Toch een westernzadel nemen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Toch een westernzadel nemen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 12:13

Zal ik voor mezelf toch een westernzadel nemen??

Ik heb nu 2 weken geleden een behoorlijke smakkerd gemaakt door de val van mijn paard.. Daarbij heb ik mijn enkel gebroken..

Ik zit nu te denken, stel dat ik een westernzadel had gehad waarbij ik mij aan de knop had kunnen vasthouden, misschien was ik dan niet gevallen?? Zeker weten doe je het nooit, maar ik wil voor mezelf nu de verstandigste en meest veilige manier van paardrijden gaan zoeken..

Wat denken jullie als westernmensen, zou een westernzadel voor mij beter zijn? Ik wil beter zitten en ik vraag me dus af of je ook steviger zit in zo'n zadel. En welk zadel zouden jullie adviseren?

Alvast bedankt,

Tal Haha!


Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 12:20

Ik wil anders gaan rijden.. Ik heb voor mezelf ook de keuze gemaakt om geen wedstrijden te gaan rijden.

Ik wil relaxter kunnen zitten en makkelijker de langere afstanden kunne rijden zonder dat ik op ten duur dood ga van de spierpijn/stijfheid.. Haha!

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 12:22

Ik zit nog tot 5 oktober in het gips, heb nog niet op mijn paard gezeten na mijn ongeluk Knipoog

Ik had een tijdje terug al het idee om een ander zadel te kopen, omdat de druk beter verdeelt word dan..

Zal de meiden op stal vragen of ik hun zadel eens mag uitproberen als ik straks weer kan lopen Haha!


Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 12:42

een stalgenoot van mij heeft een Billy Cook Haha! Ik zal haar eens vragen of ik daar een paar keertjes op mag rijden Haha! Haar paard heeft dezelfde maat als Winnie. Haha!

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 12:49

Ohh, maar dat is ook leuk Cas Haha! Als ik straks weer auto mag rijden dan spreken we zeker wat af!!

Zou een van jullie eventueel interesse hebben om mij te adviseren/begeleiden in de aanschaf van een zadel als het eenmaal zo ver is? Lachen

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 13:02

een tweedehands vind ik al prima hoor Haha! Heeft mijn stalgenoot ook gedaan

En wat betreft dat vallen: Vallen kan ik nog steeds, maar ik wil graag een zadel waar ik beter en steviger in zit.. Knipoog Een 18 inch dressuurzadel zit lekker, maar ik schijn beter te kunnen zitten op een westernzadel..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers