Euh..beetje verliefd..de TINKER! Nu nog een vraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 19:06

Tuurlijk kan het, het hangt er maar net vanaf wat je wilt en waar je ambities liggen.
Ik rijd western met m'n tink, en start sinds dit jaar pleasure horsemanship en trail, dat gaat heel lekker en we hebben er allebei lol in. De tinker waar Anya het over heeft is ook van een bokker(emmelske), kijk maar eens in de bit van deze maand.

Stokmaat lijkt mij het minst belangrijk, ik zou meer letten op bouw en beweging. Een makkelijke galop is al erg fijn om mee te beginnen, verder zou ik dan uitkijken naar een niet al te groffe/brede tinker die mooi compact gebouwd is, en vrij vlak is in z'n gangen dus niet teveel knie-actie.


Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 21:53

Marenubium schreef:
In de 1e instantie gaat mijn voorkeur uit naar reining enzo...de andere disciplines zijn mij nog niet zo bekend Lachen
Maar het is goed om te weten dat tinkers voorkomen.
Dan maar een andere discipline Tong uitsteken


Is het in dat geval niet handiger als je je eerst wat meer in de verschillende onderdelen verdiept voor je een paard gaat aanschaffen?
Zeker als je wedstrijden (uiteindelijk op een beetje niveau) wilt gaan rijden is het goed om daar van tevoren over na te denken, dat kan een hoop teleurstelling voorkomen.
Als straks blijkt dat de langzame onderdelen jouw ding niet zijn, en je toch eigenlijk liever naar de reining toe wilt? Dan zit je misschien met een paard wat niet aan je verwachtingen kan voldoen, da's niet leuk voor jou maar ook niet voor het paard.
Tuurlijk heb je er altijd uitzonderingen bij die het wel goed zouden kunnen doen in de reining maar daar moet je je niet teveel aan optrekken denk ik.

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 09:35

Nou, ook mijn tinker is behoorlijk aktief en fanatiek hoor Denk dat het 'm daar ook nog niet eens zo zeer in zit. Ik weet zeker dat ik uit Sam bijv. ook best een hele acceptabele slidingstop zou kunnen krijgen als ik dat zou willen (maar dan zou ie alleen daarvoor op ijzers moeten en dat is het me niet zo waard), maar een echte goeie spin zal niet gaan lukken (nouja de wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar ok) ligt voor een flink deel aan z'n bouw denk ik. Net als een goeie vlotte rollback, hoewel hij die op zich wel kan, maar dat lukt alleen als we er een spelletje van maken Haha!

Maar goed, er zijn onder de koudbloedjes idd best uitzonderingen die goed uit de voeten kunnen in de reining maar dat zijn en blijven uitzonderingen.

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 18:08

vera schreef:
Alleen krijg je het over het algemeen met een koudbloed niet kado. Je moet er vaak kei- en keihard voor knokken. (toch Sandra Bloos )


Yep da's absoluut waar Maar dat maakt de voldoening wel weer extra groot bij elke stap vooruit.
En ook bij een quarter krijg je het niet kado...

Ik ben nog steeds zielsgelukkig met m'n stinkertje hoor, ik reed ook nog geen western toen ik hem kocht op dat idee kwam ik pas toen ik hem net had en geen zin meer had in dressuur wat ik vroeger altijd heb gedaan. Dat heeft uiteindelijk dankzij goeie begeleiding EN dankzij Sam (die graag wil werken en bereslim is, soms zelfs iets te slim Schijnheilig ) heel goed uitgepakt. Ok, geen reining maar dat hoeft voor mij ook helemaal niet. Ik heb veel teveel lol in wat we nu doen.
Enne....je kan altijd een keertje komen kijken als je wilt.

Maar wat is in godsnaam een paard waar je een verfhandje op kan plakken Verward Heb dat overigens weleens gedaan trouwens, letterlijk Haha!

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 22:03

Marenubium schreef:
hoezo, vraagtekens bij een verfhandje Haha!
waarom deed jij het dan sandra? hihi


Oh, dat was ooit es een keer toen m'n dochter op hem meedeed aan de misspony verkiezing op de stal waar ik toen stond. Ze was verkleed als heksje en Sam was versierd met bosjes stro in z'n manen en allemaal zwarte handen (zwartepietenzwart Haha! ) op z'n kont Clown


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers