westernvereniging die...................???????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:16

Misschien zit het startpunt meer in het ontstaan van verenigingen (die eventueel onder een WRAN vallen).
Ik mis bv. heel erg, als iemand die zijn paard thuis heeft staan, aansluiting met andere ruiters.

Ik neem affentoe priveles maar dan kom je, je krijgt les en gaat weer. Geen enkele aansluiting met andere ruiters die bv. in mijn omgeving wonen. Ik heb helaas niet de faciliteiten om zoiets bij mij thuis te beginnen maar vind het wel erg jammer dat ik niet gewoon 1x per week naar een vereniging toe kan om daar gezamelijk te rijden.
Een vereniging die samen clinics organiseert of andere gezamelijke bezigheden.

Als er wat meer verenigingen zijn dan zouden die tegen elkaar kunnen rijden en het organiseren van een show kun je dan ook gezamelijk oppakken....



Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:58

Ik heb de laatste tijd ook echt overwogen of ik niet op een pensionstal zou gaan staan, mede om die reden.
Daarnaast heb je dan ook meer trainingsfaciliteiten zoals een beschikbare bak.
Dat is nu ook een drama, ik kan bijna nooit meer in de bak terecht van de buren en ik vind het ook erg vervelend om er te rijden want ik wil de pensionruiters van die stal niet in de weg zitten (dit was ook de afspraak).
Maar nu we een eigen bak krijgen is dat probleem opgelost.
Pling
En ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind dat gerommel met je paard thuis, zeker als Nanouk ook ooit weer eens een paard vind Knipoog
Als je die vrijheid gewend bent is het aanpassen aan pensionregels ook weer niet eenvoudig

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:59

westernworld schreef:
en vera en flyinghigh de andere groep.

Eeeuhh, Rinus, Flyinghigh en ik wonen een beeeeetje ver uit elkaar om een groep te vormen Haha! Enne...three is a croud! Cool (Not two)

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:07

Mot ik de hele bubs verhuizen inclusief manlief.....neeeuuhhh, die is honkvast door de zaak Bloos

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:08

Ik wil gewoon een cluppie in de buurt, niet een hele organisatie Cool
Wat Blaze zegt....

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:12

Ik ga voor de 10 minuten!!!!!!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:23

Pcies, en dat is nou net wat ik bedoel......gewoon simpel iets in de buurt met een goede trainer/ster.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:55

Blaze schreef:
Krommeniedijk-Beverwijk is maar 14 km Cool

Alleen al die Boos! Boos! Boos! stoplichten!!!
Maar ik kom zeker langs, daar hebben we het al over gehad.
Cool

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:38

Zo, ben de hele dg met een kinderfeestje bezig geweest en duik nu achter de computer.....hebben we het ineens over kliekjes *LOL* *LOL* *LOL*
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik er nooit iets van gemerkt heb... Verward
Ben eigenlijk altijd wel aardig benaderd of geholpen.
Bokt heeft er ook aan bijgedragen dat je veel meer mensen kent en dat je ook veel tips krijgt.

Maar zoals jij het ervaart FH is mij tot op heden volledig ontgaan Clown
En de kliekjes waar jij last van hebt hebben misschien geeen idee dat ze vat op jou hebben.
Daarnaast kun pas "gediscrimineerd" worden als je je laat discrimineren.

En ze g nou eerlijk...we kleppen toch allemaal wel eens over iemand Bloos De een misschien wat meer dan de ander Schijnheilig So what Clown

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:13

Maar dat goeroe-gedoe is toch overal, dagelijks om ons heen??
In de sport (we rijden bv. meet een slinding-horse o.i.d. op onze auto), we stemmem op een partij, kiezen voor een bepaalde levensstijl, kleding, auto, ga zo maar door.
We horen allemaal ergens bij/niet bij en kiezen hier zelf voor.
Zo ook voor de goeroe's.
Maar als je op een wedstrijd tegen iemand wat zegt krijg je gewoon antwoord. En als iemand kortaf is dan is hij/zij meestal bezig met het rijden of showen, hetzij in hun hoofd, hetzij in de praktijk.
En zijn ze echt een brok sjagerijn omdat ze je te min zouden vinden.....dan zijn er genoeg leuke mensen waar ik wel tegenaan kan kleppen *LOL*

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:40

Of je bent een gevoelig typje Haha! Knipoog

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:44

FlyingHigh schreef:
"Vera............ikzelf ondervind geen hinder van kliekjes" schreef ik dus, Haha!.

Gevoelig typje ben ik zeker, daar weet jij alles van, OK dan! !!!
GRAPJE !!!!!!!! Schijnheilig

ik vind je overigens meer een fruit typje hoor Cool

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:55

Citaat:
Wat ik miste was het contact met andere westernruiters in de buurt, ideeen uitwisselen, vragen stellen. Daarom zijn Sonja en ik de westerntraining oost begonnen. Dat is nu een fijne club mensen bij elkaar geworden, die elkaar ook echt vertrouwen. Daardoor ben je ook geneigd je problemen en probleempjes voor te leggen en elkaar te helpen.

Ik vind dat in onze regio erg weinig wedstrijden worden georganiseerd. Daarom de wilde wedstrijd die wij gaan organiseren. Deze wilde wedstrijd is overigens ook bedoeld om de heel enthousiaste dressuurruiters die meededen aan de laatste training oost te betrekken. Volgens ons is dat een goede promotie van de sport.


Citaat:
Regionale/instapwedstrijden? Persoonlijk geen behoefte aan, ik red me prima met de WRAN-wedstrijden.


Wat is het verschil dan??

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:42

Anya, ik weet dat de eerste quote van jou is. Zo lezend begreep ik dat jullie behoefte aan dit soort evenmenten hadden, vandaar mijn verbazing over de andere uitspraak.
Maar dan heb ik het verkeerd begrepen, sorry

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:52

Ik had em al gesnopen van Anya...... Blond

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:57

Mag hoor, ik zal het niet doorvertellen Lips are sealed

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:26

Is het ook niet zo dat de basisruiter de grootste groep vormt??
De WRAN is er niet alleen voor de wedstrijdruiter, toch? Of zie ik dat verkeerd??

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:00

Cool heeft misschien een Blond moment??

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:10

Eigenlijk moet Cool deze smiley gebruiken Zij zijn groot en ik is klein!
Ik heb hem nl. ook nog nooit zonder pet gezien Rock-on, dudes!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 12:19

GoedVetMan schreef:
Verder raakt het de Wran om te moeten vernemen dat zij niet open staan voor ideeën en suggesties. Ik schreef hier zelf al over, dat ik die ervaring niet heb. Per telefoon of per mail wordt ik altijd vriendelijk te woord gestaan.
Ik kan mij zelf voor stellen dat de Wran over laden wordt met ideeën en suggesties, maar ik kan mij ook voor stellen dat zij de regels die er op dat moment gelden, niet in drie weken kunnen wijzigen. Daar zijn bepaalde procedures voor opgenomen, en ik neem aan dat die bekend zijn.
Ik ga nu inpakken, en ga richting Liessel, jawel DHR de Rooy wij komen er aan, Bassie, Special, Ray en die Groene zijn de paarden die komen starten. (nicknamen)
Tot Maandag Peter

Zet em op Peter!! OK dan!
Enne, als je Ton spreekt....... Cool

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:57

Anya schreef:
Maar goed ze had geen hoed. En de mijne paste niet. Ze had geen trailer toen, dus die moet je dan huren. Dan zit je toch al weer voor een aardige kostenpost om eens een wedstrijdje te proberen....

Maar Anya, dat blijft toch zo?? Als je engels rijdt moet je ook een cap, rijbroek, jasje, rijlaarzen, etc hebben. En wil je starten dan zul je moeten wachten tot er een wedstrijd op de hoek georganiseerd wordt (kan lang duren) of je moet ook een trailer hebben.

M.a.w. wil je mee doen aan wedstrijden in wat voor richting (western, endurance, engels, etc) geld kost het altijd.
Ik vind wel dat een organisatie zich aan bepaalde regelementen moet houden qua kleding, indeling en lokatie. Je moet ergens een grens trekken.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:37

Ik ben bang dat dat altijd zo zal blijven voorlopig.
Engels wordt er al tientallen jaren gereden hier, western nog maar kort.
Dat geldt natuurlijk voor tal van takken binnen de paardensport.
Dus wil je western rijden dan moet je er inderdaad iets meer voor over hebben dan bij het Engels.
En persoonlijk vind ik wel dat je in correcte kleding moet starten. Dat heeft elke sport of je nu basketbalt of paardrijdt.

En met een beetje creativiteit kom je een heel eind. In de leadline klasse kregen Bente en in een compliment voor onze kleding.......die shirtjes had ik gewoon bij de Scapino gehaald voor weinig.
Bente reed met "westernlaarzen" die ze gewoon naar school draagt en ik in de uitverkoop bij een gewone schoenenwinkel heb gekocht.
D'r hoed is van plastic maar ziet er van een afstandje prachtig uit en hebben we ook voor weinig bij de Lits Ranch gehaald, etc, etc.
Je weet dat kinderen overal uitgroeien in een mum van tijd en ik ben echt niet van plan om bakken met geld uit te geven maar ik vind wel dat als je aan zoiets meedoet, je het serieus moet nemen en daar ook je best voor moet doen.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:40

Bij jouw thuis, Peter?

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:01

Euuhhh, Westknollendam ligt niet in Zeeland hoor......gewoon in NoordHolland Haha!
Enne, JIJ wilde weg uit het westen......mag je nu een keertje terugkruipen Pling *LOL*

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:07

Hahaha, laten we een poll starten, kijken waar we uitkomen Haha!
Westen, midden, oosten.....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers