Muijs schreef:vraag eens aan mensen die bij binnen zijn geweest hoe vriendelijk ik ben ,en hoeveel gratis informatie en heel veel aandacht zij krijgen zonder iets te hoeven kopen Anya , al diegene die hier zo antie mij zijn ,zijn allemaal mensen met vooroordelen. Nu lig ik daarniet van wakker hoor
,maar probeer het wel eens duidelijk te maken dat het soms wel eens anders is als dat je hoort of denkt . mijn reacties hier zeggen niet alles over mij ,er zijn kanten die hier niet naar voor komen.daar komt men dan misschien later wel achter.Helaas vaak nadat men elders verdwaald is
. Er zijn evenveel wegen als reizigers.
Muijs: ik ben niet geinteresseerd om dat aan die mensen te vragen Muijs. Ik ken die mensen niet. Ik heb ook geen speciale reden dat aan die mensen te vragen.
IK (een potentiele klant) moet het doen met de informatie die ik via bokt over jou krijg. En nogmaals. Daar wordt ik moe van. Niet omdat je wellicht geen goed vakman bent, maar omdat je in mijn ogen mij (de potentiele klant) altijd lastig valt met gezeur over dat je klanten niet aardig zijn, je niet op waarde weten te schatten, niet voldoende mensen op je open dag komen e.d.
Even voor de duidelijkheid. Jij hoeft MIJ niet aardig te vinden (ik wil jou namelijk niets verkopen). Ik moet jou aardig vinden door jouw gedrag, want alleen dan koopt een klant wat. En de gemiddelde klant gaat daarvoor geen groepsenquete houden, die oordeelt in een split second o.b.v. wat hij ziet (of leest in dit geval).
Ik ben best bereid je het voordeel van de twijfel te geven hoor. Maar jij niet. Jij beschouwt je potentiele klanten als dom en incompetent omdat ze niet gewoon automatisch bij jou aankloppen.
Zo werkt het dus niet. Nergens.
Vanuit mijn vak als organisatie-adviseur wil ik je dan ook een heel waardevol advies geven: Verander je houding en hou op met klagen! Laat die volgens jou ook aanwezige aardige kant eens zien op bokt. Bijvoorbeeld door gewoon antwoord te geven op simpele vragen (zoals die over die olie op zadels). Je zult zien dat je er uiteindelijk beter van wordt.