het belooft prachtig weer te worden, dus dat wordt helemaal goed!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:28

Was het leuk?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 12:36

Het was erg gezellig Rom.
Wel iets om voor de volgende trainingen over na te denken (of mee te geven aan de andere training organisatoren in het land): het was een relatief grote groep met relatief veel niveauverschil. Het komt er in zo'n situatie al snel op neer dat de wat meer ervaren ruiters de minder ervaren ruiters permanent staan te helpen en daardoor minder aan de eigen vragen toekomen.

Dat hebben we dus geleerd. En dat gaan we anders organiseren de volgende keer.

Maar zoals gezegd: het was gezellig en ook de moeite waard.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:30

Misschien dat ik er volgende keer bij ben, maar zaterdag was LAN Knipoog
Dus zondag Gaaaap