westernvereniging die...................???????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:29

Ik heb een veel simpeler voorstel Tong uitsteken
Als nu eens alle organisatoren van de *wilde* wedstrijden een dagje samen aan tafel gaan zitten en overleggen hoe je het een en ander regionaal kunt organiseren met op het einde een landelijke finale.
Daar komt eigenlijk al het eerste struikelblok,op het moment dat een *wilde* wedstrijd lekker loopt wil de wran deze graag inlijven en vaak gebeurt dat ook.Op zich geen probleem want eigenlijk is het ook iets wat de wran behoort te doen.
Maar ik denk dat zoiets net zo stuk loopt als de gezamelijke trainingen in het verleden.
Als ik mag spreken voor Beverwijk en Uitgeest denk ik dat we gewoon lekker doorgaan zo als het nu gaat en dat er in de toekomst in Beverwijk wat meer gerichter gewerkt gaat worden aan trainingen (met trainer) en clinics door profs.



Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:06

*vrijheid blijheid* is het motto Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:19

En dat gaan we doen Tong uitsteken
Bij ons op stal staan een 8 western ruiters
Sommigen hebben regelmatig les en gaan met hun paard naar de training
Sommigen hebben geen les,mede omdat ze geen vervoer hebben.
Wij hadden geen les tot dat Casper om de hoek kwam kijken(weliswaar in Hagestein) dus werden we lid van de vereniging.
Het was gewoon lastig om elke zaterdag je hebben en houden in te laden en te gaan trainen,in de zomer gaat het wel maar helaas hebben we die maar kort hier Tong uitsteken
Nu hebben we het kunnen regelen dat Casper naar ons toekomt en daar zijn de ruiters zonder vervoer heel blij mee.Ook hebben zich al een paar wedstrijd ruiters gemeld die ook wel les willen.
Maar dan nog ga ik niet echt denken aan een vereniging.Wij willen graag les van Casper wij gaan ons niet blind staren op het oprichten van een vereniging we zien wel wat het wordt.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:25

Anya schreef:

Het zal dus de eerste wedstrijd worden waar ook veel andere rassen starten, desnoods met een dressuurzadel Lachen


Wat is hier dan de toegevoegde waarde van Verward
Dit gaat echt nergens meer over Boos! Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:30

Krommeniedijk-Beverwijk is maar 14 km Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:17

westernworld schreef:

nee zeg het idee al!!!!!!!!!!! nog een vereniging.
waar het mij omgaat,is de pensionstallen -particuliereneigenaren-maneges
samen te brengen,om meer structueel onderlinge wedstrijden trainingen clinics te organiseren.


Waarom zou je gaan proberen om stallen samen te brengen??

Iedereen schreeuwt dat er meer clinics moeten komen.
Iedereen schreeuwt om een goeie trainer.
Iedereen schreeuwt om meer (kleine)wedstrijden.

Door de overweldigende vraag ga je bij pensionhouders verwachtingen scheppen die uiteindelijk niet waar te maken zijn omdat de grootste schreeuwers het laten afweten.

Clinics worden afgezegt wegens te weinig animo

Wedstrijd organisatoren zitten tot een paar dagen voor de start datum in de stress omdat er nog maar zo weinig inschrijvingen zijn.

Trainers worden benaderd om les te komen geven om hen dan weer te moeten vertellen dat het tijdstip niet uitkomt of dat het wel erg duur is of het is niet de trainer die ze willen Frusty

Wij doen het iets anders nu,we organiseren iets omdat WIJ dat willen.We vragen een trainer zonder te melden dat er misschien wel 10 mensen les willen,nee we gaan er van uit dat er misschien maar 4 komen en houden rekening met hogere kosten.We organiseren een clinic zonder dat we perse 8 deelnemers nodig hebben(komen er 8 is het fijn zijn we met 4 man ook prima.

Kortom we doen het voor onszelf en niet meer voor de rest Cool
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 29-09-04 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:40

Jos schreef:
het valt mij op dat het vaak mensen die een gezamenlijke training enz... willen , degene zijn die hun paard aan huis hebben, of op een dressuur gerichte stal staan of bij een boer enz...
mensen die op een (western)pensionstal staan hebben meestal wel onderling kontakt, en vaak wordt er wel wat onderling geregeld.
maar dat staat dan niet op bokt.
Lijkt me logisch dat dat vaak de mensen zijn die op zoek gaan naar aansluiting bij gelijk gezinden.
Het is nu eenmaal een feit dat er maar zeer weinig stallen zijn met alleen maar western ruiters.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:54

Dat is wat ik ook bedoel ik snap het niet,nog erger zelfs ik zie er totaal geen nut in.
En inderdaad wij komen met een idee en krijgen de medewerking van de stal eigenaren,maar het is onze verantwoordelijkheid hoe het aangepakt gaat worden.
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 29-09-04 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:12

Hmm ervaar dat toch iets anders als jij het beschrijft FlyingHigh Tong uitsteken
Natuurlijk wordt er overal achter je rug om gel*lt ,zeker als je weer eens de mist in gaat tijdens een proef Schijnheilig Maar ik heb zeker ook de ervaring dat de gerenomeerde reiners(heb het ff over reining aangezien dat is waar ik het laatste jaar mee bezig ben) zeker niet te beroerd zijn om tijdens het inrijden me te voorzien van enkele tips.
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 29-09-04 14:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:13

Bonnigje schreef:
Maar effe een vraag dan...
Hebben we het hier over het organiseren van kleine weestrijden in de regio of over het in contact brengen van westernruiters met elkaar binnen een regio?

zowel als ook Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:26

FlyingHigh schreef:

Weet je Blaze? Jij komt gewoon regelmatig (met kliekje??) op de wedstrijden dus je 'hoort' bij de vaste kern, *LOL* .
Hmmm ben ik hier blij mee Verward
Ja ik ga naar bijna elke wedstrijd kijken of rijden
Maar we organiseren ook kleine drempelloze wedstrijden,ik ga ook meerdere gezamelijke trainingen bekijken overal in het land.
Probeer ook daar te helpen als het mogelijk en nodig is.
Dus ik denk niet dat ik hoor bij die vaste kern,althans niet in negatieve zin Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:59

Ben blij dat we een manier hebben gevonden om (gezien de laatste 10 berichten) western rijdend Nederland dichter bij elkaar te brengen Cool
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 29-09-04 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:04

GoedVetMan schreef:
Daarnaast is er de mogelijkheid om op een manege of stal een onderlinge wedstrijd te organiseren. Een WRAN jury mag die jureren zolang het een echte onderlinge wedstrijd is. Dus geen aankondigingen op/in publieke media.


Eeb wran jury mag ook jureren op een *wilde* wedstrijd
(dit weet ik van een wran jury lid) Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:19

Waarom niet Tong uitsteken
Je weet toch hoe ik ben Cool

En je hoeft ook geen wran lid te zijn om jury te mogen zijn op een wran wedstrijd

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:41

westernworld schreef:
ik heb toch goede hoop dat het eens goed komt.
Het is allang goed
De wran voor ziet in alles,helaas denken mensen dat ze nog niet toe zijn aan het starten bij een wran wedstrijd.
Dit zien ze totaal verkeerd Tong uitsteken
Op de wedstrijden die wij (mede) organiseren spreek ik vaak mensen die vinden dat we voorzien in iets wat de wran mist.Ik probeer dan uit te leggen dat dat helemaal niet zo is.De wran beginners wedstrijden zijn niet te hoog gegrepen,de kwaliteit van de ruiters op onze *wilde* wedstrijden zijn minimaal gelijk aan de kwaliteit op een wran erkende beginners wedstrijd.(C)
Dus we hebben helemaal geen andere vereniging nodig,de wran voldoet prima,.
Wat we wel kunnen bereiken met onze *wilde* wedstrijden is een bewust wording van het feit dat men zonder problemen bij de wran kan gaan starten.
Als ik Beverwijk en Uitgeest als voorbeeld neem valt me op dat daar voor 80% niet QPA starten en dat zelfs de jury moest toegeven dat het niveau meer dan acceptabel was.Dus als die vele niet QPA ruiters nu eens gewoon ook de wran wedstrijden gaan starten is alles weer in balans Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:27

Volgende keer zonder pet Tong uitsteken
Weet ik zeker dat niemand me herkend Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:28

GoedVetMan schreef:
Hee Blaze, waarom ben je de topic niet begonnen met dit stukje te schrijven?
Cool


Ik ben dit topic niet begonnen Haha! Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:32

Als je goed leest dan was mijn 2e bericht al van die strekking Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:08

Denk niet dat er met de wran over te praten is Tong uitsteken
En waarschijnlijk ook nog terecht Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:07

Waarom terecht!
De wran is met zijn leden al volop vertegenwoordigt in den lande.
Maar tevens is gebleken dat er te weinig mensen bereid zijn veel tijd te besteden (binnen de vereniging) op organisatorisch vlak.Lid zijn is voor velen voldoende.
Toch doet zich de laatste tijd steeds meer het fenomeen *wilde* wedstrijden organiseren voor.
Deze worden georganiseerd door zowel leden als ook niet leden van de wran.Bij mij doet het dan de vraag opkomen waarom men zich niet meer engageert binnen de vereniging.
Mijn rede (als toekomstig lid) is simpel,de drempel om te starten in een wran wedstrijd is (om welke rede dan ook) te groot.Maar om toch te voldoen aan een vraag en tevens te proberen om een denkwijze te doorbreken blijven we *wilde* wedstrijden organiseren en steunen zonder uit het oog te verliezen dat de wran wedstrijden het doel is.

Het is dan ook zeker niet de bedoeling om op welke wijze dan ook een surrogaat te worden van de wran,nee eerder dan de bewegwijzering te zijn voor de wran.

Vandaar mijn beredenering dat aangaande de welwillendheid van de wran je niet moet rekenen op medewerking.

Inderdaad Rinus het door jou beoogde komt redelijk overeen met wat GVM oppert,en is derhalve dan ook op dit moment niet levens vatbaar
(althans volgens mijn bescheiden mening Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:34

GoedVetMan schreef:
Rob & Rinus,
Als ik lees, hier op bokt, dat er al vele bezig zijn met training avonden en of dagen e.d. En niet op welke wijze dan ook een surrogaat van de Wran te willen worden, maar wel als een soort van wegbewijzering te willen functioneren,
Dat was mijn mening,niet die van velen Cool
denk ik dat er genoeg rede is, om juist wel met de Wran daarover van gedachten te wisselen.
Misschien wel,maar ben eigenlijk ervan overtuigt dat de wran er van uit gaat dat de huidige configuratie de lading dekt.En in weze is het ook zo,met dien verstande dat ze iets niet incalculeren waar ze geen grip op hebben
De vraag van jou zijde Blaze, waarom men zich niet meer engageert binnen de vereniging, sluit hierop aan, ik vraag mijn dan af, waarom dan wel in het wild. Dit begrijp ik niet zo goed.
Ik ook niet
Even voor de goede orde, ik twijfel niet aan jullie oprechtheid, om de mensen te begeleiden naar een Wran wedstrijd, maar vind het even te ver gaan, dat je in deze op welwillendheid van de Wran niet zou kunnen rekenen.
iedereen mag twijfelen aan mijn oprechtheid,ik doe dat niet Cool
De enige optie die de wran heeft is aangeven dat de *wilde* wedstrijden D of C kunnen worden en dat is geen optie Cool

Peter

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:44

overleg is altijd een optie Cool
alleen probeer in reeel te zijn ,zonder de indruk te willen wekken dat de wran zijn/haar werk niet goed doet. Cool
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 05-10-04 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers