Shoppen in de USA via internet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:37

Kopen in de states is altijd goedkoper als je ze vergelijkt met de woeker prijzen in nederland btw invoerrechten etc. mee gerekend. Cool


Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:12

Sander16v schreef:
Welk deel van mijn zin mis je? Bij welke manufacturer kan een particulier inkopen dan? Zodra jij bij een internetwinkel koopt, zit DIE er sowieso al tussen en vaak zelfs NOG een distributor. In de USA gaat het meeste via Master-distributors. Dus ook al koop je via het net (wat idd niet duur is) , er zitten sowieso nog 2 a 3 "verdieners" tussen! Dus waarom niet kopen in Nederland waar er maar 1 schakel tussen zit
Waarom niet!!!! denk dat jij het een en ander mist
Als ik bv voor een wrangler 936 (1e keus)omgerekend incl. invoer rechten en btw 21 euro betaal en hier kosten ze bijna 60 euro .Dit is een klein voorbeeld is ook zo met laarzen,pads,been beschermers,showkleding etc.
Wie mist er nu ik iets??? Cool


Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:12

Eerlijkheid hmmmm Haha! ben bang dat mijn eerlijkheid me al meerdere malen niet in dank is af genomen,dus Sander16v ook aangaande mijn eerlijkheid zit je alweer mis Cool .

Nu ff terug naar (we houden het maar op dit voorbeeld) het kopen van een 1e keus wrangler 936 rigid slimfit.
Ik betaal bij Sheplers $19.99 dat is €16.59.
Als je pech hebt betaal je invoerrechten 12% en 19% btw
€16.59 +12%=€ 18.58
€18.58 +19%= € 22.11
Hier kost een 936 gemiddelt(soms iets duurder soms als je geluk hebt iets goedkoper) €54

Natuurlijk komen daar nog verzend kosten bij,maar als je hier niet toevallig op loop afstand van een winkel zit die wranglers verkoopt moet je wachten tot je er toevallig eens langs rijd of op een wedstrijd of je laat ze bezorgen voor minimaal €5.50 per zending.

Ik bestel min. 10 broeken(en/of shirts en boots etc.)
dan betaal ik $60 =€49.80(binnen 1 week aan huis)aan verzend kosten.

Dit is de duurste manier,soms heb je geluk en komt alles zonder controle door de duane.(geen uitzondering wij hebben tot nu toe pas 1keer btw en invoer rechten hoeven te betalen)

Dus Sanderv16 en Muys niet zeuren kopen in de states is gewoon goed voor ons en minder voor de retailers hier,maarja aangezien ik altijd eerlijk ben moet ik hier op zeggen *i don't give a fiets*

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:39

Muijs schreef:
slijt jij zoveel broeken Blaze?


Als je het zo graag wilt weten: vandaag of morgen ga ik voor de 3e keer bij sheplers bestellen. Voor mezelf en m'n vriendin, zodat we een voorraadje op de plank hebben voor zowel dagelijks gebruik als voor "netjes". Verder bestel ik voor een een zeer bescheiden aantal bevriende bokkers/stalgenoten (in totaal 4 om precies te zijn) mee als ze dat nodig hebben. Hierbij worden de verzend en evt. invoerkosten gedeeld. Daarnaast hebben wij een aantal malen spullen gekocht via Ebay, voor eigen gebruik.
Laat ik heel duidelijk zijn, ik VERKOOP niets, en maak ook geen winst itt wat jij nu insinueert Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:48

Sander16v schreef:
Dan zit je dus nog steeds op 22 + 4.9 (48.90/10)= 26.90, dat is dus geen 21 euro.

Trouwens, dat gaat alleen over jeans, het verhaal over goedkope jeans uit de USA is al zo oud als de weg naar rome.. (vroeger was het alleen Levi's) Ik neem aan dat er niet alleen jeans via internet gekocht word.

Over dat uitpluizen op internet, dat is idd voor vele een leuke bezigheid en mijn mening was daarover dat dat niet altijd in de USA hoeft te zijn.

Wat betreft die "store" die niet open zou zijn... Nee, niet online nee, die is in aanbouw. Maar de artikelen kunnen wel degelijk al besteld worden.



Hiep hiep hoera ik zat er 1 euro naast Tong uitsteken
Maar het gaat toch om het feit of kopen in de states interessant is of niet
In nederland koop ik geen Wrangler onder de 30€
In nederland koop ik geen merk laarzen onder de 100€
In nederland koop ik geen showpads onder de 70€
In nederland koop ik geen showkleding onder de 80€

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:59

Muijs schreef:
er word hier ook vaak gesinueerd dat wij commercieel zijn en woekerprijzen berekenen, dan wil ik me ook wel eens kunnen verdedigen.
dus Blaze hebben we toch iets gemeen, graag anderen helpen aan een goed product zonder hen het vel over deneus te halen ,ondanks dat ik dus wel verkoop.
FF voor alle duidelijkheid ik heb niets gemeen met jou en denk ook niet dat ik iets gemeen wil hebben met je.
Ik koop spullen in amerika samen met vrienden en bekenden zodat we iets kunnen verdienen wat we weer uit geven aan onze paarden.(en met verdienen bedoel ik simpel weg dat we minder betalen als in nederland Cool )

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:07

Sander16v schreef:
Ja dag Fred... Persoonlijk aanvallen doe je maar ergens anders.. Boos!
Er is niets beledigends jegens jou geplaatst dus dit soort uitspraken hou je maar lekker voor je!
ben je boos???? Haha! heeft geen nut Cool
Als iemand zich met mij vergelijkt en ik vind dat niet op zijn plaats dan meld ik dat ,zie daar geen persoonlijke aanval in Lachen

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:11

Sander16v schreef:
huh? 26.9 - 21 = 1???
Die laatste 3 opmerkingen zijn gevaarlijk..... maar daar mag hier niet op in worden gegaan....
Jammer dat je niet kunt of wil lezen Cool
Citaat:
Natuurlijk komen daar nog verzend kosten bij,maar als je hier niet toevallig op loop afstand van een winkel zit die wranglers verkoopt moet je wachten tot je er toevallig eens langs rijd of op een wedstrijd of je laat ze bezorgen voor minimaal €5.50 per zending.
Die laatste 3 opmerkingen kloppen zeer zeker,of je moet weer appels met peren gaan vergelijken Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:27

Weet je wat het vervelende is de essentie van dit topic is verloren gegaan op het moment dat jij en muys vonden dat kopen in de states niets toevoegd.
Ben wel blij dat je inziet dat je eigen horizon vrij beperkt is. Cool

Mijn horizon is zeer breed,koop bij Jos en bij Cornelie of in Belgie bij Mira
maar als ik een grotere uitgave moet doen of items koop waarvan ik er meerdere per jaar nodig heb dan ben ik in nederland simpel weg duurder uit en wijk ik uit naar andere landen.
Het enige wat ik dan belangrijnk vind id kwaliteit,ga niet iets goedkopers aanschaffen terwijl er kwaliteits verschil is . De kwaliteit moet minimaal hetzelfde zijn als bij de nederlandse retailers.
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 11-09-04 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:43

Sorry maar ik beledig niemand Haha!
Toen je onderstaand bericht schreef ging ik er van uit dat het over jezelf ging Tong uitsteken Mij kun je er niet mee bedoelen anders zou het beledigent zijn Cool
Sander16v schreef:
vastgeroest zitten in een denkwijze/mening is een ernstige tekortkoming.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:12

Sander16v schreef:
hahahaha zelfs blaze ging er vanuit dat het niet "gericht" was...

Ach zo zie je maar weer dat zelfst de kleinste winst behaald door een net iets anders geinterpreteerde uitleg belangrijk is voor je Tong uitsteken
Natuurlijk heeft supersjaak gelijk en was dat bericht bedoeld voor mij(en andere bekrompen mensen hier op bokt)zeker denk jij dat je wel een brede horizon hebt.Maar dat fenomeen zie je vaak bij koppige mensen Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:57

radicalM schreef:
OK, nou eens een ander verhaal...ik als "importleek" Knipoog vraag me af wat ik met die spijkerbroek kan doen, als hij niet past...Ik heb namelijk gemerkt, dat dezelfde maat van pasvorm flink kan verschillen. Zou best ook wel eens goedkoper uit willen zijn... *LOL*...


een Wrangler hier is qua maat hetzelfde als eentje uit amerika(lijkt me trouwens logisch,want die wat je hier koopt komen ook uit amerika Cool )

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:58

Muijs schreef:
dan kan je hem bij Blaze ruilen.

Ach gut

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:02

Nee muijs als ik in nederland mijn spullen voor dezelfde prijs kan kopen als in amerika dan koop ik ze hier zelfs als ik 5 euro duurder uit ben dan zal ik nog liever mijn geld bij een nederlands bedrijf laten.
Op het moment dat die winkel waar jullie het over hebben bij mij bekend is en ik kan daar mijn wranglers krijgen voor dezelfde prijs als bij Sheplers dan koop ik ze hier.
Maar alleen 1e keuze Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:04

Muijs schreef:
er worden in Amerika producten gemaakt speciaal voor de Europese markt Blaze , die bewust andere maten hebben en van een andere kwaliteit zijn dan wat zij zelf gebruiken ,omdat vooral Nederlanders voor een duppie vooraan willen zitten en kwaliteit voor die prijs niet kan.
jezus gaan we nu weer deze kant op pffffffffffffffff
Dus wrangler maak een broek speciaal voor ons achterlijke europianen Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:17

AMEN Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:38

Ik ben eigenlijk ook heel aardig Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:45

Wij kopen onze spullen via div. bedrijven in amerika en via e-bay
Informeer eerst via e-mail of ze leveren naar nederland en hoe ze het sturen.Heb hele goeie ervaringen met Sheplers goedkoop en snel ,en volgens mij krijg ik dezelfde spullen als de amerikaanse klanten Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:34

De rede dat ze niet zakken met de prijzen nu de dollar laag staat is simpel(dat gaat men ons vertellen) ze hebben voorraad gekocht in de dure dollar tijd
Maarja dat is heel spijtig ik koop nu in de goedkope dollar tijd Cool


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers