hoe krijg ik mijn paardje naar beneden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 13:20

Wat mijnheer "Bob" doet is in mijn ogen je paard verkrachten. Je paardje moet uit ontspanning het hoofd en de hals laten zakken, niet omdat het per se op dat moment moet omdat het vastgezet is.
Zorg eerst eens dat je paardje ontspant. Vraag gewoon normale aanleuning (zeker als je met een trensje rijdt) en rij voorwaarts neerwaarts (jaja, dressuur dus), als je paardje begint te ontspannen kun je de teugels laten vieren.

Wat achterwaarts betreft, die vinden veel paarden erg moeilijk, dus verwacht niet dat je paardje meteen lekker relaxed ontspannen achteruit stapt. In het begin zal dit zeker met wat weerspannigheid in de hand gepaard gaan. Neem in het begein genoegen met 1 stapje ontspannen.
Zorg dat je paardje voor het achterwaarts gaan goed is los gereden, lekker stelling en buiging aanneemt.

Verdere opmerking: als je paardje tijdens het stappen al weerspannig reageert als je haar naar beneden vraagt dan is de rug superstijf (de spieren die daar lopen). Deze moeten gegymnastiseerd worden, dus kort stukjes naar beneden vragen. Paar passen en weer los, enz enz.
Dit verklaart ook de weerspannigheid bij het achterwaarts enigszins.

Dus maar 1 tip (nou ja eigenlijk meer Haha! ): oefenen, oefenen, oefenen en nog een oefenen en goede instructie zoeken voor je je paardje verpest, zou zonde zijn.
Eerst de basisafrichting doorlopen voor je eindresultaat kunt verwachten, hardlopers zijn doodlopers.

En forget de tips van "Bob", die zijn alleen voor de mensen die niet om hun paard geven.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 38 bezoekers